امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 15076 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۴:۳۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در حاشیه نمایشگاه نفت،گاز و پتروشیمی صورت گرفت؛

پژوهشگاه صنعت نفت و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت تفاهم نامه همکاری امضا کردند

خبرایران: دربیست و یکمین نمایشگاه نفت،گاز و پتروشیمی تهران ،تفاهم نامه همکاری مشترک علمی و پژوهشی میان پژوهشگاه صنعت نفت و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در دوازده محور امضا شد.
پژوهشگاه صنعت نفت و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت تفاهم نامه همکاری امضا کردند

به گزارش خبرایران براساس این تفاهم نامه که به منظور توسعه دانش، بکارگیری فناوری های نوین و رفع مشکلات و معضلات و گلوگاه های عملیاتی در راستای کاهش ریسک و هزینه و افزایش بهره برداری و خلق حداکثر ارزش افزوده است؛ منعقد گردیده طرفین منعقد می شود مواردی نظیر مطالعات زمین شناسی، ژئوشیمیایی و پتروفیزیکی و توسعه نرم افزارهای تخصصی حوزه بالادستی نفت را مورد بررسی قرار می دهد.

این گزارش می افزاید مدل سازی حوضه های رسوبی، انجام خدمات آزمایشگاهی و سرچاهی سنگ و سیال مخزن از دیگر موضوعات این تفاهم نامه است.

همچنین مطالعه و بررسی پیامدهای زیست محیطی در حین عملیات اکتشافی و ارائه راهکار برای مدیرت آنها و مطالعات تکمیلی ارزیابی منابع هیدرات گاز دریای عمان از موارد در نظر گرفته شده در این تفاهم نامه است.

سید صالح هندی مدیر اکتشاف و تولید در حاشیه امضای این تفاهم نامه گفت: با توجه به ظرفیت های خالی که در پژوهشگاه وجود دارد و نیازمندیهای اکتشاف و تولید یک تفاهم نامه بین پژوهشگاه صنعت نفت و این مجموعه امضا شد.

وی در ادامه گفت : با توجه به روابط درون سازمانی مدیریت اکتشاف و تولید و پژوهشگاه عقد قرارداد و انجام کار تسریع و تسهیل می شود.

مدیر اکتشاف و تولید گفت : این مجموعه پیشنهادات خود را سریع و بدون طی کردن مراحل اضافی به پژوهشگاه ارائه و پس از اعلام آمادگی پژوهشگاه، روند کار آغاز می شود.

دکتر کاتوزیان ضمن تبریک به مناسبت روز مبعث، اظهار داشت: امضای این تفاهم نامه در این روز را به فال نیک گرفته و امیدوارم این تفاهم نامه به شکل قرارداد و یا صورت دیگری از همکاری بین پژوهشگاه و مدیریت اکتشاف و تولید که لازم است انجام گیرد.

دکتر حمیدرضا کاتوزیان رئیس پژوهشگاه در ادامه گفت: پژوهشگاه و مدیریت اکتشاف و تولید از گذشته فعالیت های مشترک داشته اند و پژوهشگاه در انجام این فعالیتها موفق بوده است.

وی افزود: در زمینه منابع متعارف و غیر متعارف و همچنین زیست محیطی فعالیتهای مشترکی این دو مجموعه خواهند داشت و امیدواریم که از نتایج آن بهره مند شده و برکات خوبی برای صنعت نفت کشور نیز فراهم شود.

 
مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب