امروز: چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14447 تاریخ انتشار: شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

روحانی در سومین همایش ملی بزرگداشت شهدا:

راحت به همدیگر تهمت می‌زنیم و دروغ می‌گوییم/ تروریست‌ها به حرم اهل‌ بیت تجاوز کنند تحمل نمی‌کنیم/ چرا فکر حزب و جناح خودمان هستیم ولی به فکر مردم نیستیم

خبرایران: رئیس‌جمهور با بیان اینکه حریم اهل بیت خط قرمز ماست گفت: اگر تروریست‌ها بخواهند به حرم اهل‌ بیت تجاوز کنند تحمل نمی‌کنیم.
راحت به همدیگر تهمت می‌زنیم و دروغ می‌گوییم/ تروریست‌ها به حرم اهل‌ بیت تجاوز کنند تحمل نمی‌کنیم/ چرا فکر حزب و جناح خودمان هستیم ولی به فکر مردم نیستیم

به گزارش خبرایران، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در سومین همایش ملی بزرگداشت شهدا که صبح امروز 22 اسفند (شنبه) در تالار وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به مقام والای شهیدان اظهارداشت: اولین کسی که بعد از رحلت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام مسیر شهادت را برگزید و انتخاب کرد، بانوی بزرگ اسلام حضرت زهرا (س) بود که او نه برای حفظ فدک که برای حفظ راه پیامبر (ص)، مسیر هدایت و برای گفتن سخن حق و برای احیای راه حیات و سعادت ایستاد و مقاومت کرد و با اشک و آه و مظلومیتش صدایش را به گوش آن روز جهان اسلام و همه آزادی‌خواهان در طول تاریخ رساند.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) فرزند حضرت فاطمه (س) در طول تاریخ و پس از دوران پیامبر (ص) مسیر شهادت را برگزید و در طول تاریخ سرور همه شهیدان و آزادگان عالم شد و مگر فرزندان شما در جبهه‌های نبرد جز با یاد و نام حسین بن علی و فرهنگ عاشورا و کربلا به جبهه‌های غرب و جنوب کشور رفتند.

روحانی با اشاره به عملیات خیبر در اسفندماه اظهار داشت: 24 ساعت قبل از عملیات عده‌ای از رزمندگان می‌بایست با قایق‌های کوچک از لای نیزارها عبور می‌کردند و به محل عملیات می رسیدند و در آن لحظه که با دوستان‌شان خداحافظی می‌کردند، متعجب بودیم که آن حالت و روحیه و ایمان و اعتقاد را چگونه خداوند در انسان خلق می‌کند و این جز‌ عشق به فاطمه و فرزند برومندش حسین بن علی نبود.

رئیس‌جمهور با اشاره به روحیه بالای خانواده شهدا تصریح کرد:‌ همه افتخار برای من این است که بهترین هدیه را در دوران ریاست جمهوری خود از دست یک مادر شهید گرفتم و این هدیه را به موزه شهدا تقدیم می‌کنم تا یادگار بماند و همه کسانی که به این موزه می آیند بدانند خانواده شهدا در چه مسیر بلندی هستند.

روحانی با ذکر خاطره‌ای از دیدار خود با یکی از جانبازان گفت: در ایامی که به دیدار خانواده شهدا و جانبازان می‌رفتم، یکی از جانبازانی که از ناحیه دو دست، دو پا و یک چشم مجروح شده بود از من درخواست کرد که من به دیدار معلولین عادی کشور بروم و حرف وی این بود که به ما می‌رسند اما معلولینی که به آنها توجه نمی‌شود نیازمند توجه بیشتری هستند.

وی ادامه داد: پیام حرف این جانباز آن است که من برای زندگی خودم به جبهه نرفتم بلکه برای ملت و دینم رفته‌ام و باید درس‌های بسیاری از آنان بیاموزیم.

روحانی با بیان اینکه کار بزرگ را خانواده شهدا آفریدند، تصریح کرد: این قدرت بزرگ را مادران، پدران، برادران، خواهران و همسران شهدا ایجاد کردند و رزمندگانی اینگونه تربیت کردند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه دنیایی از معنویت در خانواده شهدا وجود دارد، گفت: اگر کسی خودش را در راه خدا فدا کرد جاودانه می‌ماند و به ظاهر ما فکر می‌کنیم شهید جان به جان آفرین تسلیم کرده و از میان ما رفته است اما خداوند می‌گوید مرگی برای شهدا وجود ندارد و آنها نزد پروردگارشان روزی می‌گیرند.

رئیس جمهور خاطرنشان کر: چرا در جامعه ما به هم تهمت می‌زنیم، چرا دروغ می‌گوییم، چرا برادری و وحدت در جامعه به وجود نمی آوریم و تنها به فکر حزب و جناح خود هستیم چرا به فکر مردم نیستیم، بعضی لب باز می‌کنند بقیه می‌ترسند که نکند می‌خواهد توهین کند و بعضی می‌ترسند که برخی روزنامه‌ها که فحش‌نامه هستند را باز کنند.

روحانی با بیان اینکه درس زندگی را باید از جانبازان و شهدا یاد گرفت، خاطرنشان کرد: در جامعه ما چه خبر است. چرا فضای برادری و وحدت در جامعه به وجود نمی‌آوریم و به هم تهمت می‌زنیم و دروغ می‌گوییم و به فکر کشور و به فکر عظمت آن نیستیم و این به دلیل این است که دولت در این زمان یک کار بزرگی را خودش نه که ملت انجام دادند و دولت در کنار آنها قرار گرفته است اما برخی با تنگ‌نظری‌ عظمت ملت را نمی‌توانند ببینند.

وی ادامه داد: چرا می‌گوییم این حزب یا گروه پیروز شده است، همه ما برادر هستیم و عضو یک ملتیم که باید در هر جا به ملت خدمت کنیم و باید درس ایثار را از خانواده شهدا یاد بگیریم.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: همه ما یک هدف واحد را دنبال می‌کنیم و باید دنبال کنیم. شهدا گفتند اگر در کنار شما یک مسلمان دیگر در خطر بود از آنها حفاظت کنید و من در اوایل حمله داعش به حرم ائمه در عراق گفتم که حرم اهل بیت خط قرمز ماست و کسی حق تجاوز به حرم ائمه را ندارد و اگر تروریست‌ها بخواهند به حرم اهل بیت تجاوز کنند ما تحمل نمی‌کنیم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: ما افتخار می‌کنیم که جوانان عزیز و خانواده‌های بزرگ که در هر مقطعی برای دفاع از اسلام، خاندان رسالت لازم باشد بچه‌های آنان و خودشان پا به رکاب هستند و ما می‌ایستیم و ایستادگی می‌کنیم.

روحانی با بیان اینکه ما تابع دین هستیم و از رهبری خاندان رسالت و خط خاندان رسالت حمایت می‌کنیم تصریح کرد: ما به دنبال وحدت و اتحاد در جهان اسلام هستیم و برای هر کسی که برای این کشور خدمت کند در برابرش سر فرود می‌آوریم.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در این دولت تلاش‌مان این بود که با همه توان در خدمت خانواده شهدا باشیم و شرمنده آنها نباشیم. همه ما بدهکار خانواده‌های شهدا تا آخر عمر هستیم، قانونی که روی آن خاک می‌خورد را اجرایی کردیم و طبق گزارشات رسیده 80 درصد آن اجرایی شده که هرچه در توان داشته باشیم برای خانواده شهدا انجام خواهیم داد و کوتاهی نخواهیم کرد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب