امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 15120 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱:۵۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حجت الاسلام امرودی اعلام کرد؛

شهردار تهران نظام نامه سلامت شهر تهران را ابلاغ کرد

خبرایران: نظام نامه برنامه راهبردی سلامت شهر تهران جهت اجرا در سالهای 1394 لغایت 1398به عنوان راهنمای اقدامات سلامت محور شهر تهران توسط شهردار تهران ابلاغ شد.
شهردار تهران نظام نامه سلامت شهر تهران را ابلاغ کرد

به گزارش خبرایران از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، حجت الاسلام والمسلمین میثم  امرودی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اعلام این خبر، افزود: سند راهبردی اداره کل سلامت شهر تهران و نظام نامه سلامت شهر تهران  مطابق با مواد 11 و 114 مصوب چهل و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و به منظور تحقق بخش سلامت برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران به شهرداری تهران ابلاغ شده است تا تمامی واحدهای ذیربط شهرداری ضمن مشارکت جدی در این امر مهم، نسبت به جلب همکاری سایر ذینفعان با هدف بهبود وضعیت شاخص های عدالت در سلامت و ترویج و نهادینه سازی سلامت محوری در کلانشهر تهران اقدام کنند.

وی اظهار داشت: نظام نامه راهبردی سلامت در قالب مدلی مفهومی شهر ،شهروندو مدیریت شهری تهیه شده است که توجه به این سه ضلع مثلث(شهر،شهروندومدیریت شهری) به عنوان منشور عمل تمامی واحدهای تابعه شهرداری تهران در حوزه سلامت می باشد. تا از این طریق مدیران، کارشناسان، کارکنان و اعضای محترم شورای شهر با دستیابی به درک مشترک در زمینه اهداف و مداخلات سلامت در شهر تهران همکاری نمایند.

وی با بیان اینکه اسناد بالادستي از جمله سياست هاي كلي سلامت ابلاغي مقام معظم رهبري عملكرد سلامت محور شهرداري ها را تائيد و حمايت مي كند، افزود: به استناد گزارشهای ارزشيابي و نظرات خبرگان، اقدامات شهرداي تهران در يك دهه گذشته به طور مستقيم و غيرمستقيم در راستاي رسيدگي به مشكلات سلامتي مردم بوده است و از اين حيث می تواند به عنوان الگوي ساير كلان شهرها عمل کند.

امرودی اذعان داشت: رويكرد كليدي اداره كل سلامت شهرداري تهران در پنج سال آينده ترويج و نهادينه‌سازي سلامت محوري در بدنه شهرداري تهران است.

وی  ده  نقطه تمركز كه برنامه راهبردي سلامت شهرداري تهران طي سال‌هاي 1394 لغايت 1398  بايد براي آنها پاسخ مناسب داشته باشد را از ديدگاه خبرگان و تحليل اسناد موجود برشمرد و گفت: تعريف مجموعه خدمات هزینه اثربخش سلامت در چهار بعد سلامت اجتماعی،معنوی،روانی وجسمی، متناسب با وضعيت شاخص‌هاي عدالت در سلامت شهر تهران و توانمندسازي نیروی انسانی متناسب برای اجرای این خدمات در سطح ستاد و صف یکی از این نقاط تمرکز است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: بهره‌گيري نظام مند از مشاركت مديران سلامت مناطق، توانمندسازي، ارزشیابی و رتبه بندی آنها، تعيين تكليف خدمات سلامتي كه در حيطه اختيارات سازماني و تخصصي شهرداري تهران نيست، تقويت حمایت‌طلبی درون و برون سازمانی و فراهم کردن امکان خدمات مشاوره روانی، اجتماعی و معنوی برای شهروندان از دیگر موارد متمرکز برنامه راهبردي سلامت شهرداري تهران به شمار می رود.

وی تاکید کرد: برای اجرای برنامه راهبردی سلامت شهرداری تهران باید ضمن اطمینان از فراهم بودن تسهیلات ایمن و سلامت محور در شهر تهران، باید در زمینه آموزش موثر سلامت شهروندي، بازطراحي ساختاري و تعيين سهم و نقش هر كدام از واحدهاي شهرداري در سلامت، مدیریت مبتنی بر شواهد اداره كل سلامت شهرداري تهران و حمایت‌طلبی مستمر از کمیسیون‌هاي شوراي اسلامی شهر تهران و تمامی ذينفعان از نقش و كاركردهاي اصلي سلامت در شهر تهران اقدامات ویژه ای انجام داد.

به گفته امرودی، محوري‌ترين ابزار عملياتي در اداره كل سلامت شهرداری تهران تعريف، پايش و ارزشيابي تفاهم‌نامه‌ سالانه با مناطق شهری است تا ضمن دستیابی به هدف گذاری های انجام شده، چشم انداز اداره كل سلامت شهرداري تهران که همانا بهبود وضعيت شاخص‌هاي عدالت در سلامت شهر تهران است؛ محقق شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب