امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14799 تاریخ انتشار: شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۴:۱۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون برنامه ريزي پژوهشگاه صنعت نفت خبرداد؛

حركت رو به جلو پژوهشگاه در دوران پسا تحريم

خبرایران:پژوهشگاه صنعت نفت قابليت‌هاي خود را در دوران تحريم نشان داده و فناوري‌ و قراردادهاي بسياري را به نتيجه رسانده است از اين رو اين مركز تحقياتي بايد به اين نكته توجه كند كه در دوران پسا تحريم هيچ عقب گردي به عقب وجود ندارد.
حركت رو به جلو پژوهشگاه در دوران پسا تحريم

محمد حميد ايجازي معاون برنامه ريزي پژوهشگاه صنعت نفت، در تشريح فعاليت‌هاي سال 94 و برنامه‌هاي سال 95 تصريح كرد: برنامه‌هاي راهبردي كه در سال 92 آغاز و در سال 93 تكميل شده بود امسال و در ماه‌هاي ابتدايي سال مورد بازنگري قرار گرفت و برنامه‌هاي راهبردي پژوهشگاه را بر اساس برنامه پنج ساله ششم مورد بررسي مجدد قرار داده و تصويب هيات امناء را در اين خصوص گرفته‌ايم.

ايجازي با اشاره به اين‌كه در پژوهشگاه چارچوب‌هاي منظمي براي تمام فعاليت‌ها وجود دارد ، اظهار داشت: در سالي كه هستيم رويداد مهم برجام رخ داده است و ما در دوران پسا تحريم مي‌باشيم كه در اين مقطع زماني موضوع قابليت رقابتي از موضوعات بسيار مهم به حساب مي‌آيد.

وي افزود: در اين بازه زماني كشورهاي خارجي به كشور خواهند آمد و بعضا فعاليت‌ها و پژوهش‌هايي را انجام داده‌اند كه ما به آنها ورود نكرده‌ايم كه بايد تمركز بسياري بر اين موارد داشته باشيم و از طرفي نبايد از اين مسئله نيز غافل شد كه پژوهشگاه در دوران تحريم قابليت‌هاي بسياري را در حوزه فناوري كسب كرده‌ است.

 

آيين نامه‌هاي پژوهشگاه موجب بهره‌وري سيستم خواهد شد

 

وي در ادامه به مبحث‌ آيين‌نامه‌هاي موجود در پژوهشگاه كه منجر به تسهيل در امور مي‌شوند اشاره داشت و گفت: مقررات و آيين نامه‌هاي موجود در پژوهشگاه صرفا يك آيين نامه نيستند و از اين طريق تمامي فرايندها زمان گذاري خواهند شد و اين امر خود به بهره‌وري سيستم كمك خواهد كرد و همه در خصوص عمليات‌هايي اقدام‌هائي كه انجام مي‌دهيم پاسخگو هستيم.

ايجازي در ادامه به چالش‌هاي موجود در پژوهشگاه اشاره كرد و گفت: آيين نامه‌هاي اداري- استخدامي، آيين نامه‌هاي چهارگانه‌اي كه از وزارت علوم ابلاغ شده از چالش‌هاي موجود است و اميدواريم كه با دستورات وزير نفت و پيگيري مديران پژوهشگاه و همچنين كميسيون دايم و هيات امنا در سال 95 بتوانيم سئوالات مطرح شده از طرف حوزه‌هاي نظارتي را پاسخ داده و مسير هموارتري پيش رو داشته باشيم .

معاون برنامه‌ريزي پژوهشگاه اشاره‌اي به خاطرات تلخ و شيرين خود در سال 94 كرد و گفت: بحث برجام يكي از شيرين‌ترين خاطرات من و اكثر مردم ايران است و اميدوارم اين توافق ثمره بسياري براي كشور و جمهوري اسلامي ايران داشته باشد.

وي در ادامه گفت: شهادت حاجيان ايراني در مناسك حج آنها جزء تلخ‌ترين خاطره من در اين سال است و اميدوارم در اين‌باره بازنگري‌هاي اساسي صورت گيرد.

 

تدوين برنامه 5 ساله در حوزه برنامه ريزي

 

ايجازي با بيان اينكه سال 95 براي پژوهشگاه و مردم ايران با توجه به رخدادهاي اخير سال خوبي خواهد بود، افزود: اميدواريم در سال 95 بتوانيم در حوزه برنامه ريزي به يك برنامه مدون 5 ساله با همكاري معاونت فناوري و سه پرديس پژوهشگاه داشته باشيم.

اين مقام مسئول به ديگر برنامه‌هاي در نظر گرفته براي سال 95 اشاره كرد و افزود:ارتقاء سطح توانمندي همكاران در حوزه معاونت برنامه‌ريزي، ايجاد مركز آموزشي تخصصي براي كاركنان پژوهشگاه و افراد خارج از سازمان با كمك معاونت فناوري و تدوين ساختار سازماني از مهم‌ترين مباحث پيش روي در سال آتي است.

وي ادامه داد: سال خوبي را براي تمام همكاران آرزو مي‌كنم و اميدوارم سال 95 سال شكوفايي ملت، سال گذشتن از تحريم‌ها و رسيدن به اهداف عاليه نظام جمهوري اسلامي ايران باشد و معاونت برنامه‌ريزي نيز تمام تلاش خود را مي‌كند كه به اهدافي كه پژوهشگاه براي اين حوزه در نظر دارد دست يابد.

 

حضور 71 درصدي نيروي متخصص در پژوهشگاه

 

ايجازي تصريح كرد: از آنجايي كه 71 درصد نيروي اين مركز را پژوهشگران تشكيل داده و تجربه اين مجموعه بالغ بر 56سال بوده، بنابراين استخراج اين دانش و ثبت و نگهداري آن از مهم‌ترين مسايل پيش روي است.

وي با اشاره به‌ اين‌كه نيروي انساني و پژوهش همواره از جايگاه واهميت بسزايي برخوردار هستند، افزود: پژوهشگاه صنعت نفت نيز در اين دو زمينه فعاليت‌هاي بسياري انجام داده و با توجه به چشم انداز خود مي بايست تمام فعاليت‌هايش در راستاي توسعه فناوري و ارايه راهكار‌هاي فناورانه در صنعت نفت و متعهد به توسعه پايدار باشد.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب