امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14717 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۳:۴۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

طبق مصوبه مجلس صورت می گیرد؛

افزایش 5 درصدی قیمت فرآورده‌های نفتی در سال جدید

خبرایران: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران مکلف شد منابع مورد نیاز برای توسعه شبکه خطوط لوله انتقال نفت‌خام را از محل افزایش 5 درصد به قیمت هر لیتر فرآورده‌های نفتی شامل بنزین، نفت سفید، نفت گاز، نفت کوره، گاز مایع و سوخت هواپیما تأمین کند.
افزایش 5 درصدی قیمت فرآورده‌های نفتی در سال جدید

به گزارش خبرایران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه) پارلمان و در ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه سال 1395 کل‌کشور بند (هـ) تبصره یک این لایحه را به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران مکلف شد نسبت به نوسازی و توسعه شبکه خطوط لوله انتقال نفت خام و میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی و تأمین منابع مالی سهم دولت در توسعه پالایشگاه‌ها و زیرساخت‌های تأمین، ذخیره‌سازی و توزیع فرآورده‌ اقدام کند و منابع مورد نیاز را از محل افزایش 5 درصد به قیمت هر لیتر فرآورده‌های نفتی شامل بنزین، نفت سفید، نفت گاز، نفت کوره، گاز مایع و سوخت هواپیما تأمین و پس از واریز به خزانه‌داری کل‌کشور به مصرف برساند. این منابع جزء درآمد شرکت محسوب نمی‌شود و مشمول مالیات با نرخ صفر است.

همچنین وزارت نفت موظف شد از طریق شرکت‌های دولتی تابعه ذیربط معادل ریالی 2 میلیون تن قیر رایگان تا سقف مبلغ 24 هزار میلیارد ریال قرار دهد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب