امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 15179 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۴:۴۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

برگزاری چهل و یکمین اجلاس بانک توسعه اسلامی با حضور وزیر اقتصاد

خبرایران: چهل و یکمین اجلاس هیات عامل گروه بانک توسعه اسلامی، بزرگترین بانک بین المللی توسعه ای جهان اسلام فردا با حضور وزیر اقتصاد کشورمان آغاز به کار می کند.
برگزاری چهل و یکمین اجلاس بانک توسعه اسلامی با حضور وزیر اقتصاد

به گزارش خبرایران به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، علی طیب نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران امروز در رأس هیأتی تخصصی عازم اندونزی شد.

بر پایه این گزارش، چهل و یکمین اجلاس سالانه بانک توسعه اسلامی با حضور 56 کشور عضو از 15 تا 19 ماه می (28 تا 30 اردیبهشت) در اندونزی برگزار می شود و در جریان آن افزایش رشد اقتصادی و کاهش فقر از طریق توسعه زیرساخت کشورها مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

علی طیب نیا به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران، سومین سهامدار اصلی بانک توسعه اسلامی، در این اجلاس شرکت می کند.

بر اساس این گزارش، در چهل و یکمین اجلاس هیات عامل گروه بانک توسعه اسلامی، روسای بانک توسعه اسلامی، وزرای اقتصاد کشورهای عضو و صدها نفر از سیاست گذاران و رهبران ارشد نهادهای پولی و مالی بین المللی و منطقه ای مرتبط با این نهاد اسلامی شرکت می کنند.

در این نشست سالانه که در مرکز کنوانسیون جاکارتا برگزار می شود، کشورهای سهامدار، راهکارهای عملی به منظور تقویت مشارکت و همکاری بین 56 کشور عضو ارائه می کنند. آیین گشایش این نشست با حضور هیات ایرانی روز سه شنبه (فردا) برگزار خواهد شد.

این گزارش حاکی است، در حاشیه اجلاس بانک توسعه اسلامی، نمایشگاهی پنج روزه از نوآوری های کشورهای عضو برپا و در آن شیوه های نوآورانه و راهکارهای این کشورها در بخش سلامت و آموزش و پرورش به همراه ظرفیت جوانان برای تقویت توسعه کشورهای عضو بانک توسعه اسلامی به نمایش در می آید.

همچنین جوایز برندگان بانک توسعه اسلامی در بخش های 'اقتصاد اسلامی'، 'علوم و فناوری' و 'مشارکت زنان در توسعه' نیز روز چهارشنبه ارائه می شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب