امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1447 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۶:۴۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای روسیه تاکید کرد؛

مشکل سوریه افراط‌گرایان هستند نه ایران

خبرایران: رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای روسیه تاکید کرد: کسانی که با حضور ایران در کنفرانس ژنو2 مخالفت کردند، باید بدانند که نه ایران، بلکه گروه‌های تندرو و افراطی «مشکل اصلی» در سوریه هستند.
مشکل سوریه افراط‌گرایان هستند نه ایران
به گزارش خبر ایران، به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "آلکسی پوشکوف" رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه ابراز اطمینان کرد که ممانعت از حضور ایران در کنفرانس بین‌المللی در مورد سوریه با توجه به خواسته گروه‌های تندرو و افراطی صورت گرفت که در واقع «مشکل اصلی» در حل و فصل بحران در سوریه هستند.

پوشکوف امروز، چهارشنبه در صفحه «توییتر» خود نوشت: این یک واقعیت است که عدم شرکت ایران در کنفرانس ژنو2 کمکی به موفقیت این نشست و حل بحران در سوریه نخواهد. برخی در این بین قصد دارند با ایران به مقابله بپردازند، در حالی‌که مشکل اصلی در سوریه نه ایران، بلکه گروه‌های تندرو و تروریستی هستند.

پیش از این نیز "میخائیل مارگلییف" رئیس کمیته امور بین‌الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه گفته بود: متاسفانه ما شاهد آن بودیم که تحت فشار برخی کشورها و مخالفان سوری، دبیرکل سازمان ملل دعوت خود از ایران برای شرکت در کنفرانس ژنو را پس گرفت، در صورتیکه دست یابی به اهداف کنفرانس ژنو2 نیازمند آن است که همه کشورهای تاثیرگذار بر روند اوضاع در سوریه و در مجموع منطقه خاورمیانه در آن شرکت داشته باشند که ایران هم از جمله این کشورهاست.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب