امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14491 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۳:۵۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

پيام نوروزي وزير نفت به كاركنان صنعت نفت

خبرایران: بیژن زنگنه وزیر نفت گفت: حلول سال نو، آغاز بهار و فرارسیدن نوروز باستاني را به همه شما عزيزان در خانواده بزرگ صنعت نفت تبريک و تهنيت عرض مي كنم.
پيام نوروزي وزير نفت به كاركنان صنعت نفت

يا مقلب القلوب و الابصار يا مدبر الليل والنهار يا محول الحول و الاحوال حول حالنا الي احسن الحال
 

همكاران گرامي

حلول سال نو، آغاز بهار و فرارسیدن نوروز باستاني را به همه شما عزيزان در خانواده بزرگ صنعت نفت تبريك و تهنيت عرض مي كنم.

سال 1395 را در حالي آغاز مي­كنيم كه به فضل الهي ، سالي را كه مقام معظم رهبري آن را سال دولت و ملت ، همدلي و همزباني نامگذاري كرده بودند ، با توفيقات فراوان پشت سر می گذاریم. 

در اين سال با همت و تلاش دولت وتوانمندي و كارداني مدیران سیاسی شايسته اين مرز و بوم ، برجام به سرانجام رسيد و با لغو تحريم هاي ستمگرانه، گشايش فضايی جديد در روابط و همكاري هاي داخلي و بين المللي کشورمحقق شد. همچنين حضور و مشاركت گسترده مردم در دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي ايران و پنجمين دوره  مجلس خبرگان رهبري در آستانه سال جديد شكوه اقتدار ملي را دو چندان كرد.

كاركنان صنعت نفت نيز همچنان كه در تمام مقاطع و مراحل حساس و سرنوشت ساز كشور حضور فعال و مؤثر داشته اند، در سال گذشته نيز وظايف و مسئوليت هاي خطير خود را در تحقق اهداف و برنامه هاي توسعه اي صنعت نفت كه بر محور اصول اقتصاد مقاومتي و برنامه هاي توسعه ، تدوين شده ، با جدیت دنبال کردند و به حق كه جلوه ديگري از خودباوري و توانمندي را به منصه ظهور رساندند. از جمله تكميل و افتتاح مگا پروژه توسعه فازهای 15 و 16 پارس جنوبي ، تلاش براي بازيابي موقعيت و جايگاه صنعت نفت كشور در عرصه ها و مجامع بين المللي، بازگرداندن سهم از دست رفته ايران از بازار نفت و افزایش تولید و صادرات نفت خام و میعانات گازی ، تلاش براي جذب فناوري در بخش هاي بالادستي و پايين دستي صنعت نفت، تلاش براي جذب سرمايه گذاري داخلي و خارجي براي اجراي طرح هاي بزرگ، بهره­برداري از هزاران پروژه گازرساني ، آغاز عملیات گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان، عقد قرارداد برای صادرات گاز به عراق، توسعه گازرسانی به نیروگاه­ها، اقدامات گسترده در جهت حفظ محیط زیست، برگزاري موفقيت آميز نشست مجمع كشورهاي صادر كننده گاز GECF ، توسعه فعاليت ها در مناطق مرزي و حوزه هاي مشترك نفت و گاز به ويژه در غرب كارون و پارس جنوبی، تصویب و معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی، شتاب بخشیدن به توسعه پالایشگاه ستاره خلیج فارس، برنامه­ريزي براي توانمندسازي نيروي انساني به عنوان سرمايه اصلي صنعت نفت، انجام مذاكرات و تفاهم با شركت هاي معتبر بین المللی و برنامه هاي حمايتي و مشاركتي ديگري كه مستقيماً رفاه، سلامتي و امنيت مردم را به همراه دارد، از فعاليت هاي چشمگير كاركنان صنعت نفت در طول سال گذشته است.

 بدون شك آثار و بركات اين حجم عظيم فعاليت ها نصيب مردم نجيب و شرافتمند كشورمان خواهد شد و ایشان از مزاياي توسعه فضاي كسب و كار، ايجاد اشتغال، افزايش نرخ رشد اقتصادي، كاهش تورم و مواهب بسيار ديگر برخوردار خواهند شد.

در سالی که  پیش رو داریم ، انشاءالله با رفع مشکل کمبود منابع مالی، بایستی توسعه شتابان طرح­های صنعت نفت در میادین مشترک نفت و گاز و جبران عقب افتادگی­ها را دنبال کرده و فازهای مختلفی از میدان مشترک پارس جنوبی و میدان­های مشترک غرب کارون به تولید رسیده و افتتاح شوند و تولید از پالایشگاه ستاره خلیج فارس آغاز شود . همچنین باید عقد قراردادهای توسعه میدان­های مشترک و ازدیاد برداشت از میدان­های اصلی تولید نفت کشور در چارچوب مدل جدید قراردادهای نفتی دنبال شود . بر همین اساس با توکل به خداوند متعال ، سال آینده برای صنعت نفت کشور با تلاش­های شما کارکنان این صنعت، سالی مملو از فعالیت­های امیدبخش و توسعه برای این بخش­ها و کشور عزیزمان خواهد بود .

در پايان فرصت را غنيمت شمرده ضمن گرامي داشت 29 اسفند سالروز ملي شدن صنعت نفت ایران و تجلي اراده ملي در خلع يد از تسلط بيگانگان بر منابع كشور ، از تك تك همكاران گرانقدر و خانواده هاي معزز آنان كه پيوسته نقشی بسيار مهم در تحول و اعتلاي اين صنعت عظيم داشته اند، تشكر و قدرداني كرده، سالي پربار وسرشار از موفقيت و نيك­روزي را  براي همه عزيزان از درگاه خالق منان مسئلت  مي­نمايم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب