امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14857 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱:۱۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

عباس کبریایی زاده اعلام کرد؛

برگزاری چهارمین همایش مکمل‌های غذایی و دارویی/ رسالت نظام سلامت، تامین و حفظ سلامت جامعه است/ مولتی ویتامین اطفال و نوزادان و فرسولفات مورد نیاز بانوان مورد حمایت بیمه است

خبرایران : رئیس شورای سیاستگذاری چهارمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی گفت: تامین مولتی ویتامین اطفال و نوزادان و فرسولفات مورد نیاز بانوان نیز مورد حمایت بیمه قرار دارد و به طور رایگان در اختیار افراد قرار می گیرد.
برگزاری چهارمین همایش مکمل‌های غذایی و دارویی/ رسالت نظام سلامت، تامین و حفظ سلامت جامعه است/ مولتی ویتامین اطفال و نوزادان و فرسولفات مورد نیاز بانوان مورد حمایت بیمه است

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری چهارمین همایش مکمل های غذایی و رژیمی با محوریت زن، مادر و کودک صبح امروز با حضور«عباس کبریایی زاده» رئیس شورای سیاستگذاری چهارمین همایش مکمل های غذایی و رژیمی، «سید علی کشاورز» دبیرعلمی چهارمین همایش مکمل های غذایی و رژیمی،«حسن شکوهی» عضو شورای سیاستگذاری و رئیس اتحادیه واردکنندگان مکمل های غذایی،«امیرحسین جمشیدی»عضو شورای سیاستگذاری و مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های سازمان غذا و دارو و اصحاب رسانه در سازمان غذا و دارو برگزارو دراین نشست خبری «عباس کبریایی زاده» رئیس شورای سیاستگذاری چهارمین همایش مکمل های غذایی و رژیمی اظهارداشت: چهارمین همایش مکمل های غذایی با محوریت زن، مادر و کودک 8 تا 10 خرداد ماه در مرکز همایش های هتل المپیک برگزار می شود و در کنار آن یک نمایشگاه بزرگ جانبی همراه با ورک شاپ در حوزه تغذیه برای زنان ورزشکار، پنل های تخصصی برگزار خواهد شد.

رئیس شورای سیاستگذاری چهارمین همایش مکمل های غذایی و رژیمی تصریح کرد: رسالتی که برای نظام سلامت وجود دارد این است که بتوانند سلامت آحاد جامعه را ارتقا و تامین کند. رسالت نظام سلامت، تامین و حفظ سلامت جامعه است و یکی از حیطه های افزایش شاخص سلامت، استفاده از فرآورده های تغلیظ شده و مکمل هاست که حاوی املاح هستند.

وی خاطرنشان کرد: سبک زندگی بشر تغییر کرده،تغییر این الگو منجر به تغییر و نیاز بشر به ریزمغذی ها و فراورده ها شده است که قبلا از طریق غذاهای روزمره این املاح تامین می شد. در همایش های مختلف سعی کردیم این هدف را دنبال کنیم و آگاهی های جامعه چه تخصصی و چه عمومی نسبت به مکمل ها افزایش یابد.

کبریایی زاده ادامه داد: افرادی که مکمل ها را تجویز می کنند باید نسبت به فرآورده های ضروری و زندگی سالم تر آگاهی داشته باشند تا به مراجعان خود این آگاهی را بدهند و در همایش چهارم مکمل های غذایی تمرکز بر مکمل هایی است که زنان و کودکان مصرف می کنند، چرا که فیزیولوژی زنان در دوران مختلف تغییر می کند و نیاز آنها به ریزمغذی ها از دوران بلوغ، دوران قاعدگی، دوران حاملگی و شیردهی یکسان نیست.

 وی یادآورشد: ۱۰۰۰ نفر از اساتید و متخصصان در این همایش شرکت می کنند، برای اغلب گرایش پزشکی فرصت فراهم شده تا در این همایش شرکت کنند و در حیطه های مختلف پزشکی، دارویی نیز از متخصصین دعوت شده تا در همایش سخنرانی کنند و تمرکز بر توسعه زیرساخت مکمل های غذایی نیز وجود دارد و می خواهیم شرکت های تولید کننده با آخرین تکنولوژی هایی که به کار گرفته اند، در همایش حضور یابند.

رئیس شورای سیاستگذاری چهارمین همایش مکمل های غذایی و رژیمی تصریح کرد: همچنین سعی شده در قالب یک پنل، سیاست های وزارت بهداشت در مسیر توسعه و افزایش دسترسی با رویکرد اقتصاد مقاومتی ارائه شود و در این همایش مبحثی راجع به اینکه چگونه می توانیم دسترسی آحاد جامعه به خصوص اقشار نیازمند و کمتر برخوردار را فراهم کنیم، ایجاد شده و یکی از دغدغه ها قیمت های بالای واردات مکمل هاست و همیشه تلاش شده توسعه تولید را رقم بزنیم.

 وی در پایان گفت: تامین مولتی ویتامین اطفال و نوزادان و فرسولفات مورد نیاز بانوان نیز مورد حمایت بیمه قرار دارد و به طور رایگان در اختیار افراد قرار می گیرد. هم چنین وزارت بهداشت فراورده های املاح و ویتامین های مورد نیاز اطفال و زنان در دوران حاملگی و سالمندان را نیز مورد پوشش قرار داده اند و بخشی را وزارت بهداشت به صورت رایگان توزیع می کند و بخشی از آنها مثل قرص کلسیم، تحت پوشش بیمه قرار دارد.

 

کشاورز: سوتغذیه جنین و نوزاد باعث کاهش رشد مغزی می شود

«سید علی کشاورز» دبیرعلمی چهارمین همایش مکمل های غذایی و رژیمی  در ادامه این نشست خبری اظهارداشت: در هر جامعه زن محور توسعه است. اگر مادری پیش از بارداری از سه ماه قبل کمبودها را جبران نکند بارداری بدی خواهد داشت و خطر سقط بالا می رود و کودک با وزن پایین به دنیا خواهد آورد که این کودکان خطر مرگ بیشتری دارند.

وی عنوان داشت: همچنین سوتغذیه جنین و نوزاد باعث کاهش رشد مغزی می شود، پس با این تفاسیر خیلی واضح است که چرا زن محور توسعه در هر جامعه ای می باشد و ما کشوری در حال گذار تغذیه هستیم و رفتارهای سنتی پدران و مادران خود را کنار گذاشتیم و جایگزینی برای آن انتخاب کردیم که از عواقب آن بی خبریم. رسالت ماست که بتوانیم ویتامین و املاح مردم را تامین کنیم.

 

شکوهی: قیمتگذاری روی مکمل های غذایی و رژیمی در حوزه وزارت بهداشت نیست

 

حسن شکوهی، عضو شورای سیاستگذاری و رئیس اتحادیه واردکنندگان مکمل های غذایی نیز در ادامه این نشست خبری اظهارداشت: ما مدافع محصول خوب با قیمت مناسب هستیم، ولی این مسئله وجود دارد که وقتی ۱۰ عدد قرصی مانند ویتامین ث با تولید داخلی به قیمت ۷۰۰۰ تومان فروخته می شود و مشابه همان قرص داخلی به صورت وارداتی با تعداد 20 عدد تنها 8500 تومان فروخته می شود، مسلما رویکرد به سمت خرید قرص وارداتی خواهد بود.

وی ادامه داد: آنچه که مسلم است این است که قیمتگذاری روی مکمل های غذایی و رژیمی کاری حساس و کاملا تجاری است و در حوزه وزارت بهداشت نیست، اما باید فرهنگ سازی صورت بگیرد.

 

جمشیدی: سازمان غذا و دارو در2 سال گذشته به مصرف صحیح مکمل ها توجه زیادی کرده است

 

امیرحسین جمشیدی، عضو شورای سیاستگذاری و مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های سازمان غذا و دارو نیز در پایان این نشست خبری گفت: واردات و تولید را به عنوان دو بازو در نظر بگیرید و یکی از مسائل مهم طریقه صحیح مصرف مکمل ها و میزان آنهاست. ایرانیزه کردن مکمل ها مبحث مهمی است و سازمان غذا و دارو در دو سال گذشته به این قضیه توجه زیادی کرده و جداولی برای مصرف روزانه افراد به صورت ایرانیزه تهیه کرده که یکی از مصادیق خوب فرهنگ سازی برای سبک درست تغذیه در جامعه می باشد.

 

 بنابراین گزارش ، چهارمین همایش مکمل‌های غذایی و دارویی ۸ تا ۱۰ خرداد ماه سال جاری در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب