امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 15208 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱:۵۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حمیدرضا امیری نیا اعلام کرد؛

برگزاری پنجمین دوره نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۶/ ایران یک درصد جمعیت دنیا را داراست/ حضوربیش از 241 شرکت نمایشگاه اینوتکس

خبرایران: رئیس پنجمین دوره نمایشگاه اینوتکس گفت: ۲۵ سند همکاری به ارزش ۲۶ میلیون دلار که در دوره گذشته این نمایشگاه منعقد شده و امیدواریم در این دوره از نمایشگاه شاهد افزایش چشمگیر این قراردادها باشیم.
 برگزاری پنجمین دوره نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۶/ ایران یک درصد جمعیت دنیا را داراست/ حضوربیش از 241 شرکت  نمایشگاه اینوتکس

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری پنجمین دوره نمایشگاه اینوتکس صبح امروز29 اردیبهشت ماه1395 با حضور«حمیدرضا امیری نیا» رئیس پنجمین دوره نمایشگاه اینوتکس ،«سید فرهنگ فصیحی» دبیر نشست بین المللی شبکه سازی نوآوری و اصحاب رسانه در ساختمان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار و دراین نشست خبری «حمیدرضا امیری نیا» رئیس پنجمین دوره نمایشگاه اینوتکس اظهارداشت: پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی فناوری نوآوری از ۲ الی ۵ خرداد در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

رئیس پنجمین دوره نمایشگاه اینوتکس تصریح کرد: پنجمین دوره نمایشگاه اینوتکس درآغاز کار قرار دارد و اگر قرار است تا سال ۲۰۵۰ به گفته مقام معظم رهبری زبان فارسی به عنوان زبان بین المللی علم باشد باید در مسیر اقتصاد دانش بنیان شتاب ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ایران یک درصد جمعیت دنیا را داراست پس یک درصد تولید علم دنیا را هم می تواند داشته باشد و صادرات و واردات هوشمندانه محصولات فناورآنه از شاخص های مهم پیشرفت محسوب می شود و کشور ما نیز باید در این مهم بسیار اهتمام بورزد چرا که ذخایری مانند نفت و گاز و پسته و فرش که متاسفانه برای ما مهم هستند روزی به پایان می رسند و باید بدانیم مهم ترین ثروت ما دانش و از آن مهمتر ذخایر انسانی هستند.

امیری نیا تاکید کرد: اصحاب رسانه در مسیر توسعه آگاهی و اقتصاد دانش بنیان نقش بسیار مهمی دارند وازخبرنگاران درخواست می کنم که در این مهم به یاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بشتابند.

وی در مورد شرکت کنندگان این دوره از نمایشگاه ابرازداشت: امسال از کشور یونان ۲۵، از کشور روسیه ۲۳، از کشور بلاروس ۲۲ و از کشور کره جنوبی ۸۱ شرکت حضور خواهند داشت البته تعداد شرکت کنندگان این کشور ابتدا ۵ شرکت بود اما پس از سفر رئیس جمهوری این کشور به ایران، تعداد شرکت کنندگان این کشور به شدت افزایش یافت و از کشور خودمان نیز در این دوره ۹۰ شرکت حاضر خواهند بود.

رئیس پنجمین دوره نمایشگاه اینوتکس عنوان داشت: حوزه های فعالیت این شرکت ها نیز در حوزه هایی نظیر آی تی، نانو، نفت و گاز، می باشد و ۲۵ سند همکاری به ارزش ۲۶ میلیون دلار که در دوره گذشته این نمایشگاه منعقد شده و امیدواریم در این دوره از نمایشگاه شاهد افزایش چشمگیر این قراردادها باشیم.

«سید فرهنگ فصیحی» دبیر نشست بین المللی شبکه سازی نوآوری در ادامه این نشست خبری   اظهارداشت: نشست بین المللی شبکه سازی نوآوری با توجه به نیاز های شرکت های دانش بنیان در حوزه هایی نظیر ایجاد ارتباط، انعقاد قرارداد، مارکتینگ و غیره داشته اند برگزار می شود.

وی افزود: در دوره قبل اینوتکس، این نشست در شش حوزه برگزار شد اما این دوره در ۱۰ حوزه که به پنج حوزه تخصصی و پنج حوزه عمومی تقسیم می شود، برگزار می گردد و در نشست امسال کمیته ای با کمک نهادهای مرتبط نظیر پژوهشکده مطالعات راهبردی، صندوق نوآوری و شکوفایی و بعضی دانشگاه ها در برنامه ریزی و مدیریت به ما کمک می نمایند.

دبیر نشست بین المللی شبکه سازی نوآوری ابرازداشت: چهل سخنران در روزهای ۴ و ۵ خرداد سخنرانی خواهند کرد که نیمی از آن ها چهره های بین المللی هستند و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان میزبان کارگاه آموزشی در حوزه بازاریابی با حضور دکتر آیزنهاور متخصص این حوزه از اتریش خواهد بود.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب