امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14722 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۲:۲۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

علیرضا دلیری خبرداد؛

برگزاری بزرگترین رویداد علمی کشوربه ریاست پروفسور سمیعی / حضور 720 متخصص و جراح برجسته جهان درایران/ راه اندازی بیمارستان مغزواعصاب توسط پروفسور سمیعی در کشور در آینده

خبرایران: علیرضا دلیری گفت: پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن های جراحان مغز و اعصاب به عنوان بزرگترین رویداد علمی کشورو با حضور بیش از 720 متخصص و جراح برجسته دنیا و متخصصان ایرانی از 29 فروردین تا 3 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.
برگزاری بزرگترین رویداد علمی کشوربه ریاست پروفسور سمیعی / حضور 720 متخصص و جراح برجسته جهان درایران/ راه اندازی بیمارستان مغزواعصاب توسط پروفسور سمیعی در کشور در آینده

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری«پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی مغز و اعصاب»صبح امروزیکشنبه 22 فروردین ماه 1395 با حضور«علیرضا دلیری» دبیر اجرایی «پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی مغز و اعصاب»،« پرویز کرمی» رییس کمیته فرهنگی و اطلاع رسانی «پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی مغز و اعصاب»و اصحاب رسانه در ساختمان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزارو دراین نشست خبری «علیرضا دلیری» دبیر اجرایی پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن های جراحان مغز و اعصاب اظهارداشت: با توجه به تصویب در مجمع فدراسیون جهانی انجمن های جراحی مغز و اعصاب در سال گذشته مقرر شد تا پنجمین دوره سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن های جراحان مغز و اعصاب و هفتمین کنگره بین المللی جراحان مغز و اعصاب و نخستین کنگره بین المللی علوم اعصاب سال 2016 در تهران برگزار شود که با تلاش های بسیار پروفسور مجید سمیعی و حمایت معاونت علمی، امور اجرایی این رویداد بزرگ انجام شد.

دبیر اجرایی پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن های جراحان مغز و اعصاب تصریح کرد: این کنگره بین المللی جزو کنگره های جهانی است و از جمله رویدادهایی است که در دنیا با حضور کشورهای مختلف و متخصصان برتر مغز و اعصاب برگزار می شود و برتری قابل تمایزی با سایر کنگره های پزشکی جهان دارد.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدا دغدغه هایی مبنی بر حضور تعداد زیادی از مهمانان خارجی در کشور وجود داشت و این موضوع مطرح بود که آیا ظرفیت های لازم برای خدمات رسانی به مقامات و متخصصان برجسته دنیا وجود دارد یا خیر. اما با توجه به تلاش های انجام شده و برنامه ریز های لازم شرایط و بسترهای لازم فراهم شد.

دبیر اجرایی پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن های جراحان مغز و اعصاب با اشاره میهمانان این رویداد گفت: میهمانانی از 80 کشور دنیا برای حضور دراین سمپوزیوم ثبت نام کرده اند و تا به امروز بیش از 720 متخصص و جراح مغز و اعصاب و رشته های مرتبط و حضور بیش از هزار متخصص داخلی کشور نیز در این رویداد قطعی شده است.

وی با اشاره به این موضوع که پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن جراحان مغز و اعصاب به عنوان بزرگترین رویداد علمی کشور به شمار می آید تاکید کرد: حضور این افراد متخصص و برجسته دنیا فرصت بسیار مغتنمی است تا متخصصان ایرانی بتوانند تعامل بسیار مناسبی با آن ها داشته باشند و از تجربیات این متخصصان استفاده کنند.

 وی تصریح کرد: در این سمپوزیوم فول پروفسورها و اساتید مغز و اعصاب دنیا حضور دارند و سفیران بسیار خوبی از بازگویی پیشرفت های علمی و فناوری ایران خواهند بود.افتتاحیه این سمپوزیوم با حضور رییس جمهوری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، وزیر بهداشت، پروفسور سمیعی و جمعی از متخصصان خارجی و داخلی روز 29 فروردین در سالن همایش های برج میلاد برگزار می شود.

دبیر اجرایی پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن های جراحان مغز و اعصاب همچنین درباره تور ایرانگردی مهمانان خارجی توضیح داد: تاکنون بیش از 370 تقاضا برای حضور در این تور ایرانگردی ثبت شده است و پس از اتمام مراسم 6 روزه کنگره، میهمانان از اصفهان، شیراز و کاشان دیدن خواهند کرد.

وی همچنین ابراز کرد: مهمانان خارجی می توانند با بازدید از نقاط مختلف ایران اسلامی، نگاه ویژه ای به کشورمان داشته باشند و باور کنند که جمهوری اسلامی ایران کشوری امن و بسیار زیبا است.

دلیری در بخش دیگری از این نشست، به راه اندازی بیمارستان مغزواعصاب توسط پروفسور سمیعی در کشور در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با توجه به اقدامات انجام شده از سوی پروفسور شرایط فیزیکی و ساختمانی این بیمارستان انجام شده و تنها کار نصب تجهیزات باقی مانده و مهمانان خارجی حاضر در این سمپوزیوم از این بیمارستان نیز بازدید خواهند کرد. بسیاری از متخصصان برجسته دنیا از کشورهای مختلف متقاضی انجام عمل های جراحی در این بیمارستان هستند و تعدادی از متخصصان داخلی نیز با حمایت مالی معاونت علمی برای کسب تجارب بیشتر از سوی افراد برجسته به کشور آلمان سفر کرده اند.

دبیر اجرایی پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن های جراحان مغز و اعصاب از اجرایی شدن موضوع "توریست درمانی"‌ به عنوان یکی از دستاوردهای این سمپوزیوم خبر داد و گفت: با اجرای طرح توریسم درمانی در کشور امیدواریم که اتفاق بزرگی در این حوزه رخ دهد و بتوانیم خدمات درمانی را با این تکنیک، برای کشورهای منطقه نیز انجام دهیم.

دلیری همچنین از راه اندازی مراکز تابعه مغز و اعصاب در 8 نقطه کشور خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر با حضور پروفسور سمیعی یکی از این مراکز در استان کرمان راه اندازی شد و در سفر بعدی نیز مرکزی در شهر شیراز راه اندازی خواهد شد.این مراکز تابعه تا حد ممکن به بیماران خدمات رسانی و بعد از امکان ارتباط، بیماران را به مراکز استان تهران فراهم می کنند.

دبیر اجرایی پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن های جراحان مغز و اعصاب تصریح کرد: کمیته های مختلفی در برنامه ریزی های این سمپوزیوم تشکیل شده است که کمیته تشریفات، کمیته گردشگری و کمیته فرهنگی از جمله این کمیته ها هستند تا در بخش های مختلف این رویداد بزرگ اقدامات لازم را برای برگزاری هرچه بهتر انجام دهند.

دلیری در پایان این نشست، از اصحاب رسانه خواست تا با توجه به حضور حجم بالایی از مقامات، متخصصان و کارشناسان برجسته حوزه مغز و اعصاب دنیا در این سمپوزیوم و کنگره، پوشش خبری و انعکاس اخبار مناسب صورت گیرد.

پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و دبیر کمیته فرهنگی و اطلاع رسانی سمپوزیوم در ادامه این نشست خبری با اشاره به اینکه با کمک و همدلی اصحاب رسانه و بنگاه های خبری ما می توانیم چهره واقعی و شایسته ایران را به میهمانان شرکت کننده در این رویداد علمی که از اقصی نقاط جهان در ایران حضور خواهند یافت نمایش دهیم، گفت: افتتاحیه این مراسم در ساعت 3 بعد از ظهر روز 29 فروردین ماه و با حضور 30 خبرنگار رسانه های خارجی و خبرنگاران رسانه های داخلی برگزار خواهد شد. مراسم افتتاح پنجمین سمپوزیوم جهانی مغز و اعصاب با حضور دکتر حسن روحانی رئیس محترم جمهوری همراه است.

وی تاکید کرد :  برگزاری هرچه بهتر این کنگره علمی، اجتماعی، فرهنگی علاوه بر نشان دادن جایگاه ویژه ایران در منطقه به بهتر شناخته شدن ایران به عنوان کشوری پیشرفته، علمی و فرهنگی و در برهه زمانی حاضر امن و توریست پذیر کمک کند.

پرویز کرمی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره برگزارکنندگان پنجمین سمپوزیوم جهانی مغز و اعصاب، گفت: این سمپوزیم کار ملی- بین المللی بسیار بزرگی است و قطعا نمی‌ تواند به عهده یک شخص و یا یک سازمان باشد. این رویداد یک اتفاق ملی است و برگزاری آن بر عهده دولت و همه سازمان ها و نهادهای کشور است. نه تنها وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بلکه وزارت امور خارجه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نیروی انتظامی، سازمان صدا و سیما و شهرداری تهران همکاری و حمایت ویژه ای با معاونت علمی فناوری برای برگزاری این کنگره داشته اند.

بنابراین گزارش، پنجمین سمپوزیوم جهانی مغز و اعصاب از 29 فروردین تا 3 اردیبهشت به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تهران برگزار می شود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب