امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14872 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۵:۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

درنشست خبری مشترک روسای سازمان‌های بیمه‌گر و رفاه اجتماعی در بیمارستان میلاد؛

تأکید دکتر نوربخش بر افتتاح بدون تأخیر پروژه‌های سازمان تأمین اجتماعی

خبرایران: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افتتاح به موقع پروژه‌های این سازمان را نشانه صداقت در گفتار و عمل به وعده‌ها در دولت تدبیر و امید دانست و گفت: هیچ یک از پروژه‌هایی که طی سال‌های اخیر در سازمان تأمین اجتماعی آغاز شده‌اند با تأخیر مواجه نشده و تمامی وعده‌های دولت تدبیر و امید در این سازمان در موعد مقر و حتی در مواردی پیش از موعد به بهره‌برداری می‌رسد.
تأکید دکتر نوربخش بر افتتاح بدون تأخیر پروژه‌های سازمان تأمین اجتماعی

به گزارش خبرایران ، دکترسید تقی نوربخش در نشست خبری مشترك روسای سازمان‌های بیمه‌گر و رفاه اجتماعی در بیمارستان میلاد از افتتاح 27 پروژه درمان سرپایی در هفته تامین اجتماعی (19 تا 25 تیرماه) خبر داد و گفت:. توسعه مراكز درمانی برای ارائه خدمات بهتر به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران اولویت سازمان است.

وی خاطرنشان كرد: ما سعی می‌كنیم وعده‌هایی كه می‌دهیم اجرایی شود همان گونه كه چندین پروژه مانند پلدختر لرستان و بافق یزد در كمتر از یك سال و پیش از موعد پیش‌بینی‌شده به بهره‌برداری رسیده است. این سازمان تمام تلاش خود را برای ارائه خدمت بهتر به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران به كار گرفته و در بعد درمان، برنامه‌هایی برای گسترش فعالیت‌ها دارد.

وی ادامه داد: برای ارتقای هتلینگ مراکز درمانی ملکی سازمان تأمین اجتماعی 160 میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

 

امضای تفاهمنامه با یك شركت اتریشی برای ساخت دو بیمارستان در كشور

دکتر نوربخش در ادامه با بیان این كه شركت خانه‌سازی ایران به عنوان یکی از شرکتهای تابعه سازمان تامین اجتماعی همه پروژه‌ها را در موعد مقرر به اتمام رسانده و تقریبا در هیچ پروژه‌ای تأخیر نداشته است ، افزود: با یكی از شركت‌های بزرگ اتریشی در حوزه بیمارستان‌سازی تفاهمنامه‌ای امضا می‌كنیم كه قرار است در شیراز و تبریز دو بیمارستان جدید احداث شود و احداث این پروژه‌ها همراه با انتقال آخرین تکنولوژی‌های بیمارستان سازی صورت خواهد گرفت.

وی با بیان این كه همچنین در آینده در مشهد نیز بیمارستانی احداث خواهد شد، گفت: این سه بیمارستان جدید جایگزین ساختمان‌های بیمارستانی مستهلك فعلی شده و به عنوان مراكز جدید برای ارائه خدمات مطلوب به مردم ساخته می‌شوند.

دکتر نوربخش خاطرنشان كرد: این پروژه‌ها در دوره زمانی حدود 36 ماه و همراه با انتقال آخرین تكنولوژی بیمارستان‌سازی در قالب فاینانس ساخته می‌شوند.

 

طرح تحول سلامت پایدار می ماند

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینكه طرح تحول سلامت پایدار می ماند، اظهار داشت: همه اجزای نظام سلامت اعم از ارائه دهندگان خدمات سلامت و سازمان های بیمه گر ملزم به حمایت و كمك جهت پایداری این طرح هستند.

دکتر نوربخش تصریح كرد: سطح هماهنگی و همدلی بین اجزای نظام سلامت به ویژه بیمه ها با وزارت بهداشت بسیار عالی است و به طور قطع این موضوع در راستای اجرای طرح هایی همچون طرح تحول سلامت تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر شاهد همکاری بسیار نزدیک بیمه های برای اجرای طرح تحول سلامت هستیم و بیمه ها مهمترین تأمین کنندگان هزینه‌های اجرای این طرح هستند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بر لوزم مدیریت صحیح منابع مالی در اجرای طرح تحول سلامت تأکید کرد و گفت: باید موضوع نظارت و كنترل مصارف بیشتر مورد بررسی قرار گیرد چرا كه در این زمینه ضعف هایی وجود دارد كه باید برطرف شود.

وی اجرای طرح تحول سلامت را یكی از طرح های موثر در حوزه سلامت با همكاری و حمایت جدی دولت عنوان كرد و افزود: هزینه های مردم قبل از اجرای طرح تحول سلامت كه از سال 93 آغاز شده است، حدود 60 درصد بود اما اكنون مردم مناطق شهری به خاطر دسترسی مناسب به این طرح، 6 درصد از جیب مردم شهر و سه درصد از جیب مردم روستایی برای دریافت خدمات درمانی هزینه می شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اضافه كرد: همچنین دیركرد پرداخت به مراكز طرف قرارداد در چند سال گذشته به عنوان یك مشكل جدی بود به طوری كه با یكسال تاخیر پرداخت می شد اما در حال حاضر سازمان تأمین اجتمای مطالبات مراکز طرف قرارداد را به روز پرداخت می‌کند.

نوربخش اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی علاوه بر همراهی کامل در اجرای طرح تحول سلامت نسبت به توسعه خدمات درمانی مستقیم نیز با جدیت اقدام کرده است و طی سال‌های اخیر بیمارستان‌های تأمین اجتماعی در كرمان، زابل، بیرجند و آیت الله كاشانی در تهران ساخته و بازسازی شدند تا بتوانیم خدمات مطلوب تری به مردم به ویژه بیمه شدگان این سازمان در مناطق محروم ارائه دهیم.

وی با بیان اینكه همچنین در آینده نزدیک بیمارستان‌های جدید تأمین اجتماعی در ایلام و اهواز راه اندازی شود، ادامه داد: این خدمات در راستای اجرای طرح تحول سلامت و سهولت در دسترسی و توزیع عادلانه در ایجاد مراكز درمانی افتتاح می شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: با اجرای طرح تحول سلامت شاهد افزایش قابل توجه هزینه‌های سازمان تأمین اجتماعی در بخش درمان هستیم که این افزایش هزینه‌ها زمینه ساز ارائه خدمات درمانی مناسب‌تر در مراکز درمانی طرف قرارداد به بیمه شدگان و بازنشستگان عزیز شده است.

نوربخش افزود: البته با توجه به اینكه هنوز مشكلات برای اجرای طرح تحول سلامت در كشور داریم اما دولت منابع لازم را برای اجرای این طرح تخصیص می دهد، اگرچه باید نظارت ها بر مصارف بیشتر شود و هزینه های القایی نیز بیشتر كنترل شود.

وی با بیان اینكه پس از دو دهه پرداخت به بیمارستان ها، مراكز درمانی و داروخانه به روز شده است، افزود: اكنون هر مركز با ارائه اسنادش به بانك رفاه كارگران 60 درصد پرداختی های خود را در همان روز دریافت می‌كند.

به گفته دکتر نوربخش، اكنون 41 میلیون و 200 هزار نفر تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند كه خدمات درمانی مورد نیاز را از 75 مركز درمانی بستری، 320 مركز درمان سرپایی ملکی دریافت می‌کنند و علاوه بر این مراکز 600 بیمارستان و 35 هزار مركز سرپایی نیز با سازمان تأمین اجتماعی طرف قرار داد هستند و خدمات درمانی مورد نیاز را به بیمه شدگان تأمین اجتماعی ارائه می‌دهند.

وی گفت: حدود 27 درصد خدمات درمانی ارائه شده به بیمه شدگان و مستمری بگیران از سوی مراكز ملکی این سازمان تولید می شود و از حدود 330 میلیون مراجعه سرپایی در سال گذشته 130 میلیون مراجعه در این مراكز تحت پوشش سازمان بوده و از سه میلیون و 700 هزار مورد بستری نیز بیش از 900 مورد آن در مراكز وابسته به سازمان انجام شده است.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب