امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14603 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل شهربان شهرداری تهران اعلام کرد؛

حق نداریم به فرهنگ جوانگرایی خیانت کنیم

خبرایران : مدیرعامل شهربان شهرداری تهران با بیان اینکه «شهربان» جوان ترین مجموعه اجرایی در شهرداری تهران است، گفت: این ما جوانان هستیم که می توانیم محور هر تغییری به سمت رشد و تعالی باشیم.
حق نداریم به فرهنگ جوانگرایی خیانت کنیم

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهربان شهرداری تهران، ابوالقاسم چیذری در همایش سالانه کارکنان تاکید کرد: رویکرد استراتژیک و راهبردى «جوانگرایی، جوان باوری و جوان سپاری» در مجموعه مدیریت شهری تهران، دستاوردی ارزشمند و زیربنایی است که برکات و نتایج مثبت آن در آینده بیش از پیش متبلور خواهد شد و اكنون كه مديريت شهري پايتخت به مقوله مهم جوانگرايي كه يكي از دغدغه هاي اصلي و تاكيدات مقام معظم رهبري است اعتماد كرده، ما حق نداريم در راستاى منافع شخصى و يا سياسى، با سنگ اندازى در برابر اين رويكرد مثبت، به جوانگرايي خيانت كنيم؛ بلکه رسالت و دغدغه ما باید حفظ و تعمیم فرهنگ جوانگرایی و جوان سپاری باشد.

وی با تاکید بر اینکه جوانگرایی و میدان دادن به «جوانان مومن و انقلابی» در عرصه های گوناگون یکی از دغدغه ها و تاکیدات رهبر معظم انقلاب است، اظهار داشت: مجموعه مدیریت شهری در تهران این افتخار را دارد که در مسیر جوانگرایی و فراهم سازی فضای کار برای جوانان و شکوفاسازی توانمندی ها و استعدادهای این قشر اثرگذار جامعه قدم بردارد که این بها دادن و اعتماد کردن به جوانان از سوی مدیریت شهری پایتخت، در مجموعه شهربان به اوج خود رسیده است.

چیذری افزود: در حقیقت، جوان گرایی و جوان باوری موجود در اندیشه و رویکرد مجموعه مدیریت شهری تهران، به «جوان سپاری» و واگذاری مسئوليت ها به جوانان براي خدمت به مردم منتهی شده است.

وی با بیان اینکه میانگین سنی نیروهای شهربان 30 سال است، ادامه داد: مجموعه شهربان شهرداری تهران توانسته است که با به کارگیری نیروهای جوان، متعهد، تازه نفس و باانگیزه، در مسیر برقراری نظم و انضباط شهری و محدود کردن سودجویان قانون شکن قدم بردارد.

چیذری با اشاره به ضرورت اشتغالزایی برای جوانان گفت: در یکسال گذشته در مجموعه شهربان سعی کردیم که به یاری خداوند متعال، اعتماد مجموعه مدیریت شهری به جوانان در اداره امور شهر را به ویژه در برقراری نظم و انضباط شهری باجلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و رفع سدمعبر به یک فرصت تبدیل کنیم؛ فرصتی که انگیزه و باور «ما می توانیم» را در جوانان جذب شده، تقویت کرد.

وی با اظهار اینکه این ما جوانان هستیم که می توانیم محور هر تغییری به سمت رشد و تعالی باشیم، افزود: ما توانسته ایم دست در دست همدیگر، به پشتوانه اعتمادی که به ما به عنوان خدمتگزاران جوان مردم در مجموعه مدیریت شهری شده است، در انجام وظایفمان، جرأت، شجاعت، صمیمیت و انگیزه عمیق را به تصویر بکشیم. 

مدیرعامل شهربان با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که مسئولیت های بزرگ را به جوانان بسپارید، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در بیاناتی که در سال 79 در جمع جوانان داشتند، فرمودند:« جوانان زیادی داریم که حاضرند در همه میدانهای فعال در میدان درس، در میدان سیاست، در میدان فعالیتهای اجتماعی، در میدان مشارکتهای گوناگون برای فقرزدایی، برای سازندگی و در هر صحنه و عرصه ای که برای آنها برنامه ریزی بشود و امکان داده بشود شرکت کنند؛ این موقعیت بسیار مهمی برای این کشور است. این نسل، شبیه همان نسلی است که توانست یکی از بزرگترین تجربه های این کشور یعنی تجربه جنگ تحمیلی را با قدرت و موفقیت به پایان ببرد. اسلام درباره جوانان، نظرش دقیقا منطبق بر همان چیزی است که امروز پیشنهاد و نیاز ما از نسل جوان و برای نسل جوان است. پیامبر اکرم(ص) درباره جوانان توصیه کرده است، با جوانان انس گرفته است و از نیروی جوانان برای کارهای بزرگ استفاده کرده است.»

وی تصریح کرد: بر این مبنا، هرگونه مانع تراشی بر سر راه جوانگرایی و جلوگیری از میدان دادن به جوانان متعهد و توانمند، خیانت به جوانگرایی، حال و آینده ایران اسلامی است.

چیذری با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس، این جوان ها بودند که حماسه مقاومت و فتح را رقم زدند، گفت: جوانگرایی و بهره گیری از نیروی انسانی جوان در اداره شهر و کشور، زیربنای رشد و توسعه است و ضامن بالندگی کشور در آینده خواهد بود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب