امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1510 تاریخ انتشار: جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

راهنمایی فنی داوران به خالقان آثار موسیقی

خبرایران:عضو هیات انتخاب کلاسیک غیر ایرانی جشنواره موسیقی فجر تاکید کرد که داوران هم آثار را بررسی و قضاوت کردند و هم به گروه ها راهنمایی های فنی ارائه دادند.
راهنمایی فنی داوران به خالقان آثار موسیقی

به گزارش خبرایران از بیست و نهمین جشنواره بین المللی جشنواره فجر، اعضای هیات انتخاب آثار این دوره از جشنواره از جمله سیمون آیوازیان معتقدند که هنرمندان شهرستانی در این دوره حضوری فعال داشته اند.

سیمون آیوازیان در این باره گفت: از آنجا که من سال گذشته در هیئت انتخاب حضور نداشتم، نمی توانم ارزیابی دقیقی نسبت به سطح جشنواره امسال با سال های گذشته داشته باشم اما باید بگویم که هنرمندان شهرستانی واقعا فعال بودند و زحمت کشیده اند.

پدر گیتار کلاسیک ایران ادامه داد: ما در ارزیابی آثار دقت زیادی داشتیم و سعی کردیم راهنمایی های فنی نیز به گروه ها ارائه کنیم تا تشویق شوند و سال های بعد آثار بهتری به جشنواره ارائه دهند.

وی با تاکید بر تاثیر داوری در سرنوشت جشنواره و هنرمندان، افزود: از میان 14 گروه که در بخش کلاسیک غیر ایرانی جشنواره بیست و نهم شرکت کرده بودند، 6 گروه را انتخاب کردیم که 3 گروه در سطح بسیار عالی قرار دارند. شهرستانی ها نیز از جمله گروه های توانمند جشنواره بودند.

این هنرمند که سال های زیادی به تدریس این هنر مشغول بوده است، یاد آور شد: در این سال ها جوانان بیشتر به موسیقی پاپ گرایش و توجه نشان می دهند بنابراین باید زمینه را برای توجه به شاخه های دیگر موسیقی مانند موسیقی کلاسیک ایرانی فراهم شود و جوانان با رشته های مختلف موسیقی آشنا شوند.

بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر 24 بهمن تا یکم اسفند به دبیری حسن ریاحی برگزار می شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب