امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1508 تاریخ انتشار: جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۸:۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

نمی‌توانم معجزه کنم/ کیفیت برایم مهم است

خبرایران: کارگردان سریال معای شاه گفت: وقتی دکورهایمان آماده نیست، چطور می‌توانیم کار را به موقع به پخش برسانیم؟»
نمی‌توانم معجزه کنم/ کیفیت برایم مهم است

این بخشی از صحبت‌های محمدرضا ورزی - کارگردان سریال «معمای شاه» - است که وقتی از او پرسیدیم، بالاخره پخش سریالش که تلویزیون از آن به عنوان مجموعه دهه‌ی فجر یاد می‌کند، به کجا رسید؟ به ایسنا پاسخ داد.

به گزارش خبرایران، محمدرضا ورزی - کارگردان سریال در حال ساخت «معمای شاه» در گفت‌وگویی که در این خصوص اظهارداشت، توضیح داد: همچنان تلاشمان را می‌کنیم تا به موقع «معمای شاه» را به پخش برسانیم اما این کار مستلزم تزریق مالی است که متاسفانه اصلا اتفاق نمی‌افتد و اگر هم باشد، به شکل قطره‌های آب به دست ما می‌رسد. از همه مهم‌تر بحث آماده‌سازی دکورها در پخش به موقع این سریال، مطرح است؛ چرا که دکورهای ما تقریبا متوقف است. وقتی دکور نباشد من چطور می‌توانم کار را به موقع به پخش برسانم؟

ورزی ادامه داد: دکورهای مربوط به شهرک سینمایی‌، منیریه‌، پامنار و ... سریال «معمای شاه» هنوز آماده بهره‌برداری نیستند و من نمی‌دانم مسئول این قضیه کیست. قطعا مسئولش من کارگردان نیستم. اگر دکور کار آماده نباشد من کارگردان نمی‌توانم معجزه کنم.

وی اضافه کرد: برای پخش به موقع یک کار ابتدا باید شرایط لازم فراهم شود تا کارگردان هم بتواند به قولی که داده است عمل کند و کار را در زمان مقرر به پخش برساند.

کارگردان سریال تاریخی «معمای شاه» با بیان اینکه در حال حاضر گروه تولید در حال استراحت هستند، گفت: به تازگی از کاخ نیاوران بیرون آمده‌ایم و گروه در حال استراحت هستند؛ ضمن اینکه مسلما من به عنوان کارگردان باید حداقل 15 قسمت اول کار را آماده کنم تا بتوانند سریال را پخش کنند، اما وقتی ما حتی بخش‌های زمستانی‌ مربوط به شهرک سینمایی را هم نگرفته‌ایم، چطور می‌توانیم به موقع به روی آنتن برویم؟ علاوه بر گرفتن بخش‌های زمستانی‌ شهرک سینمایی، بخش‌های تابستانی را هم باید نهایتا تا اواخر فرودین ماه امسال ضبط کنیم.

ورزی در عین حال تصریح کرد: برای سریال «معمای شاه» کیفیت برایم مهم است؛ چرا که یک بار قرار است این اتفاق بیفتد، بر این اساس اگر دکورهایمان به زودی آماده شود و بدهکاری‌های عقب افتاده‌ی عوامل را بدهند می‌توانیم یک برنامه‌ریزی‌ خوبی داشته باشیم.

وی همچنین پخش‌ «معمای شاه» در ایام دهه فجر امسال را نادرست خواند و افزود: کار من دهه‌ فجری نیست که بخواهد در ایام دهه فجر پخش شود. «معمای شاه» یک سریال حدودا 60 قسمتی است که قرار است پخش هفتگی داشته باشد، به همین خاطر اصلا مناسبتی نیست که بخواهد حتما در مناسبت خاصی به روی آنتن برود. این پروژه قرار بود تا پایان دی ماه به شبکه یک تحویل داده شود اما به شرط اینکه تامین اعتبار شود که این اتفاق نیفتاد.

این کارگردان در ادامه با تاکید بر اینکه مدیران و مسئولان تلویزیون در اوضاع این روزهای صدا و سیما مقصر نیستند، خاطرنشان کرد: لازم است بگویم در بحران به وجود آمده در صدا و سیما مدیران و مسئولان گناهی ندارند و نمی‌توان گفت آنها مقصرند؛ چرا که آنها همه تلاش خود را به بهترین شکل انجام می‌دهند و در مدیریت برای ما مضایقه نکردند، به همین خاطر ما همه با هم هستیم و از مدیران و مسئولان جدا نیستیم.

وی به گفته‌هایش اضافه کرد: به هرحال تا به امروز که یک سال است از تصویربرداری سریال «معمای شاه» می‌گذرد، 1350دقیقه خروجی داشتیم که این کار کمی نیست و حتما درایت و پشتوانه‌ی معنوی و تا حدودی هم مالی مدیریتی در سیمای جمهوری اسلامی ایران و نیز تلاش و زحمات قابل تقدیر عوامل سریال «معمای شاه» بوده است؛ بنابراین این تایم برای یک کار الف ویژه با در نظر گرفتن همه مشکلات، خروجی قابل توجهی به شمار می‌رود.

ورزی در پایان به ایسنا گفت: صدا و سیما سنگر مهمی است که به نظرم در شرایط فعلی جهانی مهم‌ترین بخش به لحاظ فرهنگی است که به نوعی نقطه‌ی مقابل ماهواره‌ها و شبکه‌های بیگانه قرار دارد و اهمیتش به مراتب کم از موضوع انرژی هسته‌ای نیست. در هر حال امیدواریم مبالغی که وعده داده شده به صدا و سیما داده شود و هرچه زودتر مشکل بودجه حل شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب