امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14399 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۵:۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با حضور معاون و مشاور دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور؛

چهارصدو پنجمین نشست ملی«کتاب‌خوان» تهران برگزار شد

خبرایران: چهارصد و پنجمین نشست ملی«کتاب‌خوان» با حضور معاون و مشاور دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور روزسه شنبه 18 بهمن در محوطه کتابخانه عمومی شهید چمران برگزار شد
چهارصدو پنجمین نشست ملی«کتاب‌خوان» تهران برگزار شد

به گزارش خبرایران از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی تهران، نشست «کتاب‌خوان» با حضور دکتر مهر دخت وزیر پورمشاور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی ،محمد اله یاری معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد ، سکینه خاتون مهدیان مشاور معاون توسعه نهاد کتابخانه ها ، علی نیکنام مدیر کل کتابخانه های استان تهران، تعدادی از کارشناسان،کتابداران،نویسندگان و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی به میزبانی  سارا اسدی مسئول کتابخانه ، میترا توفیقیان ،فاطمه مقیمی،فضیلت ارجمندی و رابعه خان علی لو کتابداران کتابخانه عمومی شهید چمران تهران   برگزار شد

در این نشست ده تَن به معرفی و ارائه کتاب‌های خوانده شده خود پرداختند که خلاصه‌ای از کتاب‌های ارائه شده به شرح زیر است:

« شاید تو شاید عشق » نوشته سهیلا ملاوردی/ ارائه توسط: سهیلا ملاوردی عضو کانون جهاندیدگان

«این کتاب مجموعه ای از اشعار سپید ،کوتاه و آزاد است که توسط انتشارات آه و ماه به چاپ رسیده است.

« دو قرن سکوت» نوشته عبدالحسین زرین کوب / ارائه توسط: میترا توفیقیان کتابدار کتابخانه چمران

دو قرن سکوت عبدالحسین زرین‌کوب درباره سرگذشت ایران در دو سدهٔ نخست پس از سلطهٔ اعراب است . این کتاب تاریخ حوادث سیاسی و اجتماعی ایران در دو قرن آغازین است .

«کتابشناسی فردوسی وشاهنامه » نوشته زهرا قربانی پور/ ارائه توسط:نویسنده اثر  

این کتاب ، حاصل جُست‏‌وجویی برای یافتن پژوهش‏‌های فردوسی‏‌شناسی و طبقه‏‌بندی آن‌ها با تکیه بر مسائل مطرح شده در هر یک، توصیف و ارائه انگارۀ نویسنده است. این کتاب می‌تواند پژوهندگان را در شکل‌گیری ایده‌ها و پیدایش نظریه‌های نوین و بی‌پیشینه در این وادی، به بهترین شکل ممکن سوق دهد.

«و کوه ها طنین انداز شدند » نوشته خالد حسینی / ارائه توسط: لیلا آخوندی مسئول کتابخانه عمومی آسیا

خالد حسینی‌ نویسنده شناخته شده افغانی‌تبار ساکن آمریکا است . وی در این اثر با دستمایه قرار دادن رابطه ‌عاطفی یک خواهر و برادر به نام های عبدالله و پری  به بیان رابطه عاشقانه آنها می پردازد.

«کلیله و دمنه » نوشته مصطفی رحماندوست/ ارائه توسط: شایسته نوری بیتا -عضو کتابخانه

این کتاب در دوران ساسانی به فارسی میانه ترجمه شده ؛ کتابی است پندآمیز که در آن حکایت‌های گوناگون (بیشتر از زبان حیوانات) نقل شده‌است.

«چراغها را من خاموش می کنم » نوشته زویا پیرزاد / ارائه توسط: سیده معصومه محرمی عضو کتابخانه

راوی این داستان, زنی ارمنی است به نام `کلاریس آیوازیان` که در این داستان، از روابط خانوادگی خویش، فرزندان دو قلو و دنیای عاطفی آنها و از همسایه‌هایی سخن می‌گوید .موضوع اصلی این داستان یکنواختی زندگی یک زن خانه دار و خستگی از این روند و دل بستن به مرد همسایه ای که فکر می کند دنیای بهتری برای او به ارمغان خواهد آورد و در موازات آن گریزی زده می شود به اوضاع سیاسی آن موقع و تفکرات اجتماعی مردم آن سالها.این کتاب تا کنون چند جایزه معتبر ادبی را در ایران به خود اختصاص داده است

« باشگاه مغز » نوشته تارا رضا پور/ ارائه توسط: محمد علی کولوشانی -دبیر کانون جهاندیدگان

 ﺑﺎﺷﮕﺎه ﻣﻐﺰ، توسط انتشارات مهرسا به چاپ رسیده است کتابی است که محتوای آن درباره ی آﻣﻮزش و ﺗﻤﺮﻳﻦﺑﺮاي ﺗﻘﻮﻳﺖ و ﺑﺎزﺗﻮاﻧﻲ ﻣﻐﺰی است .

« آقا جون» نوشته روشن ملک مرزبان/ ارائه توسط: روشن ملک مرزبان -نویسنده اثر

این کتاب رماني فارسي است که با زباني ساده و روان نوشته شده است. داستان با پرداخت مناسب شخصيت‌ها و توصيف عميق‌ترين احساسات و افکار آن‌ها و همچنين با بيان دقيق جزئيات صحنه‌ها، نگاشته شده و خواننده را با خود همراه مي‌کند. در داستان مي‌خوانيم: «بعد از ازدواج ناگهاني و پرسروصداي آقاجون در سن هشتادسالگي با «هما» بانوي تنها و مرموز پارک، زندگي من هم به ناگهان دست‌خوش تغيير و تحول شد. آدما مي‌تونن تو هر سني عوض بشن، به قول «هما» و آقاجون چيزي به نام غيرممکن وجود ندارد.   

«چهل بخش سخنرانی عرفانی و خودشناسی» نوشته بهرام زیارانی/ ارائه توسط: نویسنده اثرکتاب

 مجموعه يادداشت هاي بهرام زياراني شامل موضوعات گوناگون عرفاني و مذهبي است و جنبه قرآني و اسلامي دارد. کتابي که سعي دارد به وقايع روزمره از ديدگاه عرفان و قرآن بپردازد. به ما بگويد انسان موجودي است که به زندگي و ذهن علاقه دارد و مي‌خواهد زندگي طولاني داشته باشد .

 «این روزها دچار خود شده ام » نوشته فیروزه علیمحمدی / ارائه توسط:نویسنده اثر

این کتاب نخستین مجموعه شعر این نویسنده است که توسط انتشارات آه و ماه به چاپ رسیده این مجموعه شامل هفتاد جانپاره است که در سال های 1390 تا 1393 سروده شده و با طرح و رنگ ساده و گیرا به چاپ رسیده است. 

سلسله نشست‌های «کتاب‌خوان» به منظور اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار می‌شود و در آن کتابداران، نویسندگان، فعالان فرهنگی، اهالی رسانه، اعضای کتابخانه‌های عمومی و همه علاقه‌مندان به کتاب‌خوانی، به معرفی کتاب‌های موردنظر خود می‌پردازند و در جلساتی که در فضایی صمیمی و با محوریت کتاب برگزار می‌شود، افراد شرکت‌کننده تجربیات مطالعاتی خود را برای استفاده سایر علاقه‌مندان کتاب و کتاب‌خوانی به اشتراک می‌گذارند

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب