امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14842 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱:۳۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رونمایی از پروژه تحقیقاتی بررسی اسناد نهج البلاغه در ایام فرخندۀ میلاد نور

خبرایران: دکتر حسین ظریف منش مدیر عامل بنیاد بین‌المللی غدیر در آستانۀ برگزاری جشنهای بزرگ ایام فرخندۀ میلاد نور گفت : مراسم ایام میلاد نور با هدف تبیین و ترویج آموزه‌های علوی و معرفی امام جواد (ع ) و مولای متقیان امیر مومنان علی علیه السلام به نسل جوان از 9 تا 13 رجب در سراسر کشور برگزار می‌شود.
رونمایی از پروژه تحقیقاتی بررسی اسناد نهج البلاغه در ایام فرخندۀ میلاد نور

به گزارش خبرایران از روابط عمومی بنیاد بین المللی غدیر ،مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر درباره برنامه‌های ایام میلاد نور در ماه فرخندۀ رجب اظهار داشت : بنیاد بین‌المللی غدیر در راستای تحقّق اهداف والای خود مجموعه برنامه هایی ، از جمله برگزاری همایش‌ها ، برگزاری کارگاه‌های آموزشی ، برگزاری مراسم جشن درنهادهای اجرایی و فرهنگی  برگزاری مراسم شب شعر را برای این ایام در نظر گرفته است دکتر حسین ظریف منش گفت : هدف از برگزاری جشن های ایام میلاد نور معرفی هر چه بیشتر شخصیت والا و بی‌نظیر و فضیلت‌های امیرالمؤمنین(ع)، تبیین و ترویج آموزه‌های علوی و آشنایی با شخصیت و فضایل امام جواد(ع) و معرفی حضرت علی(ع) و سیرۀ عملی ایشان به همه اقشار مردم می باشد.

 مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر  گفت سالروز ولادت حضرت امام محمد تقی(ع) تا روز ولادت امیرالمؤمنین(ع)- به عنوان « ایام میلاد نور» نامگذاری شده است .

ایشان درادامه افزود برگزاری این ایام فرخنده نه تنها باید همراه با جشن  و سرور باشد ، بلکه گسترش معرفت نسبت به فضیلت‌ها ، تبیین آموزه‌های علوی برای زندگی فردی ، اجتماعی و حکومت‌ داری و دعوت از همه مردم برای عمل به دستورات آن بزرگوار رسالتی است که بر دوش همه مسئولان و تمامی پیروان آن حضرت(ع) قرار دارد .

 دکترحسین ظریف منش بیان داشت : برگزاری مراسم ویژۀ جشن میلاد در شب 13 رجب در مساجد ، تکایا و مکان‌های مذهبی و بقاع متبرکه همراه با بیان فضایل امیرالمومنین(ع) ، قرائت زیارت امین الله، از دیگر برنامه‌های این ایام است.

 وی افزود در سالی که مزیّن به اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل از سوی رهبر فرزانۀ انقلاب نامگذاری شده است همه با هم  تلاش نماییم تا رفتار و کردار خود را مزیّن به آموزه ها و سیرۀ عملی آن فرزانۀ دَهر نماییم .

ظریف منش در ادامه افزود : با همین هدف  همایش علمی  آموزه ها و سیرۀ علوی ، معیار زندگی اسلامی را با همکاری دانشگاه امام صادق علیه السلام در این ایام مبارک و فرخنده برگزار خواهیم کرد تا شروع و فضاسازی مناسب برای تلاش عملی ملّت و دولت برای عمل به این آموزه ها باشد .

مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر گفت در این همایش بزرگ که فردا سه شنبه در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار خواهد شد ، با سخنرانی حضرت آیت الله صدیقی آغاز و سپس از سخنان تعدادی از اساتید حوزه و دانشگاه استفاده خواهد شد . ضمنا از پروژه تحقیقاتی بسیار ارزشمند ( بررسی اسناد نهج البلاغه ) که با همکاری بنیاد بین المللی غدیر و دانشگاه امام صادق علیه السلام  تهیه شده است  رونمایی خواهد شد .

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب