امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14422 تاریخ انتشار: جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۳:۲۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

پوتین فرمان اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره برنامه هسته‌ای ایران را امضا کرد

خبرایران: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه امروز جمعه فرمان اجرای تعهدات این کشور مرتبط با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره برنامه هسته‌ای ایران را امضا کرد.
پوتین فرمان اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره برنامه هسته‌ای ایران را امضا کرد

به گزارش خبرایران به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه امروز جمعه فرمان اجرای تعهدات این کشور مرتبط با قطعنامه سازمان ملل درباره برنامه هسته ای ایران را امضا کرد.

اسپوتنیک نوشت؛ بر اساس این فرمان، مسکو باید به مفاد قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل در خصوص برنامه هسته‌ای ایران، به طور کامل عمل کند.

14 جولای 2015، ایران و قدرت‌های جهانی شامل روسیه، آمریکا، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان توافقنامه هسته‌ای را امضا کردند. این توافقنامه ماهیت صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران را تضمین می‌کند و در مقابل تحریم های بین المللی علیه تهران رفع یا تعلیق می‌شود.

به دنبال پذیرش برجام، شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه 2231 را به اتفاق آرا تصویب کرد که براساس آن ایران از هرگونه فعالیت های موشک های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای منع می‌شود.

در ماه ژانویه نیز آژانس بین المللی انرژی اتمی، همراهی ایران با مفاد توافق هسته‌ای را تأیید کرد که منجر به لغو بخشی از تحریم ها از سوی سازمان ملل، اتحادیه اروپا و آمریکا شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب