امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 15188 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲:۲۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی اعلام کرد؛

برگزاری برنامه های هفته فرهنگی مقاومت به نام شهرهای خرمشهر و آبادان/ برپایی نمایشگاه های هنری و اجرای نمایش های میدانی در طول هفته فرهنگی مقاومت/ پرهیزازفضای جنجالی درکار فرهنگی

خبرایران: معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: اگر می خواهیم کار فرهنگی شکل بگیرد باید از فضای جنجالی پرهیز کنیم و اصحاب رسانه در آرام سازی فضا برای فعالیت های فرهنگی سهیم هستند
برگزاری برنامه های هفته فرهنگی مقاومت به نام شهرهای خرمشهر و آبادان/ برپایی نمایشگاه های هنری و اجرای نمایش های میدانی در طول هفته فرهنگی مقاومت/ پرهیزازفضای جنجالی درکار فرهنگی

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «هفته فرهنگی مقاومت» صبح امروز27 اردیبهشت ماه 1395 با حضور«حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی» معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران،« مهندس علیرضا جعفری» مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی«سید مرتضی نعمت زاده» معاونت اجتماعی، فرهنگی و گردشگری سازمان مناطق آزاد اروند و «عادل مزاری» رئیس دبیرخانه کلانشهرها و مراکز استان های کشور و اصحاب رسانه در تالار هویزه باغ موزه دفاع مقدس برگزار و در این نشست خبری «حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی» معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران امرودی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با بیان اینکه امام خمینی(ره) پیرامون موضوع شهید و شهادت دو نکته را متذکر و اظهارداشت: اولین نکته این است که نام شهدا برای ما موضوعیت دارد و باید اسم فرزندان و اماکن و کوچه وخیابان هایمان را با نام شهدا بگذاریم تا یادمان نرود امنیت، آرامش و حضور ما در دنیا به برکت خون شهداست.

وی ادامه داد: نکته دوم مدنظر ایشان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، به یاد داریم که در اوایل جنگ پیرزنی یک تخم مرغ را برای کمک به جبهه ها داده بود که وقتی از او پرسیدند این تخم مرغ شما چه تأثیری می تواند داشته باشد گفت که من هرچه داشتم به جبهه دادم و این تمام دارایی من بود. ملت ایران مدال افتخار ایثار را به سینه دارد و امیدواریم که بتوانیم نسل به نسل این فرهنگ را منتقل کنیم.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران عنوان داشت: اگر می خواهیم کار فرهنگی شکل بگیرد باید از فضای جنجالی پرهیز کنیم و اصحاب رسانه در آرام سازی فضا برای فعالیت های فرهنگی سهیم هستند و سوم خرداد مصادف با سالروز آزادسازی خرمشهر است و همچنین چهارم خرداد سالروز آزادی لبنان از چنگال رژیم صهیونیستی است. برای برگزاری برنامه های هفته فرهنگی مقاومت به نام شهرهای خرمشهر و آبادان اهداف رهبری را دنبال می کنیم که یکی از آن ها متوجه کردن مردم به نقش تقوای الهی در آزادسازی خرمشهر و مقاومت به عنوان رمز موفقیت و پیروزی است و در مرحله بعد نیز به تاکیدات ایشان در زمینه عمران و آبادانی خرمشهر توجه خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس ایران شامل سه بخش باغ موزه، پرچم و مزار شهدای گمنام و سراسرنمای دفاع مقدس است، عنوان کرد: مردم تهران چندین سال است که شاید احداث بنای گنبد طلایی در باغ موزه دفاع مقدس برای ایجاد سراسرنمای دفاع مقدس تحت عنوان «تماشاگه راز»هستند که این پروژه در سوم خرداد سال جاری به بهره برداری آزمایشی می رسد. این پروژه که بسیار عظیم است بعد از بهره برداری آزمایشی در هفته دفاع مقدس به صورت رسمی افتتاح می شود. سراسرنمای دفاع مقدس در طول هفته فرهنگی مقاومت جهت استفاده عموم مردم فعال خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین امرودی به برنامه ریزی برای تغییر فضای بصری شهر تهران در هفته فرهنگی مقاومت اشاره کرد و گفت: در طول این هفته 50 درصد کل فضای تبلیغاتی شهر تهران به موضوع مقاومت مردم آبادان، خرمشهر و دزفول اختصاص پیدا می کند.

وی از برگزاری برنامه هایی در قالب نشست، رونمایی، برپایی نمایشگاه های هنری و اجرای نمایش های میدانی در طول هفته فرهنگی مقاومت در باغ موزه دفاع مقدس خبر داد و گفت: نشست ویژه با حضور خانواده شهدای آبادان و خرمشهر در سالن خلیج فارس، رونمایی از تندیس پیرامونی مزار شهدای گمنام، نشست جوانان و بانوان خرمشهر و آبادان، برگزاری شب هنری تحت عنوان هنر خشمر و آبادان در رشته های مختلف هنر، نشست روحانیت و خرمشهر با گرامیداشت یاد آیت الله جمی، برگزاری نمایشگاه «در گذر سرو» نشست تخصصی برای سرمایه گذاران در موضوع خرمشهر و نمایش میدانی با حضور تعدادی از هنرمندان کشور از مهم ترین برنامه های درنظر گرفته شده برای هفته فرهنگی مقاومت است که در بخش شرقی اراضی عباس آباد از پارک طالقانی تا نزدیک کتابخانه ملی اجرا می شود و عموم مردم می توانند از این برنامه ها استفاده کنند.

امرودی  به حضور اهالی خرمشهر و آبادان طی این در تهران اشاره کرد و گفت: 2000 نفر از روحانیون، دانشجویان و اصناف خرمشهر و آبادان در طول این هفته میهمان مردم تهران هستند و در طول این هفته تدابیری برای حمل و نقل مردم به باغ موزه دفاع مقدس در نظر گرفته شده، در دو ایستگاه شهید همت و حقانی ویژه برنامه هایی اجرا خواهد شد و طبق پیش بینی های انجام شده خانواده ها می توانند با حضور در باغ موزه دفاع مقدس و استفاده از این برنامه ها 8 ساعت از اوقات فراغت خود را در طول روز پرکنند. همچنین این فضا تا پایان ماه مبارک رمضان برای استفاده عموم مردم مهیا خواهد بود.

 

جعفری: ساخت پروژه های عظیم فرهنگی را در دستور کار قرار داده ایم

 مهندس علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی نیزدر ادامه این نشست ضمن تبریک ایام میلاد حضرت مهدی(عج)اظهارداشت: امیدوارم در دوران مسئولیتم بتوانم گامی در جهت توسعه سخت افزاری فرهنگ شهر تهران داشته باشم و تقارن افتتاح پروژه سراسرنمای دفاع مقدس با ایام نیمه شعبان برکت معنوی برای آن داشته باشد.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه سراسرنمای دفاع مقدس از سال 1390 به دستور دکتر قالیباف شهردار تهران در دستور کار قرار گرفته شده است، اظهار داشت: این پروژه از بعد مهندسی بسیار فنی و تخصصی است و پس از بررسی های انجام شده پی بردیم که نمونه سازه آن در چند کشور جهان بیشتر وجود ندارد و به همین خاطر مطالعات عمیق و دقیقی روی آن انجام شد و نیاز شد که بتوانیم زیرساخت های فنی لازم را برای اجرای آن ایجاد کنیم.

جعفری افزود: مشابه این کار درکشورهای ترکیه، چین و آمریکا وجود داشت، پس از مطالعه و بررسی بر روی نمونه های مشابه خارجی تصمیم گرفتیم که این پروژه با توان مهندسان ایرانی ساخته شود که مهم ترین نکته پروژه سراسرنمای دفاع مقدس رویکرد آن به بهره گیری از توان متخصصان داخلی بود و نقشه های این پروژه توسط مهندسان داخلی تهیه شده و پیمانکاران داخلی هم قبول مسئولیت کردند تا پروژه را با دقت بالا و ظریب خطای کم اجرا کنند و با لطف خداوند امروز این پروژه آماده بهره برداری شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی با بیان اینکه بخش دوم این پروژه محتوای آن است که بسیار حائز اهمیت خواهد بود، عنوان داشت: در محتوای ارائه شده در این پروژه به دنبال توسعه فرهنگ ارزشی با نگاه به واقعه عاشورا و دفاع مقدس هستیم که به همین منظور تجهیزات بخش فیلم در حالت کروی و 360 درجه را تهیه کردیم و با فیلمسازان هم مذاکراتی داشتیم که آن ها وارد میدان تولید فیلم هایی با این قابلیت شدند. دو فیلم با موضوع مقاومت خرمشهر با قابلیت نمایش 360 درجه تولید شد که سوم خرداد نمایش داده می شود.

جعفری به آمار و ارقام فنی این پروژه اشاره کرد و گفت: زیربنای پروژه 11 هزار متر مربع و در آن 80 هزار مترمکعب خاک برداری و 9 هزار مترمکعب بتون ریزی شده است و 11 هزار تن میلگرد در آن به کار رفته، 5800 ورق استریل روی گنبد این پروژه که 35 متر قطر دارد استفاده شده است و پرده نمایش سینمایی کروی آن 1800 متر است.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی با اشاره به استفاده از دانش مهندسان داخلی برای آگوستیک کردن فضای داخلی گنبد جهت نمایش فیلم، تصریح کرد: برای آگوستیک کردن فضای کره ای پیمانکاران خارجی رقم هایی نظیر 5 هزار میلیارد تومان را پیشنهاد دادند که تصمیم گرفتیم با توجه به تدابیر رهبر انقلاب در موضوع اقتصاد مقاومتی و تاکید ایشان در موضوع اقدام و عمل در این حوزه با استفاده از ظرفیت دانشجویان و متخصصان دانشگاه شریف و شرکت های دانش بنیان این کار را دنبال کنیم که به لطف خداوند بخش آگوستیک کردن فضا برای نمایش فیلم با استفاده از توان متخصصان داخلی انجام شد. همچنین پرده نمایش 360 درجه فیلم نیز توجه متخصصان داخلی طراحی و تولید شده است.

وی با تاکید بر جذابیت های پروژه سراسرنمای دفاع مقدس عنوان کرد: این طرح با توجه به جذابیت های فرهنگی می تواند به عنوان قطب گردشگری شهر تهران مطرح شود و گردشگران داخلی و خارجی برای تماشای فیلم به صورت 360 درجه که فرد خود را در محیط فیلم و داستان حس می کند، حضور پیدا کند.

جعفری با اشاره به راه اندازی موزه و گالری نمایش با عنوان فضای جانبی این پروژه برای انتقال پیام های فرهنگی به مخاطبین گفت: 27 عنوان برای فضای جانبی این پروژه در نظر گرفته شده است که در ورودی اسامی شهدای مقاومت درج شده و درادامه شاهد خرمشهر قبل و بعد از جنگ هستیم، در مراحل بعدی نیز ماکت های معرفی عملیات های دفاع مقدس در معرض دید مخاطبان قرار می گیرد و راویان به روایت گری با استفاده از امکانات صوتی و تصویری خواهند پرداخت. همچنین برپایی ایستگاه های فرهنگی، صلواتی و فضای گرفتن عکس یادگاری از دیگر بخش های جنبی این پروژه است.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی با اعلام اینکه ساخت پروژه های عظیم فرهنگی را در دستور کار قرار داده ایم، اظهار داشت: تا پایان سال جاری شاهد افتتاح پنج پروژه فرهنگی در شهر تهران خواهیم بود.

 

نعمت زاده: با تصمیم شهردارو شورای شهر فعالیت های عمرانی در خرمشهر و آبادان آغازشد

سید مرتضی نعمت زاده معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری سازمان مناطق آزاد اروند نیزدر ادامه با اشاره به آغاز فعالیت منطقه آزاد اروند از سال 84 که دو منطقه آبادان و خرمشهر را در برمی گیرد، گفت: در سال 92 رئیس جمهور در سفر استانی به خوزستان بیان کردند که منطقه آزاد اروند در دل این منطقه قرار می گیرد و روند بازگشت جایگاه شهرهای خرمشهر و آبادان به وضعیت قبلیشان اتفاق افتاد. پیرو همین تصمیم مساحت منطقه آزاد اروند دو برابر شد و پوشش جمعیتی آن از 50 هزار نفر به بیش از 500 هزار نفر گسترش یافت.

معاونت اجتماعی، فرهنگی و گردشگری سازمان مناطق آزاد اروند با تاکید بر اینکه شهرهای خرمشهر و آبادان بعد از گذشت سه دهه جنگ هنوز به عنوان شهرهای جنگ زده مطرح هستند، عنوان کرد: از سال گذشته شهرداری تهران با تصمیم شهردار و شورای شهر فعالیت های عمرانی را در خرمشهر و آبادان آغاز کردند که در این زمینه همکاری و همبستگی میان منطقه آزاد اروند و شهرداری تهران اتفاق افتاده و بسیاری از طرح ها به صورت مشترک در حال انجام است که دستاوردهای آن در فضای نمایشگاهی طی هفته فرهنگی مقاومت به نمایش گذاشته می شود.

وی با اشاره به شهید بهروز مرادی پس از آزادی خرمشهر بر روی تابلویی نوشت که به خرمشهر خوش آمدید؛ جمعیت 36 میلیون نفر، اظهار داشت: به دنبال ایجاد فضایی هستیم که مردم تهران در کنار مردم خرمشهر باشند همان طور که در دوران دفاع مقدس مردم خرمشهر با مقاومت خود سرنوشت جنگ را تغییر دادند و نگذاشتند که برنامه شرق و غرب برای کشور ما محقق شود.

نعمت زاده در ادامه با اشاره به برنامه های هفته فرهنگی مقاومت در باغ موزه دفاع مقدس افزود: یکصد هنرمند خرمشهر و آبادانی در طول این هفته در تهران حاضر می شوند و آثار و دستاوردهای هنری خود را عرضه می کنند. همچنین یکصد هنرمند کارآفرین صنایع دستی و آثار خود را در قالب برپایی نمایشگاه به فروش می رسانند.

وی با اشاره به اینکه در این هفته فعالیت هایی در قالب برگزاری همایش، برنامه های هنری و برپایی نمایشگاه اجرا خواهد شد، گفت: یکصد غرفه نمایشگاهی در محل حدفاصل پارک طالقانی با باغ موزه دفاع مقدس، صنایع دستی و آثار هنری خود را عرضه می کنند. همچنین نمایشگاه های عکاسی، نقاشی، خوشنویسی، کتاب و فیلم و گرافیک با موضوع سرداران جنگ و روحانیون و شهدای مقاومت خرمشهر برپا می شود. در این ایام تئاتر و نمایش های خیابانی اجرا می شود و فعالیت های آیینی در قالب برپایی سیاه چادرها اجرا خواهد شد.

نعمت زاده با اشاره به همزمانی اعیاد شعبانیه با سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: با توجه به همزبانی اعیاد شعبانیه و سوم خرداد تلاش کرده ایم تا فضای شادی را در برنامه های هفته فرهنگی مقاومت برای مردم ایجاد کنیم و خاطره خوبی برایشان بگذاریم و مردم شاهد افتخارات و دستاوردهای جدیدی در این نمایشگاه خواهند بود.

وی در ادامه با بیان اینکه خرمشهر و آبادان دو شهر ملی هستند، بیان کرد: ایرانی ها پیوند عاطفی و تارخی با این دو شهر دارند و امیدواریم که برنامه هفته فرهنگی مقاومت فرصت خوبی برای شهرهای آبادان و خرمشهر باشد.

معاونت اجتماعی، فرهنگی و گردشگری سازمان مناطق آزاد اروند با اشاره به مقاومت مردم دزفول در دوران دفاع مقدس گفت: چهارم خرداد روز مقاومت دزفول است و تلاش می کنیم در برنامه های این هفته حق مردم این شهر را ادا کنیم.

 

مزاری: تهران شهری است که همه اقوام در آن حضور دارند

عادل مزاری رئیس دبیرخانه کلانشهرها و مراکز استان های کشور نیزدراین نشست خبری با بیان اینکه تهران شهری است که همه اقوام در آن حضور دارند و لازم است که عموم مردم به ویژه جوانان با فرهنگ غنی اقوام آشنا شوند، اظهارداشت: در برنامه های هفته فرهنگی خرمشهر و آبادان با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و وضعیت خاص این مناطق، تلاش می کنیم تا ظرفیت های این دو شهر را به مخاطبان معرفی کنیم و در زمینه عمران و آبادانی این شهرها گامی برداریم.

وی در همین زمینه از برگزاری نشست توسعه و سرمایه گذاری در خرمشهر و آبادان خبر داد و افزود: در این هفته اقدامات ما محدود به برگزاری برنامه های فرهنگی و نمایشگاه نمی شود و برای عمران و آبادانی منطقه  تلاش خواهیم کرد و به همین منظور نشست توسعه و سرمایه گذاری خرمشهر و آبادان با حضور خوزستانی ها و افراد موثر برگزار خواهد شد.

رئیس دبیرخانه کلانشهرها و مراکز استان های کشور با بیان اینکه هرساله بیش از یک میلیون نفر اعضای کاروان های راهیان نور در این مناطق حضور پیدا می کنند، تصریح کرد: به دنبال این هستیم تا کاروان های راهیان نور در بازار شهرهای خرمشهر و آبادان حضور پیدا کنند تا اقتصاد منطقه متحول شود. می خواهیم که بازارهای این دو شهر را احیا کنیم تا اقتصاد خرد مردم به حرکت دربیاید که در نتیجه آن بسیاری از مشکلات منطقه حل خواهد شد.

وی در پایان گفت: تعدادی از جوانان خرمشهر و آبادان در طول هفته فرهنگی مقاومت در شهر تهران حضور پیدا می کنند و از نزدیک شاهد اقدامات مدیریت جهادی در شهر تهران خواهند بودو امیدوارم که برگزاری برنامه های هفته فرهنگی مقاومت در رشد و توسعه مناطق خرمشهر و آبادان اثرگذار باشد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب