امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14808 تاریخ انتشار: شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱:۴۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

فتح اللهی در جلسه با مدیران و کارشناسان دفاتر خدمات نوسازی؛

دفاتر خدمات نوسازی، مرکز ثقل مدیریت نوسازی در محلات هستند

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این که دفاتر خدمات نوسازی، مرکز ثقل مدیریت نوسازی در محلات هستند بر ضرورت راهنمایی شایسته و اجتناب از سرگردانی ساکنان بافت های فرسوده در فرآیند اعطای وام نوسازی در محلات تأکید کرد.
دفاتر خدمات نوسازی، مرکز ثقل مدیریت نوسازی در محلات هستند

به گزارش خبرایران از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، عباداله فتح اللهی در جلسه با مدیران و کارشناسان دفاتر خدمات نوسازی، ملی شدن دغدغه نوسازی بافت های فرسوده و احساس همدردی و مشارکت کلیه ذی نفعان و مجموعه نهادهای حاکمیتی با مجموعه نهادهایی که در بافت های فرسوده در حال خدمت رسانی هستند را گام اول در نوسازی عنوان کرد و اظهار درایاشت: یکی از خواسته های سازمان نوسازی در سال گذشته، عمومی کردن دغدغه ها و مجموعه مسائل و معضلات موجود در بافت های فرسوده در کشور بود که خوشبختانه این امر با شکل گیری و راه اندازی ستاد ملی بازآفرینی در سطح ملی و ستادهای متناظر آن در کلانشهرها و استان های کشور احصا شد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران و دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران با اشاره به گزارشات گردآوری شده از سوی دولت درخصوص نوسازی برای برنامه ششم توسعه کشور، گفت: طبق این گزارش میانگین نوسازی در کل کشور با احتساب شهر تهران حدود 12% است که این رقم بدون احتساب تهران به 7% می رسد.

وی افزود: طبق مطالعات صورت گرفته در بازه زمانی سال های 90 تا 94 در 495 شهر کشور، مبالغ هزینه شده از سوی شهرداری ها در بافت های فرسوده 1748 میلیارد تومان بوده است که 1234 میلیارد تومان از این رقم تنها در شهر تهران هزینه شده است.

فتح اللهی در ادامه به شکل گیری ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران به ریاست شهردار محترم تهران و دبیری سازمان نوسازی اشاره کرد و گفت: 4 کمیته در ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران تشکیل شده است که ریاست کمیته های خدمات و زیرساخت و کمیته امنیتی و حقوقی این ستاد بر عهده ی معاونان استانداری تهران و  ریاست کمیته های توانمندسازی اقتصادی و مشارکت های مردمی و کمیته فرهنگی و اجتماعی با معاونان شهردار تهران می باشد.

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران ضمن تأکید بر این که گام بعدی در تکمیل مأموریت های ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران، تشکیل حلقه های منطقه ای ستاد  است، از حضور و استقرار مقامات دولتی و شهرداری در مناطق دارای بافت در سال جاری خبر داد و از مسئولان و کارشناسان دفاتر نوسازی خواست تا کمیته های ستاد بازآفرینی را در تولید محتوا و ارائه اطلاعات لازم در خصوص موانع و مشکلات و مسائل حاکم بر نوسازی محلات یاری رسانند.

فتح اللهی در ادامه به ارائه توضیحاتی جامع در خصوص مکانیزم پیشنهادی اعطای وام نوسازی در محلات، وظایف و مأموریت های دفاتر خدمات نوسازی در این فرآیند پرداخت.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران دفاتر خدمات نوسازی را به جهت رویارویی چهره به چهره با ساکنان بافت های فرسوده، مرکز ثقل مدیریت نوسازی در بافت های فرسوده محلات دانست و تأکید کرد: با آسیب شناسی تجریبات گذشته در مورد اعطای تسهیلات نوسازی در گذشته، رویکرد جدیدی برای این امر احصا شده است که بر مبنای آن وام نوسازی بافت های فرسوده در راستای اهداف تجمیع و نوسازی و به صورت هدفمند در اختیار مالکان قرار خواهد گرفت.

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران با اشاره به اینکه مسئولیت اعطای وام نوسازی در سال جدید بر عهده سازمان نوسازی شهر تهران قرار گرفته است، تأکید کرد: حضور دفاتر خدمات نوسازی در این فرآیند به منظور تعدیل، اصلاح و هدفمند سازی اعطای وام در راستای اهداف نوسازی است تا به موجب آن نوسازی در سطح محلات بر مبنای استانداردی مشخص و با آهنگی متوازن در جهت ارتقای سطح کیفیت زندگی ساکنان بافت های فرسوده پیش رود.

فتح اللهی ضمن تأکید بر ضرورت راهنمایی شایسته و اجتناب دفاتر خدمات نوسازی از سرگردانی ساکنان بافت های فرسوده برای انجام بروکراسی های اداری جهت اخذ وام نوسازی از مسئولان دفاتر خدمات نوسازی خواست تا با ارتقای بهره وری، بتوانند خدمات بیشتری را به ساکنان بافت های فرسوده در این فرآیند ارائه کرده و مجموعه مدیریت شهری را در مسیر ارتقای سطح کیفیت زندگی شهروندان و رسیدن به اهداف ایده آل شهرسازی و معماری در کلانشهر تهران یاری رسانند.

در این جلسه همچنین پیشنهادات، نقطه نظرات و سؤالات حاضرین در جلسه مطرح و از سوی مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران پاسخ گفته شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب