امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14432 تاریخ انتشار: جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۸:۱۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

واردات بی ام و سری ۷ جدید به ایران+ تصاویر

خبرایران: بی ام و سری ۷ با کد شناسایی ۷۴۰e، خودرویی هیبریدی از سری ۷ است که پیشرانه محرک آن از یک موتور ۴ سیلندر بنزینی توئین پاور مجهز به تکنولوژی توربوشارژر و یک موتور الکتریکی تشکیل شده که در مجموع خودروی لوکس سدان بی ام و را در کنار سیستم محرک xDrive، تبدیل به خودرویی چهارچرخ محرک کرده‌اند.
واردات بی ام و سری ۷ جدید به ایران+ تصاویر

به گزارش خبرایران، چندی پیش در مقاله‌ای جداگانه به این موضوع پرداختیم که با لغو تحریم‌های مختلف از جمله صنعت خودروسازی در قالب برجام، امید به حضور خودروسازان بزرگ جهانی و محصولاتشان در کشور بالا گرفته است و در ادامه در خلال جشن صد سالگی بی ام و، شرکت پرشیا خودرو برای وارد کردن لوکس‌ترین برند کمپانی بی ام و یعنی سری ۷ به داخل کشور ابراز علاقه کرده که با توجه به قانون منع واردات خودروهای لوکس براساس حجم موتور، لوکس‌ترین باواریایی آلمان‌ها می‌تواند با پیشرانه‌های سطح پایین خود در بازار خودرویی کشور حضور داشته باشد و در این مراسم مدیران پرشیا خودرو اعلام کردند در حال تلاش برای اخذ مجوزهای لازم جهت واردات لوکس ترین مدل بی ام و است. نسخه ۷۴۰e مدلی است که در اصل مدلی هیبریدی از سری خانواده لوکس بی ام و سری ۷ است و مدل مدنظر پرشیا خودرو که با قوانین جاری واردات کشور مطابقت داشته باشد همین مدل است. در ادامه با ما همراه باشید تا مختصری سیستم محرک و امکانات این خودرو را با هم مرور کنیم.

احتمال ورود سری ۷ هیبریدی به ایران

همانطور که گفتیم، بی ام و سری ۷ با کد شناسایی ۷۴۰e، خودرویی هیبریدی از سری ۷ است که پیشرانه محرک آن از یک موتور ۴ سیلندر بنزینی توئین پاور مجهز به تکنولوژی توربوشارژر و یک موتور الکتریکی تشکیل شده که در مجموع خودروی لوکس سدان بی ام و را در کنار سیستم محرک xDrive، تبدیل به خودرویی چهارچرخ محرک کرده‌اند.

از لحاظ مقدار قدرت تولیدی این سیستم محرکی هم گفته شده که به ازای مصرف سوخت ۲.۱ لیتری در هر صد کیلومتر توسط پیشرانه درون سوز بنزینی، حداکثر قدرتی ۳۲۶ اسب بخاری تولید می‌شود و با حمایت موتور الکتریکی توسط باتری‌های لیتیوم یونی ولتاژ بالا، می‌توان به حداکثر قدرتی ۹۵ اسب بخاری توسط موتور الکتریکی رسید که در مجموع قدرتی حدودا ۴۰۰ اسب بخاری (با اتلاف انرژی) بدست می‌آید. گفتنی است که با وجود چنین سیستم محرکی، مقدار گازهای آلاینده تولیدی این بی ام و به ۴۹ گرم در هر کیلومتر رسیده است.

در عملکرد شرکت خودروسازی بی ام و ادعا داشته که با استفاده از این پیشرانه بر روی بی ام و سری ۷، به شتاب صفر تا صد ۵.۵ ثانیه‌ای و حداکثر سرعتی ۲۴۰ کیلومتر بر ساعتی دست پیدا کرده است.

امیدواریم این شرکت بتواند مجوزهای لازم را برای واردات این لوکس زیبای باواریایی کسب کند و همانند بی ام و i۸ این مدل به حاشیه نرود و سگمنت لوکس کشور را کمی رونق دهد.

 
 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب