امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 15243 تاریخ انتشار: جمعه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۷:۵۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در نشست خبری مطرح شد؛

برنامه «دستپخت» دانشگاه آشپزی است/درمسابقه «دستپخت» غذاهای محلی نقاط مختلف ایران و غذاهای سنتی ملل مختلف آموزش داده می‌شوند/تیمی هفت نفره اطلاعات غذای ملل و غذاهای ایرانی را درگوشه و کنار کشوربرای «دستپخت» جمع آوری می کنند

خبرایران: نشست خبری مسابقه آشپزی «دستپخت» صبح امروز 31 اردیبهشت ماه 1395 با حضور عوامل این برنامه و اصحاب رسانه برگزارشد.
برنامه «دستپخت» دانشگاه آشپزی است/درمسابقه «دستپخت» غذاهای محلی نقاط مختلف ایران و غذاهای سنتی ملل مختلف آموزش داده می‌شوند/تیمی هفت نفره اطلاعات غذای ملل و غذاهای ایرانی را درگوشه و کنار کشوربرای «دستپخت» جمع آوری می کنند

به گزارش خبرنگارخبرایران ، نشست خبری مسابقه آشپزی «دستپخت» صبح امروز 31 اردیبهشت ماه 1395 با حضور«وحید حسینی» کارگردان، «شاهرخ امیرمعزی» تهیه کننده، «امیرحسین طالبی» مدیر تولید و مجری طرح، «فرانسوا حسین» داور اهل فرانسه، «سامان گلریز»، «کامران سروش»، «الهه سلامی» ،«معین معینی» داوران مسابقه آشپزی، «مجید بهره‌مند» مجری و روابط عمومی برنامه و اصحاب رسانه در محل ظبط و اجرای این مسابقه برگزارو دراین نشست خبری «وحید حسینی» کارگردان مسابقه «دستپخت» درخصوص چگونگی شکل‌گیری این برنامه اظهارداشت: برنامه «دستپخت» بر اساس ایده ای از شاهرخ امیرمعزی شکل گرفته و مسابقه‌ای که بعد از یک سال به عنوان یک دانشگاه آشپزی از آن یاد می شود.

حسینی افزود: این مسابقه با سال گذشته تفاوت هایی دارد، امسال ۹ شرکت کننده در مدت ۱۰ روز با هم رقابت می‌کنند و و هر چند روز یک نفر حذف می شود، در روز دهم نیز تنها یک نفر فینالیست باقی می‌ماند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره عنوان بین‌المللی برنامه توضیح داد: در این مسابقه غذاهای محلی نقاط مختلف ایران و غذاهای سنتی ملل مختلف مثل مکزیک، کشورهای عربی، ایتالیا، فرانسه و... آموزش داده می‌شود و باید بین غذاهای سنتی این کشورها و غذاهای فرنگی فرق گذاشت.

کارگردان برنامه «دستپخت» در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه به شرکت‌کننده‌ها استرس وارد می‌کند، خاطرنشان کرد: در این مسابقه هم داوران ما و هم خود ما جدی و صریح هستیم. در شبکه‌های اجتماعی به خود من هم می‌گویند که به شرکت‌کننده‌ها استرس وارد می کنم ولی اینطور نیست و من با آنها دوست می‌شوم. از آنجا که حدود ۹۹ درصد این شرکت‌کننده‌ها تا کنون جلوی دوربین نرفته‌اند من ارتباط صمیمانه برقرار می کنم تا جلوی دوربین راحت باشند.

وی اضافه کرد: شما کدام مسابقه را سراغ دارید که مخاطبان، آن را مثل یک سریال دنبال کنند ولی در "دستپخت" این اتفاق رخ می‌دهد. به هر حال اضطراب و استرس شرکت‌کننده هم باید به نوعی به مخاطب انتقال داده شود و شاید اگر این استرس آنها دیده نشود مخاطب منتظر دیدن قسمت های بعدی نماند.

حسینی با بیان اینکه هدف از عبارت بین‌المللی در اسم برنامه این است که مسابقه بین‌المللی شود، اظهار کرد: ما با مدارس و موسسه‌های بین المللی آشپزی در مراوده هستیم و قرار بر این است که اگر مسابقه‌ای داشتند داوران ما حضور پیدا کنند و یا برندگان مسابقه ما در مدارسشان دوره ببینند و شرکت‌کننده‌ها و داوران آنها در مسابقه ما حضور داشته باشند. برای این کار ابتدا لازم بود که این مدارس ما را بپذیرند و حالا بعد از ۱۰۰ قسمت از مسابقه این اتفاق رخ داده است.

شاهرخ امیرمعزی تهیه‌کننده برنامه نیز در واکنش به اینکه چرا برندهای خارجی حامی یک برنامه ایرانی هستند، توضیح داد: ساخت برنامه‌هایی چون "دستپخت" بسیار پرهزینه است و ما به دنبال این بودیم که برنامه را آنقدر حرفه ای طراحی و تولید کنیم که یک شرکت قوی هزینه های آن را تامین کند. ضمن اینکه اسپانسرهای ما محصولات ایرانی تولید می‌کنند.

وی در ادامه گفت: استارت اولیه "دستپخت" دی ماه سال ۹۳ زده شد و سامان گلریز از ایده پردازان اصلی برنامه بود و ما خواستیم نگرش مردم را نسبت به آشپزی تغییر دهیم.

امیرمعزی به تولید برنامه اشاره کرد و یادآور شد: یک تیم تحقیق هفت نفره تشکیل شد که اطلاعات غذای ملل و غذاهای ایرانی را در گوشه و کنار کشور جمع آوری کرد و غذاهایی انتخاب شدند که رو به فراموشی بود.

این تهیه‌کننده برنامه‌های تلویزیونی توضیح داد: دکور "دستپخت" با ابعاد تقریبی 700 متر مربع در چهار فضای مختلف براساس نیاز برنامه توسط گروه طراحان دکور به سرپرستی لیلا بصیرت پور در مدت زمان شش ماه طراحی و اجرا شد. حدود دو ماه طراحی دکور و حدود چهار ماه ساخت آن به طول انجامید.

سپس امیرحسین طالبی مدیر تولید و مجری طرح برنامه با اشاره به موارد فنی اظهار کرد: شش دوربین همزمان برنامه را ضبط می‌کنند و این پروداکشن کار را سنگین می‌کند.

وی که تهیه‌کنندگی آثار طنز را هم بر عهده داشته است، بیان کرد: این کار با همه آثار طنز فرق می‌کند و تولید پرهزینه و سختی دارد. ما در هر روز هشت ساعت راش داریم که 50 دقیقه از آن را پخش می کنیم.

بنابراین گزارش، بعد از برگزاری نشست خبری، از میان خبرنگاران حاضر ؛ 9 نفر برای مسابقه آشپزی انتخاب و به رقابت پرداختند که بعد از داوری به سه گروه اول با حضور دکتر داود نعمتی انارکی مدیر کل روابط عمومی رسانه ملی ، جوایزی اهدا گردید.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب