امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 149 تاریخ انتشار: شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

اوایل سال 2014 میلادی صورت می گیرد؛

جزئیات طرح پنتاگون برای امحای تسلیحات شیمیایی سوریه در دریا

خبر ایران: پنتاگون قصد دارد اوایل سال 2014 میلادی حدود 60 کارمند غیرنظامی از جمله مقاطعه‌کاران را به منظور انهدام زرادخانه تسلیحات شیمیایی سوریه بر روی کشتی در دریای مدیترانه به خاورمیانه اعزام کند.
جزئیات طرح پنتاگون برای امحای تسلیحات شیمیایی سوریه در دریا

به گزارش خبر ایران به نوشته روزنامه واشنگتن پست، مقامات دفاعی ‌آمریکا اعلام کردند، چند تن از متخصصان سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی که وظیفه نظارت بر انهدام زرادخانه تسلیحات شیمیایی سوریه را بر عهده دارند نیز به کارمندان پنتاگون در این ماموریت کمک می‌کنند.

سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی رسما استفاده از کشتی برای امحای زرادخانه تسلیحات شیمیایی سوریه را تایید نکرده است اما مقامات دفاعی آمریکا گفتند، این برنامه احتمالا به منظور تحقق ضرب‌الاجل 31 دسامبر سال جاری میلادی (10 دی) برای انهدام تسلیحات شیمیایی سوریه از جمله گاز سارین، خردل و گاز اعصاب VX که در اولویت اول قرار دارند، تعیین شده است. تسلیحاتی که مواد شیمیایی کمتری در آن‌ها به کار رفته احتمالا در تاسیسات انهدام زباله‌های کارخانجات نابود می‌شوند.

یکی از مقامات ارشد دفاعی آمریکا در جلسه پنتاگون گفت: این یک تکنولوژی تایید شده است که در آن مواد شیمیایی و واکنش‌هایشان به خوبی شناسایی شده است. وزارت دفاع در برنامه‌های انهدام تسلیحات شیمیایی سال‌ها تجربه دارد. قطعا هیچ چیز در دریا ریخته نخواهد شد.

مقامات برآورد کرده‌اند، انهدام حدود 150 کانتینر شامل صدها تن گاز شیمیایی 45 تا 90 روز طول می‌کشد. آن‌ها هزینه این اقدام را تخمین نزده‌اند اما متخصصان گمان می‌کنند، این برنامه چیزی حدود 70 میلیون دلار هزینه به همراه داشته باشد.

در این عملیات مواد شیمیایی که در حال حاضر به شکل مایع هستند به لاذقیه، مهمترین بندر سوریه برده می‌شوند. این مواد سپس در یک کشتی غیر آمریکایی قرار گرفته و به کشور سوم برده می‌شود و در آنجا کشتی آمریکایی "Cape May" این محموله را تحویل گرفته و به سمت دریای مدیترانه حرکت می‌کند. دو سیستم هیدرولیز بر روی کشتی این مواد شیمیایی را خنثی خواهند کرد. هیچ کارمند نظامی آمریکایی در این کشتی که حدود 100 پرسنل دارد، حضور نخواهد داشت.

مقامات آمریکایی و متحدان درباره چگونگی حفاظت از کشتی "Cape May" در جریان این عملیات در حال مذاکره هستند. مقامات دفاعی اعلام کردند، پس از این ماموریت کشتی فوق پاکسازی و از کار انداخته می‌شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب