امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 15314 تاریخ انتشار: شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۳:۳۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

بازدید شهردار تهران از نمایشگاه هفته فرهنگی مقاومت خرمشهر و آبادان

خبرایران: محمد باقر قالیباف شهردار تهران روز گذشته با حضور در محل باغ موزه دفاع مقدس از برگزاری این رویداد فرهنگی بازدید کرد.
بازدید شهردار تهران از نمایشگاه هفته فرهنگی مقاومت خرمشهر و آبادان

به گزارش خبرایران از روابط عمومی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، بازدید از بخش های مختلف این نمایشگاه از جمله صنایع دستی هنرمندان خرمشهر، برنامه های هنری و آئینی و نمایش این هفته فرهنگی از دیگر بخش های این برنامه بازدید شهردار تهران بود.

همچنین دکتر قالیباف در حاشیه بازدید از این نمایشگاه، در دیدار با جمعي از ايتام و نيازمندان خرمشهر در جریان مشکلات و نيازهاي آنان نیز قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، به مناسبت سالگرد حماسه آزادسازی خرمشهر و گرامیداشت روز مقاومت و تجلی فرهنگ ایثار و شهادت ملت ایران، هفته فرهنگی مقاومت خرمشهر و آبادان در باغ موزه دفاع مقدس تهران دایر است.

ویژه برنامه‌های این نمایشگاه هر روز با عنوانی خاص در سالن همایش‌های خلج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود که با توجه به اسامی روزهای این هفته، همایش هر روز به موضوع خاصی و ویژه‌ای از جمله "فرماندهان، عزت‌مداران، حماسه آفرینان"، "شهدا، ایثارگران و مقاومت"، "جوان، خانواده و مقاومت"، "روحانیون، مبلغین و مقاومت"، "هنر مقاومت، هنرمندان و مفاخر" و "خرمشهر، آبادان، توسعه و سرمایه‌گذاری" می‌پردازد.

از جمله برنامه‌های ویژه‌ای که در این نمایشگاه برگزار می‌شود، برپایی 80 غرفه توانمندی‌های زنان سرپرست خانوار، کارآفرین و هنرمند شهر خرمشهر و آبادان است. این توانمندیها در زمینه‌های مختلف از جمله صنایع دستی شامل آینه‌کاری، کاشی‌کاری، چرم‌دوزی، تولید صندل، ترمه‌دوزی، حصیربافی، ملیله دوزی، صنایع غذایی شامل ادویه‌جات، ساندویچ و فلافل و همچنین تنقلات بومی خرمشهر به بازدید کنندگان ارائه می‌شود.

اجرای برنامه های هنری و آئینی توسط گروه های بومی متشکل از اعراب هنرمند خرمشهر و آبادان، اجرای تئاتر و نمایش ویژه شاه‌ماهی‌های خاک، اجرای تئاتر محمد گمنام، اجرای نمایش بزرگ و زیبای فصل وصل، اجرای نمایش پر مخاطب شبهای شیدایی و همچنین برگزاری بزرگترین مراسم‌های آتش بازی از جمله دیگر برنامه‌های متنوع نمایشگاه بزرگ هفته فرهنگ مقاومت خرمشهر و آبادان است که به همت شهرداری تهران و منطقه آزاد اروند در باغ موزه دفاع مقدس در حال برگزاری است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب