امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 15256 تاریخ انتشار: سه شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱:۳۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکترعباس کبریایی‌زاده اعلام کرد؛

رویکرد ما در نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته، صادرات‌محوری است/ بیش از 96 درصد نیاز دارویی در داخل کشور تأمین می‌شود/ زنجیره تأمین دارو در ایران کامل شده است

خبرایران: رییس سندیکای صاحبان صنایع، داروهای انسانی ایران گفت: زنجیره تأمین دارو در ایران کامل شده است و بیش از 50 درصد مواد اولیه مصرفی، تولید شرکت‌های داخلی است و در صنعت بیوتکنولوژی با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امروزه یکی از بزرگترین کشورهای فعال در حوزه بایوسمیلار و بایوژنیک هستیم.
رویکرد ما در نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته، صادرات‌محوری است/ بیش از 96 درصد نیاز دارویی در داخل کشور تأمین می‌شود/ زنجیره تأمین دارو در ایران کامل شده است

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «دومین نمایشگاه ایران فارما» صبح امروز4 خرداد ماه 1395 با حضور«رسول دیناروند» رئیس سازمان غذا و دارو،«دکتر عباس کبریایی‌زاده» رییس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران و اصحاب رسانه برگزار ودراین نشست خبری «دکتر عباس کبریایی‌زاده» رییس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران اظهار داشت: دومین نمایشگاه ایران فارما 24 تا 26 شهریورماه سال جاری با هدف معرفی فناوری‌های نوین و توسعه صادرات دارویی ایران در مصلای تهران برگزار می‌شود.

رییس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 96 درصد نیاز دارویی در داخل کشور تأمین می‌شود، دستیابی به دانش داروسازی از جمله افتخارها به شمار رفته و باید دانش فیزیک، شیمی، بیولوژیک و... قوی داشته باشیم تا از داروسازی‌های قدرتمند در جهان به شمار رویم.

وی خاطرنشان کرد:زنجیره تأمین دارو در ایران کامل شده است و بیش از 50 درصد مواد اولیه مصرفی، تولید شرکت‌های داخلی است، همچنین در صنعت بیوتکنولوژی با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امروزه یکی از بزرگترین کشورهای فعال در حوزه بایوسمیلار و بایوژنیک هستیم و امروز برای پیشرفت صنعت داروسازی باید به فراتر از مرزها توجه ویژه داشته باشیم. ما در منطقه‌ای زندگی کرده که جمعیت 400 میلیون نفری دارد که فاقد صنعت داروسازی به روز است، لذا ورود به این حوزه موفقیت‌های چشمگیری را به همراه دارد.

دکترکبریایی‌زاده عنوان داشت: مهمترین استراتژی سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران برونگرایی است و برای حضور در دومین نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته، اقبال شرکت‌های خارجی زیاد بوده و آنها علاقمند برای حضور در این نمایشگاه بودند وتولیدکنندگان داخلی، فعالان حوزه دارویی در زمینه طب سنتی و گیاهی، تولیدکنندگان ماشین‌آلات داروسازی نیز علاوه بر شرکت‌کنندگان خارجی، در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

وی افزود: حضور دانشجویان در کارگاه‌های برگزارشده در حاشیه نمایشگاه رایگان خواهد بود و پیوستن ایران به WTO از طریق مذاکرات، جدی است و پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی در این نمایشگاه مورد توجه قرار دارد، بر همین اساس، 20 روز گذشته نیز اولین نشست خبرگان صنعت داروسازی را داشتیم تا شیوه‌های پیوستن به این سازمان را مورد بررسی قرار دهیم.

کبریایی‌زاده گفت: دومین نشست تخصصی در مورد آثار پیوستن به سازمان تجارت جهانی و تأثیر آن بر روی صنعت دارویی در کنار این نمایشگاه نیز برگزار خواهد شد و امیدواریم صنعت داروسازی ما بتواند قابلیت‌های خود را در زمینه بین‌المللی به صورت چشمگیری نشان دهد.

رییس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران ابرازداشت: طی سه سال گذشته که افزایش قیمت ارز را داشتیم، سازمان‌های بیمه‌گر متوسط 70 درصد هزینه‌های مالی دارویی آنها افزایش یافت و تأمین اجتماعی 80 درصد رشد هزینه دارویی به همراه داشت و کاهش پوشش خدمات بیمه در حوزه دارویی طی سه سال گذشته نداشتیم و رویکردها، توسعه پوشش بیمه بوده و با حمایت دولت، 11 میلیون ایرانی صاحب دفترچه شدند.

وی از تولید 3 داروی ایرانی در روسیه خبر داد و اضافه کرد: رویکرد ما در نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته، صادرات‌محوری است و در حال حاضر، تنها شرکت دولتی در ایران که داروی شیمیایی تولید می‌کند فارماشیمی و انستیتو پاستور رازی بوده و از 106 شرکت داروسازی نیز هیچکدام دولتی نیستند.

کبریایی تاکید کرد: تأمین اجتماعی از جمله رسالت‌های آن سرمایه‌گذاری بوده که نزدیک‌ترین صنعت به آن، دارو است. بانک ملی و صادرات در حد مجاز که وزارت اقتصاد و دارایی اجازه سرمایه‌گذاری دهد، در حوزه دارو فعالیت می‌کنند. همچنین از طرف وزارت بهداشت و صنایع محدودیتی برای فعالیت بخش خصوصی در حوزه دارو نیست.

بنابراین گزارش، دومین نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته (ایران فارما)، از 24 تا 26 شهریور ماه برگزار می شود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب