امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1499 تاریخ انتشار: جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رئیس شورای شهر تهران خبر داد؛

حفظ باغات شهر تهران / اجرای طرح جامع قنات‌ها از ابتدای سال آینده

خبرایران : رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بالغ بر 3 هزار باغ در سطح شهر تهران وجود دارد، گفت: این باغات باید حفظ شوند ضمن اینکه در سال آینده طرح جامع قنات‌ها در شهر تهران اجرا خواهد شد.
حفظ باغات شهر تهران / اجرای طرح جامع قنات‌ها از ابتدای سال آینده

به گزارش خبرایران، احمد مسجد جامعی رئیس شورای شهر تهران در ادامه برنامه تهرانگردی، این بار از منطقه 3 و از باغات ده‌‌ونک بازدید کرد.

مسجد جامعی در حاشیه بازدید از باغات و قنات‌های ده ونک اظهار داشت: بیش از 500 قنات در سطح شهر تهران وجود دارد که از این تعداد 150 قنات فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه، شورای شهر تأکید ویژه‌ای را در بازسازی و پیرایش قنات‌ها در سطح شهر تهران دارد، گفت: هم اکنون 60 قنات در دست بازسازی شهرداری قرار دارد ضمن اینکه در آینده نزدیک صد قنات دیگر در دست بازسازی قرار خواهند گرفت.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: بالغ بر 3 هزار باغ در سطح شهر تهران وجود دارد که در برنامه 5 ساله دوم تأکید ویژه‌ای بر حفظ این باغات شده است.

وی با انتقاد از اینکه برخی از آب قنات‌ها به دلیل خطوط مترو در ده‌ونک قطع شده است، گفت: تدابیر لازم برای این موضوع و برگرداندن آب به این قنات‌ها شده است که در این زمینه با مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران جلساتی برگزار شده است.

رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد: طرح جامع قنات‌ها در حال حاضر تدوین شده است که در سال آینده و در ابتدای برنامه 5 ساله دوم شهرداری اجرا خواهد شد.

مسجد جامعی در ادامه با تأکید بر اینکه باید گونه‌های طبیعی سازگار در مناطق مختلف حفظ شوند، گفت: در این زمینه جلساتی با مجموعه مدیریت فضای سبز شهر تهران برگزار خواهد شد ضمن اینکه باید باغات در شهر تهران حفظ و حراست شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید باغ ارگانیک ایرانی نیز حفظ شود، گفت: در حال حاضر سرانه فضای سبز برای هر شهروند 15 متر است که در برنامه 5 ساله دوم این رقم باید به 18 متر به استثنای مجموعه فضای سبز سرخه‌حصار برسد.

رئیس شورای شهر تهران با انتقاد از اینکه متأسفانه سرانه فضای سبز در برخی از مناطق تهران بسیار کم است، گفت: 6 منطقه در شهر تهران وجود دارد که از سرانه فضای مطلوب بهره‌مند نیستند که امیدواریم در این زمینه اقدامات مؤثری انجام شود.

مسجد جامعی تصریح کرد: رویکرد عدالت‌محور در برنامه 5 ساله دوم شهرداری آمده است که یکی از اولویت‌ها باید استفاده شهروندان به صورت عادلانه از فضای سبز باشد.

به گزارش فارس، در شانزدهمین تهرانگردی مسجد جامعی رئیس شورای شهر تهران، مختاری مدیر عامل سازمان پارک و فضای سبز تهران، شهردار منطقه 3، برخی از مدیران میراث فرهنگی استان تهران و همچنین جمعی از اعضای شورایاری منطقه 3 وی را همراهی می‌کردند.

مسجدجامعی در ادامه از منزل مرحوم آیت‌الله علامه کرباسچیان مؤسسه مدارس علوی، دانشگاه الزهرا (س)، منزل مرحوم مستوی‌الممالک، کارخانه قدیمی ساخت ماسک‌های شیمیایی و کلاهخود مربوط به جنگ جهانی دوم، زورخانه و گورستان قدیمی ونک، بافت‌های فرسوده منطقه 3 و همچنین از باشگاه آرارات و باشگاه هنرمندان بازدید کرد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب