امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 15168 تاریخ انتشار: شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل شرکت ماریناسان اعلام کرد؛

هر زن، یک قهرمان پروژه‌ای مستقل است /ما به کاری که انجام می‌دهیم اعتقاد داریم / در مسیر ارتقای فرهنگ سهمی داریم

خبرایران: مدیرعامل شرکت ماریناسان درمراسم رونمایی از «هر زن، یک قهرمان» گفت: ما به کاری که انجام می‌دهیم اعتقاد داریم و باور داریم که برای چنین فعالیت‌هایی آمادگی داریم. اعتقاد ما همواره بر این بوده است که در مسیر ارتقای فرهنگ سهمی داریم و ملزم به ایفای آن هستیم.
هر زن، یک قهرمان پروژه‌ای مستقل است /ما به کاری که انجام می‌دهیم اعتقاد داریم / در مسیر ارتقای فرهنگ سهمی داریم

به گزارش خبرایران، رونمایی از «هر زن، یک قهرمان» صبح روز گذشته با حضور هنرمندان و حامیان این مجموعه برگزار شد. در این مراسم هنرمندانی از جمله: فریدون محرابی، نگار جواهریان، رامبد جوان، لاله صبوری، آزاده نامداری،  شهره لرستانی، فواد صفاریان پور و چهره‌هایی چون: لیلی رضایی( مدیر موسسه خیریه بهنام دهش‌پور)، زهره وطن خواه( قهرمان رالی و عضو تیم ملی اتومبیل رانی) ، فریبا شاه محمدی( معاون .... صلیب سرخ جهانی)، و ارشیا اقدسی(بدلکار) به عنوان حامیان معنوی و همراهان پروژه و هم چنین مسئولان گروه صنعتی ماریناسان، حامیان این مجموعه حضور داشتند.

در این مراسم ابتدا توضیحی از روند شگل گیری پروژه فرهنگی «هر زن، یک قهرمان» ارائه شد و پس از آن جلسه پرسش و پاسخ با حضور اهالی رسانه برگزار شد.

در بخشی از این مراسم نائب رئیس شرکت ماریناسان به توضیح چگونگی همراهی با این پروژه پرداخت و گفت: ما به عنوان بخشی از بدنه اقتصاد تلاش می‌کنیم تا ارتباط مستمر خود را با مشتریان در مسیر توسعه پایدار تعریف کنیم. به هر حال رسالت ماست که به عنوان بخشی از بدنه جامعه نقش خود را در ارتقای فرهنگ ایفا کنیم. از سوی دیگر برند نانسی که برندی مختص بانوان است، و تلاش کردیم تا در افزایش خود باوری، اعتماد به نفس، و توانمندی زنان سهیم باشیم. همین عامل سبب شد تا از این پروژه که با فاصله گرفتن از فمنیسم، در مسیر توانمند سازی زنان و افزایش خود باوری آن‌ها حرکت می کند؛ حمایت کنیم. تصمیم گرفتیم با فاصله گرفتن از کلیشه های مرسوم تبلیغاتی رایج به موضوع زن برخلاف خط کشی‌های مرسوم بپردازیم و اجازه دهیم نانسی به عنوان «برند- شهروند» در ارتقای سطح اجتماع ایفای نقش کند. هر زن یک قهرمان، هر قهرمان یک قصه. این جمله می‌تواند مکانیزم این پروژه را توضیح دهد.

وی افزود: در فضای مجازی و در قالب فراخوانی عمومی از آحاد مردم درخواست می‌کنیم که داستان زن قهرمان خود را با ما درمیان گذارند تا بتوانیم از فداکاری های زنان و بانوان گمنام سرزمینمان تقدیر کنیم. ایثار، گذشت، عشق و فداکاری زنان به یادگار گذاریم و در عین حال در گسترش فرهنگ مطالعه گام برداریم و همین عامل سبب شد تا مصمم شویم الهام‌بخش ترین داستان‌هایی که مردم با ما به اشتراک می‌گذارند، در قالب کتاب منتشر کنیم. امیدواریم بتوانیم در حد بضاعت خود به جامعه ادای دین کنیم.

وی در انتها از هنرمندان و ورزشکارانی که با این کمپین همراه شدند، تشکر کرد.

پس از صحبت‌های قائم مقام شرکت ماریناسان داستان ارسالی یکی از هنرمندان خوانده شد و در ادامه «نیما بانکی» کارگردان سینما و مدیرعامل شرکت 360 درجه این پروژه از هنرمندانی که با ارسال داستان‌های خود در پیشبرد این پروژه همراه بودند، تشکر کرد.

سپس قائم مقام مدیرعامل ماریناسان در پاسخ به این پرسش که «چه دغدغه ای باعث شد تا شما حامی این طرح شوید؟» عنوان کرد: در سطح جهانی تعریف های جدیدی از حوزه تبلیغات ارائه می شود. و ما به عنوان بخشی از گروه صنعتی گلرنگ باور داریم که باید سهمی از تبلیغات منتهی به آگاه‌سازی از وجود برند را صرف عمل به وظیفه‌های اجتماعی خود کنیم. با این انگیزه با پروژه فرهنگی اجتماعی «هر زن، یک قهرمان» همراه شدیم تا بخشی از مسئولیت اجتماعی خود را در قبال مردم جامعه ایفا کنیم.

در ادامه اشکان خواجه نوری نماینده شرکت360 درجه (مجری این پروژه) در پاسخ به این سوال که «چه شاخصی برای موفقیت این طرح می بینید؟» گفت: موفقیت چنین پروژه‌ای را به دو شیوه می‌توان سنجید. نخست به شیوه کیفی و دیگری به شیوه کیفی. در شیوه کمی خوشبختانه یکی از خصوصیت‌های رسانه‌های دیجیتال این است که حجم مراجعه و دیده شدن آن قابل اندازه گیری‌ست. از طرف دیگر و از رویکرد کیفی که بر مبنای محتوای ایجاد شده می‌توان میزان موفقیت آن‌را سنجید. این بخش به دو دلیل حایز اهمیت است، دلیل اول این که عموم مردم جامعه می‌توانند در آن سهیم باشند و دوم این که این پروژه یک گفتگوی یک‌طرفه نیست. گفت و شنود است و  فراتر از یک پروژه ادبی محسوب می‌شود.

در ادامه خواجه نوری در پاسخ به این سوال که این پروژه تا چه حد در صدد استفاده از تجربیات سایر نهادهای مرتبط با زنان را در برنامه کاری خود دارد؟، توضیح داد: «هر زن، یک قهرمان» پروژه‌ای مستقل است. طبیعتاً از هر موسسه‌ای که در مسیر این پروژه به ما کمک کند استقبال می‌کنیم. البته این بدان معنا نیست که پروژه زیر بار خط‌ کشی‌های سایر نهادها برود. مهم ترین نکته این پروژه آن است که هیچ خط و ربط سیاسی ندارد و کاری تازه به حساب می‌آید. هر سازمانی که بتواند به مسیر ما کمک کند، قطعا برای ما کمک کننده خواهد بود.

سپس مدیرعامل شرکت ماریناسان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که آیا ماریناسان در آینده با پروژه‌هایی ازین دست همراهی خواهد کرد؟ گفت: ما به کاری که انجام می‌دهیم اعتقاد داریم و باور داریم که برای چنین فعالیت‌هایی آمادگی داریم. اعتقاد ما همواره بر این بوده است که در مسیر ارتقای فرهنگ سهمی داریم و ملزم به ایفای آن هستیم. امیدواریم بتوانیم این پروژه را در سطح موثری به بار بنشانیم، آمادگی آن را داریم که این پروژه را پس از انجام در صورت ادامه، همراهی کنیم. بسته به سطح استقبال این امکان وجود دارد که این ایده به انتشار مجلد های دوم و سوم از این کتاب بیانجامد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب