امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 15113 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱:۴۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

محمد آفریده اعلام کرد؛

جشنواره فیلم «روح‌الله» جشنواره همدلی است/ سفارش ساخت ۱۱۴ فیلم کوتاه به مناسبت صد و چهاردهمین سال تولد حضرت امام خمینی (ره)/ تقدیرازاحمدرضا درویش و عبدالله اسفندیاری دبیر دوره‌های مختلف جشنواره فیلم «آیینه و آفتاب»

خبرایران: دبیر نخستین جشنواره فیلم کوتاه «روح‌الله» گفت: نخستین جشنواره فیلم کوتاه «روح‌الله» به مناسبت صد و چهاردهمین سال تولد حضرت امام خمینی (ره) سفارش ساخت ۱۱۴ فیلم کوتاه را به فیلمسازان ارائه کرده است
جشنواره فیلم «روح‌الله» جشنواره همدلی است/ سفارش ساخت ۱۱۴ فیلم کوتاه به مناسبت صد و چهاردهمین سال تولد حضرت امام خمینی (ره)/ تقدیرازاحمدرضا درویش و عبدالله اسفندیاری دبیر دوره‌های مختلف جشنواره فیلم «آیینه و آفتاب»

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری نخستین جشنواره فیلم کوتاه «روح‌الله» صبح امروز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ۹۵ با حضور«کمال تبریزی» کارگردان سینما، «محمد آفریده» دبیر جشنواره، «حجت‌الاسلام و المسلمین علی کمساری» معاون فرهنگی و هنری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)، «رضا استادی» مدیر روابط عمومی جشنواره و اصحاب رسانه در مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) برگزار و دراین نشست خبری «محمد آفریده» دبیر نخستین جشنواره فیلم کوتاه «روح‌الله» اظهارداشت: جشنواره فیلم «روح‌الله» جشنواره همدلی است چرا که حضرت امام خمینی (ره) خود مظهر همدلی بود و اکنون فیلمسازان جوان و خوشفکری مشغول به فعالیت هستند که باید حتما به آرمان‌های انقلاب جذب شوند. برپایی چنین جشنواره‌هایی به این امر مهم کمک می‌کند.

آفریده تصریح کرد:جشنواره‌هایی دوام خواهند یافت که منحصر به ایام برپایی‌شان نباشند. به همین دلیل جشنواره به مناسبت 114 سال تولد حضرت امام خمینی (ره) سفارش ساخت ۱۱۴ فیلم کوتاه را به فیلمسازان ارائه کرد.

وی با اشاره به برپایی نشست‌هایی در حاشیه جشنواره عنوان داشت: در حاشیه جشنواره نشست‌های متنوعی را نیز برپا خواهیم کرد. یکی از این نشست‌ها درباره سینمای دینی است که در آن احمدرضا درویش سینماگر کهنه‌کار و برجسته کشورمان در آن سخنرانی می‌کند. همچنین برنامه‌هایی برای تقدیر از احمدرضا درویش و همچنین عبدالله اسفندیاری دبیر دوره‌های مختلف جشنواره فیلم «آیینه و آفتاب» تدارک دیده‌ایم.

 

تبریزی: زوایای بسیاری از اندیشه‌ها و شخصیت امام اکنون مغفول مانده است

کمال تبریزی، نویسند و کارگردن سینما، در ادامه این نشست خبری اظهارداشت: خوشحالم که پس از سال‌ها تعطیلی جشنواره فیلم «آیین و آفتاب» جشنواره دیگری با محوریت سیره، آثار و اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. برپایی این جشنواره باعث پیوند هرچه بیشتر جوانان به ویژه فیلمسازان نسل جدید با اندیشه‌های امام خمینی (ره) می‌شود.

وی افزود: برپایی جشنواره‌ای با نام امام خمینی (ره) باید سال‌ها پیشتر اتفاق می‌افتاد اما هنوز هم دیر نشده است. من مطمئنم این جشنواره تاثیر مفیدی بر جامعه می‌گذارد.

تبریزی به لزوم بسط هرچه بیشتر اندیشه‌های امام خمینی (ره) در میان عامه مردم اشاره کرد و گفت: زوایای بسیاری از اندیشه‌ها و شخصیت امام اکنون مغفول مانده است که امیدوارم این جشنواره آنها را عیان کرده و به میان مردم به ویژه نسل جدید ببرد و من خودم و شخصیت هنری‌ام را مدیون انقلاب اسلامی و بنیانگذار آن حضرت امام خمینی (ره) می‌دانم. امیدوارم جشنواره باعث جذب هرچه بیشتر جوانان سینماگر به محورهای معرفتی انقلاب اسلامی شود.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین کمساری: هدف ما جذب و شناسایی فیلمسازان جوان و خوشفکر است

حجت‌الاسلام و المسلمین علی کمساری معاون فرهنگی و هنری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در ادامه این نشست خبری اظهارداشت: معرفی اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) به عنوان بنیانگذار انقلاب وظیفه همه ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران است. موسسه تنظیم و نشر آثار امام که به فرمان خود ایشان در سال‌های پایانی عمر بابرکت‌شان تاسیس شد، بیشترین تلاش را در این راستا انجام می‌دهد. معاونت فرهنگی و هنری این موسسه یکی از اصلی‌ترین ابزارها برای انتقال اندیشه‌های امام را ابزار هنری به ویژه سینما می‌داند.

وی افزود: برپایی جشنواره‌های فیلم با موضوع اندیشه و سیره امام سال‌ها در دستور کار موسسه قرار داشت. در همین راستا هفت دوره جشنواره فیلم «آیین و آفتاب» برگزار شد. متاسفانه چند سالی این جشنواره برگزار نشد تا اینکه امسال تصمیم گرفتیم آن را با شکل و عنوانی دیگر برپا کنیم.

معاون فرهنگی و هنری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)، ادامه داد: بر اساس تصمیم هیات امنا قرار شد نخستین جشنواره فیلم «روح‌الله» صرفا با فیلم‌های یک تا سه دقیقه‌ای برگزار شود، چرا که نخستین هدف ما جذب و شناسایی فیلمسازان جوان و خوشفکر بود. هدف دیگر ما از محوریت قرار دادن فیلم‌های کوتاه تهیه محتوا برای عرضه در فضای مجازی است. فضای مجازی امروزه در میان رسانه‌ها حرف اول را می‌زند و ما باید برای طرح اندیشه‌های امام در این فضا محتوای مناسب را تهیه کنیم.

معاون فرهنگی و هنری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در پایان به زمان برپایی جشنواره نیز اشاره کرد و گفت: جشنواره در روز 3 خرداد همزمان با سالروز آزادی خرمشهر در شهر اصفهان آغاز به کار کرده و در روز 5 خرداد به کار خود پایان می‌دهد. باید اشاره کنم که در مراسم اختتامیه حضرت آیت‌الله سیدحسن خمینی نیز حضور خواهند داشت.

بنابراین گزارش، نخستین جشنواره فیلم «روح الله» به دبیری محمد آفریده، خردادماه امسال در تهران و ۱۳ شهر دیگر، توسط معاونت هنری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) و با مشارکت شبکه مستند، انجمن سینمای جوانان ایران، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، دانشگاه آزاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، روزنامه اعتماد، بنیاد سینمایی فارابی و عروج فیلم برگزار می شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب