امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14979 تاریخ انتشار: سه شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۹:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

امضاي تفاهم نامه بيمه مركزی ايران با بخش مالي آفريقاي جنوبي

خبرایران : بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران و بخش خدمات مالي آفريقاي جنوبي با هدف گسترش همكاري‌هاي تخصصي و فني بيمه‌اي، توانگري و سرمايه‌گذاري در صنعت بيمه در چهارچوب قوانين و مقررات ملي هريك از دو كشور، يادداشت تفاهم همكاري بيمه اي امضاء كردند.
امضاي تفاهم نامه بيمه مركزی ايران با بخش مالي آفريقاي جنوبي

به گزارش خبرایران به نقل از اداره كل روابط عمومي بيمه مركزي، در اين تفاهم نامه كه در جريان سفر رئيس جمهوري آفريقاي جنوبي و هيئت همراه به كشورمان بين طرفين امضاء شد، زمينه حضور و فعاليت شركت هاي بيمه در بازارهاي بيمه دو كشور از جمله در سرزمين اصلي و مناطق آزاد در چارچوب قوانين و مقررات جاري بيمه هريك از دو كشور از طريق صدور مجوز ايجاد شعبه، نمايندگي و يا مشاركت با شركت‌هاي بيمه‌اي فراهم خواهد شد.

طبق اين تفاهم نامه، طرفين همچنين امكان سرمايه‌گذاري مستقيم و غير مسقيم بيمه‌گران دو كشور را در بازار بورس، خريد سهام و يا سرمايه‌گذاري در ساير امور اقتصادي تسهيل خواهند كرد.

بر اساس اين تفاهم نامه،‌ دو طرف همچنين تجارب خود را در زمينه‌هاي علم آمار بيمه، رشد و توسعه بيمه زندگي، ارزيابي خسارت، استفاده از فناوري اطلاعات در صنعت بيمه، روش‌هاي سرمايه گذاري منابع و ذخاير و روش‌هاي نظارت توسط نهاد ناظر بيمه‌اي مبادله خواهند كرد.

طرفين در جهت واگذاري و قبولي بيمه‌هاي اتكايي بين بيمه‌گران اتكايي دوكشور يا سرمايه گذاري دو جانبه به منظور توسعه فعاليت‌هاي اتكايي مشترك نيز همكاري مي‌كنند.

بر اساس اين گزارش، دو طرف به منظور تسهيل در صدور بيمه‌نامه‌هاي باربري و گذري(ترانزيت) كالاها به ويژه محموله‌هاي نفتي كه بين دوكشور مبادله مي‌شود، همكاري و از سرمايه‌گذار‌ي‌هاي انجام شده در حوزه نفت و گاز از طريق اين بيمه‌نامه‌ها حمايت مي‌كنند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب