امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14982 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

مجتبی فاطمی اعلام کرد؛

دغدغه مرکز معماری ایران اشتغال برای مهندسان و معماران فارغ التحصیل از دانشگاه‌ها است/ شاهد بحران بی‌کاری در رشته معماری هستیم/ نظام مهندسی با این تعداد افراد فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌ها مشکل دارد

خبرایران: مجتبی فاطمی مدیرعامل مرکز معماری ایران گفت: ما شاهد بحران بی‌کاری در رشته معماری هستیم، اشتغال امری فراسازمانی و ملی است و همه باید در این زمینه با یکدیگر همکاری کنند.
دغدغه مرکز معماری ایران اشتغال برای مهندسان و معماران فارغ التحصیل از دانشگاه‌ها است/ شاهد بحران بی‌کاری در رشته معماری هستیم/ نظام مهندسی با این تعداد افراد فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌ها مشکل دارد

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری سومین دوره «مسابقه دانشجویی معمار برتر» بعدازظهر امروز با حضور«کامران افشار نادری» مدیر سومین دوره «مسابقه دانشجویی معمار برتر» ،«مجتبی فاطمی» مدیرعامل مرکز معماری ایران و اصحاب رسانه بعدازظهر امروز 7 اردیبهشت ماه 1395در مرکز معماری ایران برگزارودراین نشست خبری «مجتبی فاطمی»مدیرعامل مرکز معماری ایران نیزاظهارداشت:مهمترین دغدغه مرکز معماری ایران اشتغال برای مهندسان و معماران فارغ التحصیل از دانشگاه‌ها است و روزی، قبولی در مقطع کارشناسی ارشد معماری دانشگاه آزاد با دانشگاه تهران برابر بود؛ اما امروزه با کاهش تعداد افراد متولدشده در دهه ۶۰ و همچنین رشد بادکنکی دانشگاه‌ها، افراد از طریق اس‌ام‌اس قبول می‌شوند و مانند تلویزیون و یخچال، مهندس تولید می‌شود.

 مدیرعامل مرکز معماری ایران ابرازداشت: ما شاهد بحران بی‌کاری در رشته معماری هستیم، اشتغال امری فراسازمانی و ملی است و همه باید در این زمینه با یکدیگر همکاری کنند و ما بعد از ۱۰ فعالیت، هنوز در پیچ و خم گرفتن بسیاری از مجوز‌ها هستیم؛ اما هیچ کسی از طرف دولت نیامده به ما بگوید چه خبر؟

وی ادامه داد: مرکز معماری ایران توانسته است توسعه یابد و حدود ۱۲۰ شغل ایجاد کند و نظام مهندسی با این تعداد افراد فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌ها مشکل دارد و من تا به حال کسی را ندیده‌ام که به این موضوع بپردازد و تعجب می‌کنم که چرا نمایندگان مجلس، نامه‌ای را برای تشکر در این زمینه، به وزارت علوم نوشته‌اند.

مدیرعامل مرکز معماری ایران عنوان داشت: تنها کسی که به این موضوع واکنش نشان داد، اکبر ترکان رییس سازمان نظام مهندسی بود که در نامه‌ای به وزیر علوم گفت که چرا با این تعداد، در حال تولید مهندس هستیم و در موضوع پل زدن میان دانشگاه و حرفه نباید از دنیا عقب بمانیم، بلکه باید ارتباطات آموزشی را بیشتر کنیم و به‌روز باشیم. ما حواس‌مان هست که اگر کسی را از خارج می‌آوریم، با فرهنگ ایران آشنایی داشته باشد و کار خوب را به کاریکاتور تبدیل نکند.

وی تصریح کرد: به همین دلیل بخش بین‌الملل را راه‌اندازی کردیم و با کشورهای فرانسه و ایتالیا مذاکرات داشتیم. همچنین قرار است با همکاری دانشگاه فلورانس، دوره معماری پایدار را در ماه سپتامبر برگزار کنیم و امیدواریم با امکانات خوابگاهی خوبی که برخی دانشگاه‌های خارجی دارند، بتوانیم دانشجویان را برای تحصیل به آنجا بفرستیم.

فاطمی با اشاره به مسابقه دانشجویی «معمار برتر» افزود: ما به‌شکل عمدی، مخاطب این مسابقه را دانشجویان قرار دادیم و هر دانشجویی در هر مقطعی از سراسر ایران می‌تواند در آن شرکت کند. موضوع این مسابقه همواره معضلات شهری شهرهای بزرگ بوده است.

وی یادآورشد: موضوع دوره اول این مسابقه «بام» و دوره بعد «نمای شهری» بود. درباره نمای شهری می‌توانیم به برخی، جایزه تمشک طلایی بدهیم، زیرا به طور شگفت‌انگیزی زشت هستند. ما یکی از عجیب‌ترین شهرهای دنیا را داریم که از وسط ساختمان‌های آن، اتوبان رد می‌کنیم و ما به این نتیجه رسیدیم که توسعه‌یافتگی از بین بردن بافت قدیمی نیست.

فاطمی درپایان سخنان خود گفت: به همین علت موضوع این دوره را «طراحی فضای مرده» انتخاب کردیم و قرار نیست این مسابقه برای مشکلات معماری، راه حل نهایی بدهد. هدف ما این است که دانشجوها را حساس کنیم تا بتوانند فضاهای مرده را به محل زندگی تبدیل کنند و ضمن اینکه مسابقه دانشجویی «معمار برتر» در دبیرخانه دائمی وزارت راه و شهرسازی ثبت رسمی شده و امیدواریم که بتوانیم به خوبی این رویداد هنری را برگزار کنیم.

بنابراین گزارش، سومین دوره مسابقه دانشجویی «معمار برتر» با موضوع «معماری فضاهای مرده» نیمه اول خردادماه امسال داوری و نمایشگاهی از این آثار برگزار می‌شود.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب