امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 15164 تاریخ انتشار: شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۵:۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

باند سارقان خشن در تهران منهدم شد + عکس

خبرایران: مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کرد: باند هفت نفره سارقان خشن که اقدام به سرقت به عنف خانه می کردند، شناسایی و منهدم شد.
باند سارقان خشن در تهران منهدم شد + عکس

به گزارش خبرایران به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اگاهی تهران بزرگ در ساعت 20 سیزدهم بهمن ماه سال گذشته وقوع یک فقره سرقت به عنف منزل ویلایی در خیابان فرشته – خیابان تختی به کلانتری 101 تجریش اعلام شد.
با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام تحقیقات اولیه از اهالی منزل مشخص شد که چند مرد با تهدید چاقو و قمه و با صورت پوشیده وارد خانه شده، پس از بستن دست و پای صاحبخانه و همسرش اقدام به سرقت طلا و جواهرات داخل خانه به ارزش تقریبی یک میلیارد و 200 میلیون ریال کرده و در حالیکه در ادامه سرقتشان قصد خارج کردن یک گاو صندوق از محل را داشتند که همسایگان و اهالی متوجه حضور آنها شده و به ناچار با رها کردن گاوصندوق از محل متواری شدند.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت به عنف منزل» و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
*اظهارات مالباخته
مالباخته گفت: حدود ساعت 19 در خانه مشغول تماشای برنامه های تلویزیونی بودم و همسرم نیز در آشپزخانه بود که ناگهان چهار مرد نقابدار به سهولت از طریق درب ورودی وارد خانه شده و با ضرب و جرح من و همسرم دست و پای ما را بستند.
وی افزود: آنها با تهدید کشتن من و همسرم، درخواست رمز گاوصندوق را کردند اما حاضر به دادن رمز به آنها نشدم، سپس قصد داشتند تا گاوصندوق را با خودرو سواری آزرا بنده از خانه خارج کنند که گاوصندوق در داخل ماشین جای نگرفت.
مالباخته ادامه داد: در همین زمان همسایگان متوجه حضور سارقان در حیاط خانه شدند و دزدان صرفا با سرقت مقداری وجه نقد و طلا و جواهرات همسرم از محل متواری شدند.
*وقوع دومین سرقت مشابه
همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده سرقت به عنف منزل در خیابان فرشته، وقوع سرقت مشابه دیگری این بار در خیابان آفریقا به مرکز فوریت های پلیسی اعلام شد که با تشکیل پرونده مقدماتی این پرونده نیز برای رسیدگی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
مالباخته که بهمراه همسر و دخترش در زمان وقوع سرقت در داخل خانه حضور داشتند ، در خصوص سرقت منزلش توسط چند سارق نقابدار گفت: ساعت 21 بیست و پنجم بهمن سال 94 متوجه صدایی در راهرو منزل شده و دخترم از پشت چشمی درب ورودی در حال نگاه کردن به داخل راهرو بود که ناگهان درب خانه با شدت باز شد.
وی افزود: شدت باز شدن درب خانه به حدی زیاد بود که پس از برخورد با صورت همسرم و ایجاد جراحت شدید بر روی صورت دخترم ، وی را به زمین زد و در ادامه سه مرد نقابدار قمه بدست وارد خانه شدند.
مالباخته ادامه داد: سارقان اقدام به زدن اسپری اشک آور کرده، دست و پای هر سه نفر ما را بستند و پس از بریدن طلا و جواهرات دستان همسر و دخترم، ما را داخل یکی اتاق ها محبوس کردند؛ در ادامه مقادیری وجه نقد و همچنین طلاهای همسر و دخترم که داخل یکی از کمدها نگهداری می شد را نیز سرقت کرده و به سرعت از خانه خارج شدند.
وی افزود: حدود نیم ساعت از رفتن سارقان گذشته بود که پسرم به خانه آمد و هر سه نفر ما را که با دست و پا و دهان بسته شده در داخل یکی از اتاق ها حبس شده بودیم، نجات داد.
*اقدامات پلیسی
براساس این گزارش یک دستگاه خودرو پژو پارس مشکی رنگ به شماره انتظامی ***م76 – ایران 99 شناسایی شد که بنا بر اظهارات تعدادی از اهالی محل اولین سرقت در خیابان فرشته، با آن از محل متواری شده بودند.
کارآگاهان در گام اول «مسلم . ف» (24 ساله) و در ادامه برادرش «مرتضی . ف» ( 23 ساله ) در منطقه شهریار را شناسایی اما به جهت شناسایی سایر اعضای گروه ، آنها را تحت مراقبت های پلیسی خود قرار دادند.
با انجام اقدامات شبانه روزی، پنج عضو دیگر این گروه از سارقان بنام های «محسن . ش» ( 23 ساله ) و «یونس . ش» ( 25 ساله ) ، «وحید . ص» ( 22 ساله ) ، «سعید . ن» ( 27 ساله ) ، «کیانوش . گ» ( 31 ساله ) در شهرستان کرج و مناطق کهریزک و قلعه حسن خان شناسایی، هر پنج نفر آنها در چند عملیات همزمان دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.
سرهنگ کارآگاه داود فـرد معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، درباره این خبر گفت: در تحقیقات اولیه متهمان صراحتا به سرقت به عنف منازل هر دو مالباخته اعتراف کردند.
وی با اعلام خبر انتشار بدون پوشش تصاویر هر هفت متهم و اعضای این گروه از سارقان خشن افزود: با توجه به اعتراف صریح متهمان به انجام سرقت های خشن ، تعدد متهمان و احتمال ارتکاب سایر جرایم خشن و برای شناسایی سایر شکات و مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر آنها از سوی مقام قضایی صادر شده است.
معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می شود تا برای پیگیری شکایات خود به نشانی اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب