امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 15046 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱:۵۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

اعضای هیأت انتخاب جشنواره فیلم مدافعان حرم معرفی شدند

خبرایران: دبیر نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم در احکام جداگانه اعضای هیأت انتخاب این جشنواره را معرفی کرد.
اعضای هیأت انتخاب جشنواره فیلم مدافعان حرم معرفی شدند

به گزارش خبرایران، حمید یادروج دبیر جشنواره فیلم مدافعان حرم در احکام جداگانه پرویز شیخ طادی، حبیب احمدزاده، یزدان عشیری، سهیل کریمی و سیداحد میکاییل زاده را به عنوان اعضای هیأت انتخاب جشنواره معرفی کرد.

 

*پرویز شیخ طادی:

پرویز شیخ طادی متولد 1340 و دانش آموخته دانشگاه هنر، فیلم‌نامه‌نویس، کارگردان و طراح صحنه و لباس سینمای ایران است. شیخ طادی نویسندگی و کارگردانی آثار تحسین شده ای چون شکارچی شنبه، دفتری از آسمان، پشت پرده مه، سرزمین پدربزرگ، دایناسور، سینه سرخ و یک آرزوی کوچک را در کارنامه خود دارد.

شیخ طادی عضو هیات انتخاب و داوری جشنواره های مختلف سینمایی را برعهده داشته است.

وی در جشنواره های مختلف سینمایی مورد تقدیر قرار گرفته است که از آن جمله می توان به سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی سی‌امین دوره جشنواره فیلم فجر اشاره کرد.

*حبیب احمدزاده:

حبیب احمدزاده متولد 1343 و دانش آموخته دکترای پژوهش هنر، نویسنده، پژوهشگر، مستندساز و فیلمنامه‌نویس است. احمدزاده از جمله فعالان عرصه ادبیات، هنر پایداری و سینمای کشور است. تاکنون چندین جلد کتاب و چندین فیلمنامه در این زمینه نگاشته‌است. همچنین کارگردان مستندهایی همچون آخرین تیر آرش، موج زنده و بهترین مجسمه دنیا است.

سیمرغ بلورین ویژه هیئت داوران بخش مستند جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، دیپلم افتخار جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت، جایزه سوم بخش مستند جشنواره ملی فیلم دفاع مقدس، تندیس جشن خانه سینما برای فیلمنامه سینمایی اتوبوس شب، جایزه رمان برگزیده از جشنواره ادبی اصفهان برای کتاب شطرنج با ماشین قیامت و ... بخشی از جوایزی است که احمدزاده از آن خود کرده است.

*یزدان عشیری:

یزدان عشیری متولد 1348 و دانش آموخته علوم سیاسی، منتقد، فیلمنامه نویس و فعال فرهنگی است. مدیریت روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم فجر طی دوره های سی ام و سی یکم، مدیریت روابط عمومی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان، مدیریت روابط عمومی چهار دوره همایش سراسری فیلم کوتاه کشور، مدیریت ارتباطات رسانه‌ای جشنواره تئاتر دفاع مقدس، مدیر روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، مدیر روابط عمومی جشن بزرگ نویسندگان و منتقدان سینما، مدیر روابط عمومی یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس و سه دوره جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران از جمله فعالیت‌های او در حوزه ارتباطات رسانه ای است.

در سال 88 در مقام مدیر روابط عمومی انجمن سینمای جونان ایران مقام دوم کشوری را از میان 69 روابط عمومی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های کشور از سوی انجمن تخصصی روابط عمومی ایران به خود اختصاص داد.

*سهیل کریمی:

سهیل کریمی متولد 1351، مستندساز و کارگردان فیلمهای مستندی چون "شکست هیمنه"، "زخم پیوار" و "فتنه شام" است. کریمی از سال 1377 وارد عرصه روزنامه نگاری شد و همزمان, همکاری خود را با سیمای جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد. اولین کار تلویزیونی خود را با ایفای نقش در مستند "گزارشی از شرق" بعنوان گزارشگر آغاز کرد و بعد از آن نیز در اکثر کارهای سعید ابوطالب، بعنوان محقق، دستیار کارگردان و گزارشگر همکاری کرد.

در نیمه اول سال 1382 که کریمی برای ساخت مستند به عراق رفته بود به همراه همکارش توسط آمریکایی‌ها در عراق اسیر شد، او پس از بازگشت به کشور همچنان به مستندسازی ادامه داد و کارهایی مانند "شکست هیمنه" را درباره بازداشت تفنگداران انگلیسی در خلیج فارس ساخت. سپس به "پاراچنار" رفت تا بعد از شهید آوینی دومین مستندسازی باشد که رسماً به این منطقه شیعه نشین غریب افتاده در پاکستان، رفته باشد. او در بحبوحه شلوغی‌های سوریه هم برای ساخت "فتنه شام" به این کشور سفر کرد.

سهیل کریمی مستند "1+5 کوچکتر از یک" با موضوع ایران هسته‌ای را سال 1391 از مسکو آغاز کرد و همپای مذاکرات پیش رفت و تا اسفندماه 1392، 70 درصد این مستند را به تصویر کشیده شده‌ است.

*سیداحد میکاییل زاده:

متولد 1358 و دانش آموخته علوم سیاسی، پژوهشگر، فعال فرهنگی و رسانه ای است. از فعالیت های وی می توان به مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی، قائم مقامی ارتباطات و بین الملل حوزه هنری، دبیری همایش روابط عمومی های حوزه هنری سازمان تبلیغات، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی جشنواره بین المللی فیلم فجر، مشاور رسانه ای جایزه جهانی مصطفی(ص)، معاون تولید موسسه تصویر شهر و موسسه رسانه های تصویری، همکاری با جشنواره های پلیس و شهر، دفاع مقدس، کوثر و ... اشاره کرد.

میکاییل زاده مجری طرح و تهیه کنندگی فیلم ها و سریال هایی چون کاغذ دیواری زرد، بوی گلهای وحشی، به دنیا بگویید بایستد و مجموعه تصویری اعتکاف چشم ها را در کارنامه خود دارد.

وی سردبیر ارشد مجموعه پژوهشهای سینما و انقلاب اسلامی و سردبیر ماهنامه تخصصی عصر جدید، مجله تصویر شهر، نشریه شبکه هنر به صاحب امتیازی حوزه هنری بوده است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب