امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14869 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۳:۵۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

برندگان جایزه پولیتزراعلام شدند / جایزه پولیتزر نمایشنامه به «همیلتون» رسید

خبرایران: ویت تان نگوین نویسنده ویتنامی‌الاصل ساکن آمریکا با نخستین رمان خود با عنوان «همدل» جایزه ادبیات داستانی پولیتزر را از آن خود کرد.
برندگان جایزه پولیتزراعلام شدند / جایزه پولیتزر نمایشنامه به «همیلتون» رسید

به گزارش خبرایران، نمایش موزیکال «همیلتون» که هم از نظر تجاری و هم در جلب نظر منتقدان بسیار موفق عمل کرده بود، موفق شد جایزه پولیتزر نمایشنامه را از آن خود کند. هیات داوران پولیتزر نمایشنامه لین مانوئل میراندا درباره الکساندر همیلتون را نقطه تحولی در موزیکال‌ آمریکایی توصیف کردند.

جابی واریک خبرنگار واشنگتن‌پست با کتاب «پرچم‌های سیاه : ظهور داعش» جایزه پولیتزر در بخش ادبیات غیرداستانی را از آن خود کرد. او در این کتاب به نقش جنگ عراق در رشد داعش می پردازد.

در بخش جوایز روزنامه‌نگاری، آسوشیتدپرس برای یک سری گزارش درباره کارگرانی که برای تامین غذاهای دریایی برای سوپرمارکت‌های آمریکا به عنوان برده نگهداری می‌شوند، مدال طلای خدمت عمومی روزنامه‌نگاری را دریافت کرد. در نتیجۀ کار این خبرگزاری بیش از 2000 برده آزاد شدند.  کارکنان روزنامه واشنگتن‌پست نیز برای پایگاه‌دادۀ خود درباره تیراندازی‌های پلیس جایزه ملی گزارش را از آن خود کردند.

تی.جی استایلز که سال 2010 نیز برنده پولیتزر بود امسال برای کتاب «دادرسی کاستر : زندگی پیشگام آمریکای جدید» جایزه پولیتزر در بخش تاریخ را از آن خود کرد. کتاب او زندگینامه جرج آرمسترانگ کاستر ژنرال آمریکایی است که سال 1876 در یک نبرد کشته شد.

جایزه شعر پولیتزر نیز به پیتر بالاکیان شاعر و نویسنده ارمنی آمریکایی رسید. او برای کتاب شعر «Ozone Journal» این جایزه را از آن خود کرد.

منبع : گاردین / 18 آوریل

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب