امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 15056 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۹:۳۹:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

در پنجمین جشنواره تئاتر شهر؛

رضا موسوی مدیر بخش عکس شد

خبرایران: رضا موسوی عکاس تئاتر و مدرس عکاسی برای دومین سال پیاپی مدیر بخش عکس جشنواره تئاتر شهر شد.
رضا موسوی مدیر بخش عکس شد

به گزارش خبرایران از روابط عمومی پنجمین جشنواره تئاتر شهر ، رضا موسوی که سال گذشته با برپایی ماراتن عکاسی تئاتر جشنواره تئاتر شهر ، یکی از بخش های پرهیجان و خلاقانه جشنواره را رقم زد از سوی ستاد برگزاری پنجمین دوره جشنواره تئاتر شهر، به عنوان مدیر بخش عکس جشنواره معرفی شد.

در فراخوان جشنواره برای دوره پنجم برپایی مسابقه عکاسی تئاتر و مدرسه عکاسی تئاتر پیشبینی شده است. بخش مسابقه عکاسی تئاتر با هدف بهره‌ گیری از نگاه عکاسان نوگرای تئاتر و استفاده از تجربه این هنرمندان و نگاه حرفه ‌ای این حوزه ترکیب مناسب از هنر میان‌ رشته ‌ای عکاسی و نمایش  شکل گرفته و با این دیدگاه بخش «مسابقه عکاسی 10 استاد» طراحی و به ‌صورت مسابقه از نمایش ‌های صحنه‌ ای و خیابانی در جشنواره پنجم برگزار می ‌شود. 

در این طرح که به‌ عنوان طرح مسابقه عکاسی ۱۰ استاد از آن یاد می ‌شود ۱۰ نفر از عکاسان حرفه ‌ای که سابقه آموزش و حضور جدی در عکاسی کشور داشته‌ اند به ‌عنوان استاد و هدایت‌ کننده با شرکت‌ کنندگان همراه شده و به ‌صورت تیمی، شرکت‌ کنندگان را  از روز اول جشنواره تا انتها راهنمایی  و مشاوره‌ های لازم را با ایشان در میان می‌ گذارند. در طرح مسابقه عکاسی 10 استاد، عکاسان شرکت‌ کننده همراه با هم‌ تیمی و یک استاد ، به ‌صورت رالی در روزهای جشنواره عکاسی کرده و هر گروه هر شب و بعد از عکاسی روزانه از نمایش‌ های جشنواره در فضای کارگاهی حاضر شده و بعد از مدت ‌زمان لازم برای انتخاب و ویرایش ، عکس‌ های منتخب خود را جهت امتیاز گیری به بخش داوری تحویل می ‌دهند . کلیه عکس ‌های گروه‌ های ده‌ گانه پس از کد گذاری، توسط داوران که در واقع همان مسابقه عکاسی 10 استاد حاضر در کارگاه هستند امتیاز دهی و این امتیازات در پرونده کاری گروه‌ ها ذخیره و به امتیازات روزهای دیگر افزوده می‌ شود. 

حضور کلیه عکاسان حرفه ‌ای و غیرحرفه‌ ای کشور در مسابقه آزاد است. عکاسان علاقه ‌مند موظف به ثبت ‌نام در دبیرخانه جشنواره به شکل تکمیل و ارسال  فرم مخصوص از طریق ایمیل به آدرس f.t.c.phototheater@gmail.com هستند.

عکاسان متقاضی حضور در مسابقه عکاسی 10 استاد، می‌‌باید ۱۰ قطعه عکس از میان عکس‌ های خود ( اعم از عکس تئاتر و یا هر عکس در ژانر های دیگر)  را به ابعاد ۳۰×۲۰ و کیفیت ۳۰۰ DPI ،  انتخاب و حداکثر تا تاریخ ۳۰/۴/۹۵ به آدرس ایمیل f.t.c.phototheater@gmail.com ارسال و تأییدیه دریافت کنند.

پنجمین جشنواره تئاتر شهر توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در شهریور ماه برگزار می شود.


 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب