امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14733 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۲:۱۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

وزیر بهداشت خبرداد؛

پرداخت هزینه از جیب بیمارستان‌ها ما را فلج کرده است

خبرایران: وزیر بهداشت گفت: در بیمارستان‌های دولتی ۴۰ درصد هزینه‌هایمان بیش از رقمی است که بیمه‌ها خریداری می‌کنند و این موضوع ما را فلج کرده ولی باید صبوری کنیم و خزانه دولت و جیب مردم را در تعیین تعرفه‌های جدید ببینیم.
پرداخت هزینه از جیب بیمارستان‌ها ما را فلج کرده است

به گزارش خبرایران، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه مراسم روز دندانپزشک در هتل المپیک گفت: در حوزه دهان و دندان گروه هدف ما کودکان هستند، چرا که اگر در سنین کودکی مراقبشان باشیم سالم می‌مانند و هزینه‌هایشان کمتر می‌شود، این در حالی است که باید تعداد دندان های پوسیده ایرانیان به حداقل برسد، بنابراین گروه سنی 6 تا 12 سال و حتی تا 18 سال هدفگذاری شده تا با بیمه‌های تکمیلی برای پوشش خدمات درمانی دندانپزشکی به تفاهم برسیم. 

وی در مورد خدمت‌رسانی به تبعه‌ دیگر کشورها که در ایران زندگی می‌کنند، گفت: مشکلی که وجود دارد، خدمت‌رسانی به این افراد است، چرا که تفاهم‌نامه امضا کردیم اما همچنان بر زمین مانده، درحالی که انتظارمان این بود وزارت کشور و بیمه‌ها نیز به کمک ما بیایند، اما اکنون همه بار بر دوش ماست، در حالی که نمی‌توانیم در بیمارستان‌ها را به روی آنها ببندیم.

هاشمی گفت: در حوزه نظارت بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم، در این حوزه بخشی از امور به دست نظام‌پزشکی، قوه قضائیه و بخشی هم به دیوان عدالت اداری برمی‌گردد که گاهی حکم‌های صادره را نقض می‌کند و این مشکلی است که در برخی تخلفات داریم.

هاشمی افزود: ما نظارتمان ضعیف است، چون سازوکار لازم را نداریم، از طرفی باید مجوز استخدام داشته باشیم تا ناظر فعالیت کند و این احتیاج به حقوق دارد، اما دستمان خالی است.

وزیر بهداشت افزود: کار اصلی‌مان سیاستگذاری است، اما اکنون مجبور هستیم که به کار اجرا بپردازیم و نظارت موقعی به درستی انجام می‌شود که دانشگاه‌ها مستقل شوند.

هاشمی در رابطه با آخرین وضعیت تصویب و ابلاغ تعرفه درمانی سال 95 گفت: طبق قانون باید این تعرفه‌ها قبل از سال جدید اعلام می‌شد، حتی در برنامه ششم توسعه نیز قرار شد دولت مکلف شود قبل از ارائه بودجه، این تعرفه‌ها را ببیند، درحال حاضر با سازمان نظام پزشکی تعرفه پیشنهادی را در آبان‌ماه به دبیرخانه شورای عالی بیمه داده‌ایم اما تاکنون تصمیم‌گیری نشده است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تا یک ماه آینده مجموعه دولت و شورای عالی بیمه تصمیم‌گیری کند، البته فاصله زیادی بین قیمت تمام‌شده خدمات با آنچه تاکنون دولت‌ها تصمیم گرفته‌اند وجود دارد.

وزیر بهداشت گفت: باید همه منطقی باشیم، خزانه دولت و جیب مردم را ببینیم، این در حالی است که در بیمارستان‌های دولتی 40 درصد هزینه‌هایمان بیش از رقمی است که بیمه‌ها خریداری می‌کنند و این ما را فلج کرده، ولی باید صبوری کنیم.

هاشمی گفت: از مجلس انتظار داریم مانند سایر تعرفه‌ها این بخش را واقع‌بینانه ببیند چون رضایتمندی ارائه‌کنندگان خدمات بسیار مهم است.

وی گفت: سال 95 امیدواریم دو نوبت تعرفه‌گذاری داشته باشیم، در فروردین‌ماه و در اسفندماه برای تعرفه‌های سال آینده.

وی در پایان گفت: بیمه‌ها افزایش اعتبارشان 12 درصد بیشتر نبوده، بنابراین حدود افزایش نرخ تعرفه درمانی 95 نزدیک به این عدد خواهد بود.

انتهای پیام/

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب