امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14812 تاریخ انتشار: شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱:۵۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

جواد مزدآبادی:

جشنواره مدافعان حرم باید جریان ساز باشد/ ضرورت تداوم جشنواره در دوره های بعدی

خبرایران : یک فیلمساز مستند و داستانی معتقد است «جشنواره فیلم مدافعان حرم» فرصت خوبی برای شناخت جامع و کامل مردم از اهداف حضور ایران در کشورهایی مثل سوریه و عراق به منظور دفاع از اسلام و حرمین شریفه است.
جشنواره مدافعان حرم باید جریان ساز باشد/ ضرورت تداوم جشنواره در دوره های بعدی

به گزارش خبرایران از ارتباطات و اطلاع رسانی نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم، جواد مزدآبادی کارگردان سینما و تلویزیون گفت: متاسفانه هم اکنون یک باور غلط در میان برخی از مردم ایجاد شده که قصه مدافعان حرم چیست؟ و چه ضرورتی دارد بعضی از جوانان ما با ورود به سوریه یا لبنان، جانشان را در معرض خطر بگذارند به گونه ای که ما هر از گاهی شاهد شهدایی در این زمینه باشیم؟ این درحالی است که در این مورد یک جواب قاطع وجود دارد که می تواند این جواب در راستای جشنواره فیلم مدافعان حرم باشد و اینکه این جشنواره فرصت خوبی است تا شناخت مردم را نسبت به اهداف حضور ایران در کشورهایی مثل سوریه و عراق و دفاع از حرمین شریفه و در نهایت دفاع از اسلام افزایش دهد.

به گفته کارگردان فیلم مستند «فریادهای خاموش» با موضوع کشتار مسلمانان میانمار؛ اگر هدف برگزاری جشنواره فیلم مدافعان حرم، افزایش شناخت مردم نسبت به اهداف ایران در دفاع از حرمین شریفه باشد به جرات می توان گفت که این جشنواره، جشنواره موفقی خواهد بود چرا که به مهمترین اهدافش دست یافته است.

این مستندساز با اشاره به شکل گیری گروههای تروریستی از جمله داعش ادامه داد: متاسفانه با توطئه و نقشه از پیش تعیین شده ای که از سوی صهیونیسم و عربستان سعودی  شکل گرفت برخی افراد خاص، افراطی گری را در دین اسلام بدعت نهادند تا چهره اسلام را به شکل بسیار بدی  نمایش دهند. از این رو، گروهی به نام داعش شکل گرفت. درحالی که داعش هیچ نسبتی با اسلام و مسلمانی ندارد. البته این موضوع را ما که مسلمان هستیم می دانیم اما متاسفانه دنیا این موضوع را نمی داند و تمام ظلم و جنایتی که در دنیا شکل می گیرد را از چشم مسلمانان می بینند. بنابراین ایران به این دلیل وارد قضیه شد تا با کسانی که چهره اسلام را تخریب می کنند مبارزه کند پس جشنواره فیلم مدافعان حرم باید تمام هم و غم خودش را بر روی این موضوع بگذارد تا این ضرورت را بیان کند.

مزدآبادی تصریح کرد: واژه مدافعان حرم، واژه مقدسی است چرا که کشور ما برای آن خون داده است بنابراین انتخاب جشنواره ای به نام «مدافعان حرم» ضرورتش پیش از این احساس می شد و خوشحالیم که چنین جشنواره ای در کشور راه اندازی شد و امیدواریم فقط در حد یک جشنواره برگزار نشود و بعد به فراموشی سپرده شود. این جشنواره باید با قدرت و اقتدار در دوره های بعدی نیز ادامه داشته باشد.

وی ضمن قدردانی از دست اندرکاران این جشنواره، ابراز امیدواری کرد جشنواره مدافعان حرم بتواند در این مسیر جریان ساز باشد و دست اندازهای تولید این نوع مستندها را مرتفع سازد تا هم نگاه های مدیران فرهنگی و هم نگاه فیلمسازان به این حوزه جدی تر شود.

نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم به همت خبرگزاری فارس و با همکاری موسسه فرهنگی هنری کتیبه نوای فاطمی 5 خرداد ماه سال جاری در دو بخش مستند و نماهنگ برگزار می‌شود. فیلمسازان تا 31 فروردین‌ماه فرصت دارند آثار خود را با مراجعه به سایتwww.modafeanfilmfest.ir  به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب