امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14884 تاریخ انتشار: جمعه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۳:۳۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد؛

نگرانی‌های ظریف را درک می‌کنیم/ دزدی 2 میلیاردی نکردیم!

خبرایران : سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: واشینگتن از نگرانی ظریف و دیگر مقامات تهران نسبت به سرعت اجرایی شدن برجام آگاهی دارد.
نگرانی‌های ظریف را درک می‌کنیم/ دزدی 2 میلیاردی نکردیم!

به گزارش خبرایران؛ «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امشب در کنفرانس خبری روزانه، به محورهای نشست فردای وزرای خارجه ایران و آمریکا و موضع آمریکا در قبال تحولات پسابرجامی پرداخت.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا بناست فردا جمعه، دومین نشست خود با «محمدجواد ظریف» را در نیویورک برگزار کند؛ سخنگو گفت که نحوه کاهش تحریم‌های ایران به عنوان کشوری که به تعهدات برجامی خود پایبند مانده، در دستور کار این نشست خواهد بود.

خبرنگار آسوشیتدپرس واکنش کربی به موضع همتای ایرانی سخنگو یعنی «حسین جابری انصاری» به حکم دادگاه استیناف آمریکا برای برداشت 2 میلیارد دلار از اموال توقیف شده ایرانیان و دادن آنها به خانواده‌های قربانیان سال 1983 بیروت را جویا شد؛ جابری انصاری امروز گفته بود که این کار آمریکایی‌ها «دستبرد» است و عدالت و قانون را به سخره گرفته است. (جزئیات بیشتر)

 

جان کربی به بخش «دستبرد» موضع طرف ایرانی اشاره کرد و گفت: با این دیدگاه موافق نیستیم.

سخنگو ادامه داد: «این رأی برای ما غیرمنتظره نبود؛ ما از پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان حملات تروریستی حمایت می‌کنیم. ما می‌دانیم که ایران از شبکه‌های تروریستی حمایت کرده و می‌کند.» در ادامه جلسه باز هم سوالات به نشست فردای کری و ظریف معطوف شد.

جان کربی گفت: نمی‌توانم بگویم که اقدامات عملی و پیشنهادات اجرایی از این جلسه بیرون می‌آید ولی ما از نگرانی وزیر ظریف و (مقامات) تهران نسبت به سرعت تخفیف تحریم‌ها و تعامل موسسات مالی بین‌المللی با ایران، آگاهی داریم و آن را درک می‌کنیم؛ البته ما تعهدات خودمان را تمام و کمال انجام داده‌ایم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که ایران هم همه تعهدات برجامی خود را تا امروز انجام داده «ولی شفاف می‌گوییم، آنها به الزامات قطعنامه‌های شورای امیت در خصوص پیگیری کار بر روی تکنولوژی موشک‌های بالستیک عمل نمی‌کنند.

وزیر خارجه ایران چندی پیش به این درخواست غرب برای کنار گذاشتن فعالیت‌های موشکی پاسخ داده بود.

ظریف گفته بود که ایران در طی جنگ هشت ساله برای خرید یک موشک اسکاد به چندین کشور «التماس» کرده ولی کسی برای دفاع از ملت ایران در برابر موشک‌های صدام که قهرمان و عزیز آن روزهای غربی‌ها بود، حاضر به اجابت این خواسته نشده؛ وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران گفته بود که ایرانیان امنیت خود را با «چند دلار» معامله نمی‌کنند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب