امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14754 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۸:۳۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رونمایی و بهره برداری از سامانه ارزی بانک سپه/ تهیه برنامه جامع ویژه شعب خارج از کشور

خبرایران: مدیرعامل بانک سپه در مراسم رونمایی از سامانه جامع ارزی این بانک گفت: براساس برنامه ریزیهای صورت گرفته، این سامانه در کلیه واحدها و شعب ارزی، طی شش ماهه نخست سال 95 عملیاتی می شود.
رونمایی و بهره برداری از سامانه ارزی بانک سپه/ تهیه برنامه جامع ویژه شعب خارج از کشور

به گزارش خبرایران از پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه، محمد کاظم چقازردی در این مراسم گفت: این بانک در دوران تحریم از منابع کارمزدی در حوزه ارز و هم چنین فعالیت شعب خارج از کشور خود محروم بود، لذا این مسأله به بخش ریالی فشار وارد نمود.
وی افزود: بانک سپه در راستای حفظ منافع مشتریان و ارائه خدمات به آنها علی رغم همه مشکلات و محدودیتها و محرومیتها موفق عملکرد ، با خروج بانک سپه از تحریمها، این بانک به زودی جایگاه واقعی خویش، سهم خود از بازار و نیز مشتریان خود را در حوزه فعالیت های ارز باز خواهد یافت.

• خروج بانک سپه از تحریم با شرایط ویژه و تقدیر از تلاش مسئولان نظام
وی با قدردانی از مقامات عالی رتبه کشور به سبب خروج این بانک از تحریم اظهارداشت: به نمایندگی از خانواده بزرگ بانک سپه ، در پی رفع تحریمها مراتب تقدیر و تشکر این خانواده همدل و بزرگ خدمت مسئولان محترم تقدیم شد.

• لزوم انطباق سریعتر با قوانین و مقررات ناظر بر بانکداری بین المللی
رئیس هیأت مدیره بانک سپه با اشاره به سخت تر شدن قواعد ناظر بر بانکداری بین المللی گفت: قواعد بال 1 و 2 در پی ورشکستگی بانکهای بزرگ بین المللی سخت تر شد و اکنون با رفع تحریمها باید بتوان هرچه سریعتر خود را با این قواعد منطبق کرد.
وی افزود: بانکهای داخلی و شعب خارج از کشور باید بتوانند هرچه سریعتر خودشان را با این قواعد و الزامات منطبق کرده و در چارچوب همین قوانین به فعالیت بپردازند.

• تهیه برنامه جامع ویژه شعب خارج از کشور
وی با بیان اینکه با مسئولان اقتصادی و بانکی خارج از کشور ملاقاتهایی برای آغاز همکاری و شروع فعالیت شعب خارج از کشور داشتیم گفت: این مسئولان عمدتا نگاه مثبتی به بانک سپه داشتند و با مغتنم شمردن این فرصت، تلاش شد تا هرچه سریعتر برنامه جامع فعالیت برای هر یک از شعب خارج از کشور تهیه و پس از تصویب در هیأت مدیره در خصوص تقویت سرمایه و پرسنل ، ساختار و حتی در برخی موارد، خرید محلهای مناسب برای شعب تصمیم گیری شود.

• اهمیت راه اندازی سامانه جامع ارزی پویا
مدیرعامل بانک سپه با اشاره به اقدامات بانک برای عملیاتی کردن سامانه یکپارچه و اظهار امیدواری نسبت به راه اندازی هرچه سریعتر آن گفت: خروج بانک سپه از تحریمها، راه اندازی سامانه جامع ارزی را اقتضاء می نمود و سبب شد تا هیأت مدیره پس از انجام بررسیهای لازم با راه اندازی سامانه جامع ارزی موافقت نماید.
وی با بیان اینکه این سامانه با توجه به ویژگیهای خاص آن قابلیتهای بسیاری دارد که علاوه بر چابکی و قدرت عمل آن، امکان گزارش دهی به ذینفعان، مراجع نظارتی بانک مرکزی و حتی شعب خارج کشور و... تسهیل می بخشد.
وی یادآور شد: این سامانه، امکانی برای انتقال دانش و تجربه است و توانمندی بانک را اضافه می کند.

• بانک سپه به لحاظ عملکردی در نقطه مطلوبی قرار دارد
وی با اشاره به وضعیت بانک سپه گفت: بانک سپه به عنوان یک بانک بزرگ دولتی، با بسیج همه امکانات قادر است تا به ایفای نقشی که برای آن تعریف شده بپردازد و با تلاش و کوشش همه همکاران به برنامه ها منطبق بر سیاستهای کلان اقتصادی جامه عمل بپوشاند.
چقازردی گفت: بانک سپه به لحاظ شاخصهای عملکردی در نقطه مطلوبی قرار داشته و با دوری از ورود به رقابت های ناسالم همواره یک بانک منضبط بوده و هست.
وی گفت: بحمدالله با تلاش مضاعف همکاران در ماه های پایانی سال با رشد جهشی در منابع مواجه بوده ایم و این موضوع موفقیت بانک را در بازار تامین منابع بین بانکی مستحکم و مطلوب نموده است.
رئیس هیأت مدیره بانک سپه گفت: این بانک ، سال 94 را در نقطه توازن به لحاظ درآمد و هزینه پشت سرمی گذارد و با شاخص خوبی به استقبال مجمع عمومی خواهد رفت.

• برنامه های بانک سپه در سال 95
وی با اشاره به برنامه های بانک سپه در سال 95 گفت: در سال 95 و در شاخصهای کمی و کیفی، بانک سپه برنامه محور است که در راس برنامه های کمی این بانک می توان به فروش اموال و دارایی های مازاد، سهام واگذاریهای امید، کاهش قیمت تمام شده پول، وصول بخشی از مطالبات غیرجاری، افزایش حجم فعالیتهای ارزی و... اشاره کرد.
چقازردی گفت: توجه ویژه به نیروی انسانی، اصلاح ساختار شعب بانک، چابک سازی بانک نیز جزو برنامه های اصلی و کیفی بانک هستند.
وی با ابراز امیدواری از اینکه  منابع بانک سپه از 500 هزار میلیارد ریال در پایان سال 94 عبور کند گفت: امیدواریم بانک سپه در سال 95 خیز بلندی را بردارد و به جایگاه مورد نظر خود برسد.
مدیرعامل بانک سپه با تشکر از تلاشهای صورت گرفته برای راه اندازی این سامانه که با کیفیت مناسب در اختیار بانک قرار گرفته، سالی توام با موفقیت برای بانک سپه و خانواده بزرگ این بانک آرزو کرد.

چقازردی از جمله این دستاوردها را اجتماع و انتقال تجربیات کارشناسان ارزی بانکها، آشنایی کامل تیم کارشناسی با مفاهیم بانکی و ارزی، تلفیق مناسب دانش بانکی و فناوری اطلاعات از طریق آموزش حوزه های مختلف ارزی بانکها، به روز نگهداشتن سامانه با توجه به فعالیت همزمان در چند بانک، کمک به تحقق هرچه بیشتر استراتژی رشد سازمانی، ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات بانکی ارائه شده به مشتریان و ارتقای سطح بهره وری سازمانی و کاهش هزینه ها عنوان کرد.
مدیرعامل بانک سپه در خصوص جایگاه سامانه جامع ارزی پویا در ارائه خدمات ارزی، به پاسخگویی شایسته به مقتضیات حوزه کسب و کار ارزی و امور بین الملل بانکها، مطابقت کامل با نیازمندیهای امور بین الملل بانکها، سرعت و دقت در تهیه گزارشهای مورد نظر نهادهای نظارتی، همسازی با سیاستهای ارزی بالادستی که متناسب با شرایط روز تغییر می کنند و امکان اعمال سریع تغییرات مربوطه اشاره کرد.
وی در بحث ویژگیهای سامانه جامع ارزی پویا از 6 ویژگی به این شرح نام برد: یکپارچگی اطلاعاتی، عملیاتی و فرآیندی، پوشش نسبی تغییرات مستمر در امور ارزی (پارامتریک بودن)، پشتیبانی سیاستهای ارزی جدید بانک مرکزی مانند خرید و فروش ارز بین بانکی، وضعیت باز ارز، خرید از اتاق مبادلات ارزی ، ارتباط با پورتال بانک مرکزی و ا عمال تغییرات اساسی در سیستم (پشتیبانی داخلی)، صدور اسناد مکانیزه و کنترل اسناد غیرمکانیزه براساس تعاریف الگوی اسناد ، معرفی تقویم کاری به منظور جلوگیری از فعالیت در روزهای تعطیل (درصورت لزوم) و ارتباط با سوئیفت و سپام ارزی.
رئیس هیات مدیره بانک سپه از دستاوردهای سامانه جامع ارزی پویا را ایجاد وحدت رویه در سطح بانک ،نظارت بر اعمال قوانین و مقررات مصوب، بهبود فرآیندهای ارزی و ساختار سازمانی، تسهیل و تسریع در انجام وظایف سازمانی برای کاربران، تهیه گزارشهای مورد نیاز در اسرع وقت و براساس اطلاعات روز، شناسایی سوابق و عملکرد مشتریان (سپرده ها ، تعهدات و بدهی)، کنترل تعهدات بانک در مقابل کارگزاران و مدیریت وجوه، کنترل موجودی حسابهای کارگزاری، تطابق آمار (گزارشهای سیستم) با دفاتر (سیستم مالی) به دلیل صدور مکانیزه اسناد حسابداری، تولید گزارشها و اطلاعات مورد نیاز بانک مرکزی، گزارش وضعیت باز ارزی، گزارش تراز ارزی ، فایل ضمانتنامه ها، ارسال مکانیزه اطلاعات سمتاک و ITRS، تهیه فایلهای مورد نیاز بانک جامع اطلاعات مشتریان اعتباری و ضمانتنامه وزارت امور اقتصادی و دارایی و ثبت اطلاعات کامل و جامع از پرونده های اعتباری و تسهیلاتی مشتریان عنوان کرد

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب