امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 15111 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲:۳۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛

بهترین اپراتورهای موبایل و اینترنت از نظر پاسخگویی به شکایات معرفی شدند

خبرایران: وزارت ارتباطات میزان پاسخگویی اپراتورها به شکایات مشترکان در سال 94 را منتشر کرد که بر این اساس در بین اپراتورهای مخابرات ثابت و همراه با 57 درصد، رایتل 50 درصد و ایرانسل 44 درصد و در شرکت های اینترنتی، صبا نت آسیاتک، شاتل و فن آوا بیشترین امتیاز را کسب کردند.
بهترین اپراتورهای موبایل و اینترنت از نظر پاسخگویی به شکایات معرفی شدند

به گزارش خبرایران، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: سامانه 195 بیش از 836 هزار تماس را پاسخگویی کرده که حدود 97 درصد در همان مرحله ابتدایی توسط کارشناسان این سامانه راهنمایی شده اند و 17 هزار 500 تماس نیز در بخش ثبت و پیگیری الکترونیکی درخواستها ثبت شده است که رسیدگی کامل به بیش از 94 درصد آنها صورت گرفته و مختومه شده که از این نظر یک رکورد محسوب می شود.

در این میان بیش از 60 درصد افرادی که درخواست آن ها به راحتی قابل حل نبوده و در سامانه ثبت شده است، پس از طی مراحل رسیدگی اعلام رضایت کامل داشته اند.

در بین اپراتورهای ارتباطی در سال 94، از نظر میزان رضایت مشترکین از نحوه رسیدگی و پاسخگویی اپراتورها به شکایات یا درخواست های ثبت شده در این سامانه، شرکت مخابرات ایران (ثابت و همراه) 57 درصد، رایتل 50 درصد و ایرانسل 44 درصد رضایت مردم را کسب کرده اند.

همچنین در همین دوره زمانی نظر مردم در خصوص پاسخگویی اپراتورها، تعداد درخواستها، شکایات مختومه با پاسخهای قابل قبول؛ مخابرات ایران (ثابت و همراه) و رایتل 97 درصد و ایرانسل 96 درصد بوده که پاسخگویی و مختومه شده اند.

همچنین در بین شرکت های ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات، میزان رضایت مشترکان از نحوه رسیدگی و پاسخگویی اپراتورها به شکایات و درخواست های ثبت شده، شرکت داده پردازی فن آوا با 89 درصد، پیشگامان توسعه ارتباطات با 77 درصد و داده گستر عصر نوین با 70 درصد قرار دارند.

از نظر شاخص رسیدگی و نهایی کردن شکایات، شرکت های انتقال داده های ندا گستر صبا و آسیا تک با 100 درصد، شاتل با 8/99 درصد و داده پردازی فن آوا با 6/99 درصد موفق شدند رضایت مردم را جلب کنند.

سامانه195 سامانه پاسخگویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مسئولیت ثبت؛ پاسخگویی و پایش درخواست، شکایت، پرسش، انتقاد و پیشنهاد در حوزه خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات من جمله تلفن ثابت و همراه اینترنت و پست و همچنین ثبت و رسیدگی به درخواست های ملاقات با وزیر است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب