امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14907 تاریخ انتشار: شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱:۳۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس هیات مدیره جامعه دامپزشکان اعلام کرد؛

برگزاری نوزدهمین کنگره دامپزشکی ایران از 6 تا 8 اردیبهشت‌ماه/ ایران یکی از بزرگترین مصرف‌کنندگان دارو است/ انتقاد از تربیت بیش از نیاز دامپزشکان در دانشگاه‌ها

خبرایران: پیام محبی رئیس هیات مدیره جامعه دامپزشکان گفت: نوزدهمین کنگره دامپزشکی ایران از 6 تا 8 اردیبهشت‌ماه در سالن همایش‌های رازی برگزارمی شود.
برگزاری نوزدهمین کنگره دامپزشکی ایران از 6 تا 8 اردیبهشت‌ماه/ ایران یکی از بزرگترین مصرف‌کنندگان دارو است/ انتقاد از تربیت بیش از نیاز دامپزشکان در دانشگاه‌ها

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری انجمن جامعه دامپزشکان صبح امروز 4 اردیبهشت ماه 1395 با حضور«پیام محبی» رئیس هیات مدیره جامعه دامپزشکان و اصحاب رسانه برگزار و دراین نشست خبری «پیام محبی» رئیس هیات مدیره جامعه دامپزشکان با اشاره به برگزاری نوزدهمین کنگره دامپزشکی ایران از 6 تا 8 اردیبهشت‌ماه در سالن همایش‌های رازی ، اظهارداشت:  به علت مسائل مطرح شده درباره لبنیات مانند روغن پالم مردم به سمت مصرف فرآورده‌های لبنی سنتی گرایش بیشتری پیدا کرده‌اند، ایران یکی از بزرگترین مصرف‌کنندگان دارو است و این امر در مورد دام نیز صدق می‌کند.

رئیس هیات مدیره جامعه دامپزشکان تصریح کرد: در بحث دام در زمان مصرف دارو مشخص شده است که تا چه مدت باید فرآورده دام مورد درمان دور ریخته شود اما متأسفانه این امر در لبنیات سنتی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد و فارغ‌التحصیلان دامپزشکی در جهان با سالانه حدود 1600 نفر متعلق به ایران است.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع منجر به مشکلاتی در بازار کار می‌شود، این موضوع همچنین منجر به بهم‌ریختگی آرامش فکری دانشجویان این رشته با توجه به نامعلوم بودن آینده بازار کار شده است و حتی مرغ سبزی که در بازار عرضه می‌شود نیز ارگانیک نیست و تنها مرغ بدون آنتی‌بیوتیک محسوب می‌شود.

محبی ادامه داد: البته از طرفی فرهنگ ناصحیحی در کشور وجود دارد که کیفیت تولیدات داخلی عموماً پایین‌تر از محصولات مشابه خارجی قلمداد می‌شود که باید این فرهنگ نیز اصلاح شود.

رئیس هیئت مدیره جامعه دامپزشکان ایران با انتقاد از تربیت بیش از نیاز دامپزشکان در دانشگاه‌ها بیان کرد: بر اساس قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی تعداد نیاز فارغ‌التحصیلان دامپزشکی در سال 450 تا 500 دانش‌آموخته است اما این تعداد سالانه به حدود 850 نفر می‌رسد.

وی تاکید کرد: در تولیدات فرآورده‌های غذایی با منشأ دامی افرادی با عنوان مسئولان فنی باید بر روند تولید نظارت داشته باشند، قرارداد کاری اکثر این افراد با کارفرما منعقد می‌شود در حالی‌که مسئولان فنی باید ناظر بر کارفرما باشند و همین امر مشکلات فراوانی را به همراه دارد و به طور مثال لاشه‌ای وارد کارخانه می‌شود که باید نیمی از آن معدوم شود اما ممکن است بهای آن بیش از دو ماه حقوق ناظر فنی باشد.

رئیس هیات مدیره جامعه دامپزشکان یادآورشد: قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی به طور کامل اجرا نمی‌شود، باید صندوقی ایجاد شود تا شرکت‌های تولیدکننده در آن سرمایه‌گذاری کنند و حقوق مسئولان فنی از آن تأمین شود. این افراد نباید مستقیماً با کارفرما در ارتباط باشند.

وی در آخرین جلسه با مدیران تشکل‌های ناظران فنی مالیات بر ارزش افزوده به عنوان یکی از مشکلات این بخش مطرح شد که این افراد باید 9 درصد از حقوق خود را به عنوان مالیات بپردازند و جهاد کشاورزی یک وزارتخانه کمی است که افزایش تولید در آن بیش‌تر اهمیت دارد و سازمان دامپزشکی یک سازمان کیفی است به همین علت قرار گرفتن یک سازمان کیفی در وزارتخانه کمی موجب تضییع حقوق دامپزشکان در بسیاری از موارد می‌شود.

رئیس هیات مدیره جامعه دامپزشکان درباره افزایش سهم اشتغال حیوانات خانگی در حوره دامپزشکی نیز ادامه داد: بیشترین اشتغال در حوزه دامپزشکی اکنون به حیوانات خانگی باز می‌گردد. البته این امر در همه جای دنیا نیز صدق می‌کند و از آنجا که روند درمان حیوانات خانگی بسیار مشابه انسان است، از مطب‌های پزشکی الگوبرداری می‌شود.

وی افزود: بر این اساس تعداد کلینیک‌های دامپزشکی در کشور رو به افزایش است به طوری که در سال 82 تنها حدود 8 کلینیک در تهران دایر بود اما اکنون این تعداد به حدود 400 کلینیک و چند بیمارستان رسیده است.

محبی عنوان داشت: بحث درمان در دامپزشکی در آینده‌ای نه چندان دور تنها در بخش حیوانات خانگی باقی می‌ماند چرا که اکنون درمان دام در هر بخش جزئی از آن صنعت شده است.

وی درباره نگهداری حیوانات خانگی نیز گفت: همزیستی انسان با حیوان نیاز بشری است و انسانی که سالیان دور در جنگل می‌زیسته با فرآیند انقلاب صنعتی از طبیعت فاصله گرفته است. این امر یک خلاء روانی را ایجاد کرده است که اکنون افراد آن را پرورش یک گیاه آپارتمانی تا نگهداری حیوانات جبران می‌کنند و البته متأسفانه برخی افراد به سمت نگهداری حیوانات نامتعارف می‌روند که حتی دانش پرورش و نگهداری آن در کشور وجود ندارد.

بناراین گزارش، نوزدهمین کنگره دامپزشکی ایران از 6 تا 8 اردیبهشت‌ماه در سالن همایش‌های رازی برگزار می شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب