امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14917 تاریخ انتشار: یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲:۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشوراعلام کرد؛

افزایش 40 تا 50 درصدی تعداد زنان خودسرپرست بر اثر آسیب طلاق در جامعه / اعلام آمارهای اعتیاد به تفکیک جنس، سن و ناحیه جغرافیایی بزودی

خبرایران: انوشیروان محسنی‌بندپی معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی خانوار در کشور، گفت:آمارهای اعتیاد به تفکیک جنس، سن و ناحیه جغرافیایی بزودی اعلام می‌شود.
افزایش 40 تا 50 درصدی تعداد زنان خودسرپرست بر اثر آسیب طلاق در جامعه / اعلام آمارهای اعتیاد به تفکیک جنس، سن و ناحیه جغرافیایی بزودی

به گزارش خبرایران از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور، «انوشیروان محسنی‌بندپی» معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست کمیته فنی حمایت‌های اجتماعی ایدز که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت رفاه اجتماعی این وزارتخانه و نمایندگانی از دستگاه‌ها و سمن‌ها در محل این وزارتخانه برگزار شده بود، گفت: بیماری ایدز یکی از چالش‌های مهم هزاره سوم محسوب می‌شود؛ ایدز یا سندرم نقص ایمنی اکتسابی، نوعی بیماری است که در دستگاه ایمنی و توسط ویروس نقص ایمنی ایجاد می‌شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به افزایش 40 تا 50 درصدی تعداد زنان خودسرپرست بر اثر آسیب طلاق در جامعه، گفت: در سال‌های 1385 تا 1391 تعداد زنان خودسرپرست به دلیل افزایش طلاق از 1.6 میلیون نفر به 2.7 میلیون نفر رسیده است.

وی با اشاره به افزایش روند بیماری ایدز در کشور، آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد و روابط جنسی پرخطر را زمینه‌ساز این بیماری عنوان کرد و تصریح کرد: بیکاری یکی دیگر از عوامل افزایش ابتلا به بیماری ایدز است.

محسنی‌بندپی با اشاره به ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی خانوار در کشور، تصریح کرد: برای هر تصمیم‌گیری نیاز به بانک‌های اطلاعاتی متقن داریم؛ هم‌اکنون برای حذف سه دهک از گرفتن یارانه که 24 میلیون نفر می‌شوند نیاز به بانک اطلاعاتی داریم تا این مهم به شکل دقیقی انجام شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، یادآور شد: آمارهای اعتیاد به تفکیک جنس، سن و ناحیه جغرافیایی بزودی اعلام می‌شود.

به گفته رئیس سازمان بهزیستی، باید کار علمی و تخصصی در خصوص ایدز انجام شود؛ چراکه نمی‌توانیم موضوع بیماری ایدز را نفی کنیم اما چون این بیماری از نظم خاصی تبعیت می‌کند می‌توانیم این آسیب را کنترل و مدیریت کنیم. همچنین برای مهار آسیب‌های اجتماعی نیاز به برقراری رفاه اجتماعی نظیر بیمه، تامین مسکن، اشتغال و تغذیه مناسب داریم که مجموعه موارد یاد شده می‌تواند نقش مهمی در مهار داشته باشد.

محسنی‌بندپی، در پایان تاکید کرد: علم به همراه تخصص و هم‌اندیشی گروه‌های مختلف اجتماعی از جمله راهکارهایی است که می‌تواند ما را به مسیری رهنمون کند که بتوان در تعامل با یکدیگر نگرانی فزاینده در خصوص بیماری ایدز را به حداقل برساند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب