امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14584 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رعب و وحشت در قاره سبز؛

داعش قلب اتحادیه اروپا را به آتش کشید / انفجار در فرودگاه و مترو بروکسل + تصاویر

خبرایران:صبح روز سه شنبه، ۳ فروردین (۲۲ مارس) صدای دو انفجار در فرودگاه بروکسل، پایتخت بلژیک و یک انفجار در متروی این شهر شنیده شده است.
داعش قلب اتحادیه اروپا را به آتش کشید / انفجار در فرودگاه و مترو بروکسل + تصاویر
به گزارش اسکای‌نیوز، انفجاری در فرودگاه «زاون‌تِم» بروکسل رخ داد. علت انفجارها هنوز معلوم نیست اما دود غلیظی از یکی از ساختمان های فرودگاه برخاسته است. منابع رسمی نیز هنوز در مورد این انفجارهای توضیحی نداده‌اند.شبکه ان‌بی‌سی‌نیوز نیز به نقل از منابع امنیتی بلژیکی از وقوع چندین تلفات در پی این دو انفجار خبر داد.برخی منابع خبری به نقل از نیروهای آتش‌نسانی بروکسل اعلام کرده‌اند که بر اثر این دو انفجار دستکم 13 تن کشته و 35 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

اگرچه هنوز این آمار تایید نشده است.به گفته برخی منابع خبری این انفجارها در محوطه پروازهای خروجی شرکت «أمریکن ایرلاینز» (American Airlines) در فرودگاه زاون‌تِم بروکسل رخ داده‌اند.نیروهای امنیتی هم‌اکنون مسافران را از فرودگاه تخلیه کرده‌اند. با این حال علت حادثه مشخص نشده است.در پی این حادثه، مسیرهای فرودگاه بسته شده است، و حرکت قطارهای مترو به سمت فرودگاه تعلیق شده است.همچنین پس از این دو انفجار دیگر به هیچ هواپیمایی اجازه داده نشد که در این فرودگاه فرود بیاید.

انفجار در متروی بروکسل

همچنین یک انفجار دیگر در متروی بروکسل رخ داده است.خبرنگار RTBF اظهار کرد که یک یا چندین ایستگاه مترو در نزدیکی موسسه‌های اروپایی مورد هدف قرار گرفتند.ایستگاه "مالبیک" در 400 متری ساختمان "برلیمون" که مقر کمیسیون اروپا است مورد هدف قرار گرفت.کل شبکه متروی بروکسل بسته شده است.

مسافران مترو به مقصد ایستگاه شومان ، کاملا از ایستگاه تخلیه شدند.این انفجار در تونلی بین ایستگاه "مالبیک" و "آرلوآ" رخ داده است. بر اساس آمار اولیه 10 تن در این انفجار کشته شدند. به گفته شاهدان تعداد آمبولانس‌های اعزامی زیاد است و بر اثر موج انفجار افراد بسیاری سوخته‌اند و دایره خنثی‌سازی بمب در محل حاضرند.

حمله انتحاری بوده است

دادستان بلژیکی مسئول بررسی انفجارهای امروز تأیید کرده است که انفجار در فرودگاه بروکسل ناشی از یک حمله انتحاری بوده است.

ارتباط انفجارها با بازداشت صلاح عبدالسلام

خبرنگار المیادین می گوید انفجار در فرودگاه بروکسل با بازداشت صلاح عبدالسلام ارتباط دارد.خبرگزاری بلگای بلژیک هم اعلام کرد پیش از وقوع دو انفجار در فرودگاه بروکسل صدای تیراندازی و فریادهایی به زبان عربی شنیده شده است.روز جمعه، پلیس بلژیک در پی یک درگیری خونین توانست، صلاح عبدالسلام، یکی از مظنونان اصلی انفجارهای مرگبار ماه نوامبر پاریس، و چند نفر دیگر را دستگیر کند. یکی دیگر از دستگیرشدگان منیر احمد الحاج معرفی شده که پلیس بروکسل می‌گوید نام او هم در فهرست افراد تحت تعقیب بلژیک بوده است.

همزمان سه عضو یک خانواده که گفته می شود به عبدالسلام پناه داده بودند هم دستگیر شدند.صلاح عبدالسلام رسما به ارتباط با اقدامات تروریستی متهم شده است.گروه موسوم به دولت اسلامی - داعش - مسئولیت حملات پاریس را برعهده گرفته بود.در پی دستگیری این افراد، پلیس و نهادهای امنیتی بلژیک به منظور مقابله با اقدامات تلافی‌جویانه احتمالی به حالت آماده باش در آمدند.فرانسه خواستار استرداد صلاح عبدالسلام است اما وکیل مدافع او گفته است برای جلوگیری از استرداد موکل خود تلاش می‌کند.

داعش مسئولیت حملات بروکسل را بر عهده گرفت

گروه تروریستی داعش مسئولیت حملات بروکسل را به عهده گرفت. صبح امروز سه شنبه دو انفجار در فرودگاه «زاونتیم» بروکسل که بزرگ ترین فرودگاه بین المللی بلژیک است رخ داد. همچنین دقایقی بعد یک انفجار در یکی از ایستگاههای قطار شهری بروکسل رخ داد. برخی منابع خبری از وقوع چهارمین انفجار در بروکسل نیز خبر داده اند.

شبکه خبری راشاتودی گزارش داده این انفجار در خیابانی رخ داده که سازمان‌های اتحادیه اروپا در آن مستقر هستند. منابع پلیس گفته‌اند این انفجار کنترل‌شده بوده است.تاکنون منابع خبری از کشته شدن 23 نفر و زحمی شدن بیش از 50 نفر خبر داده اند. ساعاتی پس از این حوادث گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفته است.نیروهای امنیتی بلژیک چند روز پیش «صلاح عبدالسلام»، یکی از مغزهای متفکر حملات تروریستی پاریس را دستگیر کردند. مقامات بلژیک در آن زمان گفته بودند «عبدالسلام» در حال طراحی چندین حمله تروریستی در بروکسل بوده است. برخی کارشناسان وقوع انفجارهای امروز را با دستگیری عبدالسلام مرتبط دانسته بودند

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب