امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 15269 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲:۱۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

امروز چهارشنبه 5 خرداد ماه؛

مراسم رونمایی ازانیمیشن «جوانمردان» برگزارشد/ جوانمردان به جشنواره فجر ۹۵ می‌رود

خبرایران: مراسم رونمایی از مجموعه انیمیشن «جوانمردان» از تولیدات مرکز صبا امروز چهارشنبه 5 خرداد ماه برگزار شد.
مراسم رونمایی ازانیمیشن «جوانمردان» برگزارشد/ جوانمردان به جشنواره فجر ۹۵ می‌رود

به گزارش خبرایران، مراسم رونمایی از مجموعه انیمیشن «جوانمردان» از تولیدات مرکز صبا امروز چهارشنبه پنجم خرداد ماه با حضور رضا پورحسین قائم مقام معاون سیمای رسانه ملی، مرتضی شمسی مدیر مرکز صبا و الهام ابراهیمی تهیه کننده این مجموعه  و جمعی از مسئولان و انیمیشن سازان در سالن رضوان بسیج سازمان صداوسیما برگزار شد.

مرتضی شمسی مدیر مرکز صبا در مراسم رونمایی از محصولات جانبی انیمیشن جوانمردان افزود: اینکه یک برندی مانند مرد عنکبوتی به این اندازه در کشوری اینقدر رسوخ کرده که همه بچه ها آن را می شناسند؛ یا از توان رسانه ای طرف مقابل و یا از انفعال ما ناشی می شود.

وی با ارجاعات تاریخی به اتفافات مشابه گفت: در تاریخ ما افرادی مانند فردوسی بوده اند که رسانه بیگانه و در آن زمان عرب را گرفته اند و تمدن ایرانی را با آن بسط و گسترش دادند و اثری مانند شاهنامه تولید شد.

رییس مرکز صبا با تاکید بر انتقال درست فرهنگ به کودکان یادآور شد: در صورتی می توان فرهنگ را درست منتقل کرد که در قالب زیبا و جذابی باشد. جامعه همواره به قهرمان نیاز دارد و این نیازی عام است؛ اگر بتوانیم آن را دقیق طراحی کنیم، نسل آینده در کنار مرد عنکبوتی قهرمان ایرانی را می شناسد.

رضا پورحسین قائم مقام معاونت سیما نیز در این مراسم گفت: فتوت و جوانمردی که در این انیمیشن از آن صحبت شده؛ در تاریخ ایرانی بسیار ریشه دارد و در صنوف و طبقات مختلف شاهد حضور جوانمردانی بوده ایم و استفاده از این رگه جوانمردی باعث همذات پنداری بهتر کودکان می شود.

وی تاکید کرد که برای جا افتادن بهتر مفهومی در ذهن کودکان ابتدا باید درک حسی، سپس درک خیالی، تکرار و بسط درک حیالی و در نهایت همذات پنداری روی دهد.

پورحسین گفت: خیال کودک باید بتواند به چیزهایی چنگ بزند که در روانشناسی به آن نماد می گوییم و تولید محصولات جانبی انیمیشن جوانمردان ادراک حسی را تشدید و ادراک خیالی را بسط می دهد.

وی خاطرنشان کرد: انیمیشن بالاترین میزان نفوذ را به دلیل بهره برداری از آنیمسز یا جاندار پنداری دارد و جلال الدین (شخصیت اول این انیمیشن) می تواند به برند تبدیل شود.

الهام ابراهیمی تهیه کننده انیمیشن «جوانمردان» نیز در این نشست بیان کرد: قرار است این انیمیشن در دو نسخه سینمایی و تلویزیونی تولید شود و محصول پویانمایی آن  که شامل لباس، کیف، لوازم تحریر و...همزمان با ارائه  نمایش سینمایی  را وارد بازار کند

وی در پایان گفت: همانطور که این روزها مرکز صبا به آن توجه نشان داده بحث برند سازی است و امیدوارم انیمیشن جوانمردان بتواند در این زمینه با تلاش گروهی تاثرگذار عمل کند

رضا فصاحت کارگردان این انیمیشن نیز توضیح کوتاهی درمورد آن داد و گفت: جوانمردان در دوره خوارزمشاهی می گذرد و شخصیت اول آن جلال الدین خوارزمشاهی است؛ اما در لباس ها از نماد دوران تاریخی ساسانیان، اشکانیان و ...استفاده کرده ایم تا تاریخ ایران را نسبتا کامل به تصویر کشیده باشیم.

دیگر شخصیت های این انیمیشن یکصد قسمتی شامل برزن شخصیتی شبیه به رستم، مراد دستیار جلال الدین و سارا و سینا خواهر و برادری در این داستان هستند.

جوانمردان به کارگردانی فصاحت، تهیه کنندگی الهام ابراهیمی و سفارش مرکز صبای صدا و سیما در حال تولید است و امروز در سالن رضوان مرکز بسیج این سازمان از محصولات جانبی آن با حضور عوامل سازنده و شماری از مدیران سازمان رونمایی شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب