امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14931 تاریخ انتشار: دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲:۱۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حمیدرضا کاتوزیان خبرداد؛

افزایش ٢برابری ارزش قراردادهای پژوهشگاه صنعت نفت نسبت به سال ٩٢/ امضا تفاهم نامه با شرکت پترواس ای آفریقای جنوبی/ توسعه فناوری با رویکرد تجاری سازی در پژوهشگاه صنعت نفت

خبرایران: رئیس پژوهشگاه صنعت نفت گفت:توسعه تعامل بین المللی پژوهشگاه صنعت نفت نقش مهمی در اهداف ما دارد و توسعه فناوری با رویکرد تجاری سازی در دستور کار پژوهشگاه قرار دارد.
افزایش ٢برابری ارزش قراردادهای پژوهشگاه صنعت نفت نسبت به سال ٩٢/ امضا تفاهم نامه با شرکت پترواس ای آفریقای جنوبی/ توسعه فناوری با رویکرد تجاری سازی در پژوهشگاه صنعت نفت

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری تشریح عملکرد پژوهشگاه صنعت نفت در سال ٩٤ و برنامه های سال 95 صبح امروزدوشنبه 6 اردیبهشت ماه 1395 با حضور«حمیدرضا کاتوزیان» رییس پژوهشگاه صنعت نفت،«ابراهیم علایی»رئیس پژوهشکده محیط زیست پردیس انرژی و محیط زیست پژوهشگاه صنعت نفت،«محمد حمید ایجازی» معاون برنامه ریزی پژوهشگاه صنعت نفت،«محمدرضا کمالی» ئیس پردیس صنایع بالادستی پژوهشگاه صنعت نفت،«منصور بزمی» رئیس پردیس پایین دستی پژوهشگاه صنعت نفت و اصحاب رسانه در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار و دراین نشست خبری«حمیدرضا کاتوزیان» رییس پژوهشگاه صنعت نفت اظهارداشت: در سال 1392 بالغ بر٣١ پروژه مجموعه پژوهشگاه صنعت نفت با ارزش حدود ١٠٠ میلیارد تومان، در سال ٩٣ به ٦٢ پروژه افزایش یافت و این میزان با رشد ٦٢ درصدی در ارزش پروژه ها نیز همراه است.

رییس پژوهشگاه صنعت نفت تصریح کرد: با ادامه این روند فزاینده، پروژه های پژوهشگاه در سال ٩٤ نیز نسبت به سال ٩٣ با رشد ١٤ درصدی در تعداد و رشد ٥٢ درصدی در ارزش همراه بوده و در مجموع در مقایسه عملکرد پارسال پژوهشگاه صنعت نفت با سال ٩٢، ارزش پروژه ها و قراردادهای جاری این مجموعه ٢ برابر و تعداد آن حدود سه برابر افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: توسعه تعامل بین المللی پژوهشگاه صنعت نفت نقش مهمی در اهداف ما دارد و توسعه فناوری با رویکرد تجاری سازی در دستور کار پژوهشگاه قرار دارد و به این منظور، شکل گیری شرکتهای دانش بنیان پژوهشگاه دنبال می شود.

کاتوزیان عنوان داشت: به همت پردیس بالادستی پژوهشگاه صنعت نفت ذخایر شیل گازی در لرستان شناسایی شده اند و هر گونه عدد و رقم در حوزه اکتشاف منابع متعارف و غیرمتعارف هیدروکربوری باید به طور رسمی از سوی وزارت نفت اعلام شود.

وی تاکید کرد: با توجه به هزینه های گزاف برداشت این دست از منابع که در خصوص شیلهای نفتی به ٥٠ دلار برای هر بشکه بالغ می شود، قطعا برداشت این منابع مقرون به صرفه نیست؛ اما از آنجا که شناسایی این منابع، هزینه های کلانی به همراه ندارد.

رییس پژوهشگاه صنعت نفت یادآورشد: این اقدام با هدف تکمیل اطلاعات کشور در حوزه میزان دسترسی به ذخایر نفت و گاز اعم از متعارف و نامتعارف سودمند است , ٩٥ درصد پروژه های پژوهشگاه صنعت نفت، متقاضی محور است، این پژوهشگاه در صدد اجرای پروژه هایی است که پاسخگوی نیازهای صنعت نفت و مشکلات تکنولوژیکی و پژوهشی این صنعت باشد.

وی ابرازداشت: برنامه راهبردی پژوهشگاه صنعت نفت تدوین شده و تصویب این برنامه در هیئت امنای پژوهشگاه نیز اتفاق می افتد و تعیین چارچوب کمک می کند انحرافی نسبت به مسئولیتهای اصلی خود نداشته باشیم، بر اساس این برنامه راهبردی، پژوهشگاه تنها پروژه هایی را می پذیرد که در چارچوب تعیین شده این برنامه راهبردی باشند.

کاتوزیان از تغییرات ساختاری در پژوهشگاه صنعت نفت به منظور تحقق اهداف این مجموعه نیز خبر داد و اضافه کرد: کوچک سازی ستاد و توسعه بخشهای تحقیقاتی در دستور کار پژوهشگاه قرار گرفته است و البته هنوز هم با مجموعه ایده آل فاصله داریم و باید به این منظور تلاش کنیم.

وی درخصوص جزئیات امضا تفاهم نامه روز گذشته 5 اردیبهشت ماه میان پژوهشگاه و شرکت پترواس ای آفریقای جنوبی هم تصریح کرد: بر اساس این تفاهمنامه، دو طرف در زمینه فناوری تبدیل گاز طبیعی به سوخت مایع (GTL) در بستر راکتور دوغابی، تبادل اطلاعات و همکاری فنی همکاری می کنند و همچنین بازاریابی برای فروش محصولات نیز از مفاد تفاهمنامه است.

کاتوزیان همکاری در بخشهای پالایش نفت و کاندنسیت و ساخت پالایشگاه را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: این موضوع بیشتر در آفریقای جنوبی نمود می یابد و طرف آفریقایی با اختلاط نفت خام، نفت خام ایران را در پالایشگاههای خود مورد استفاده قرار می دهد.

وی با اشاره به اولویت داشتن پروژه های بالادستی برای وزارت نفت گفت:دراین زمینه، طرح توسعه فناورانه میدان اهواز برای پژوهشگاه صنعت نفت بسیارحائز اهمیت است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب