امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 15320 تاریخ انتشار: شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۳:۵۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در همایش شهیدان، ایثارگران و مقاومت؛

خانواده 5 شهید مدافع حرم در باغ موزه دفاع مقدس تجلیل شدند

خرایران: خانواده 5 شهید مدافع حرم همزمان با برگزاری همایش شهیدان، ایثارگران و مقاومت در باغ موزه دفاع مقدس و هفته فرهنگی مقاومت تجلیل شدند.
خانواده 5 شهید مدافع حرم در باغ موزه دفاع مقدس تجلیل شدند

به گزارش خبرایران از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، همایش شهیدان، ایثارگران و مقاومت با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز، خانواده شهدای مدافع حرم، خانواده شهدای خرمشهر، جمعی از مردم خرمشهر، آبادان و دزفول و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در باغ موزه دفاغ مقدس تهران برگزار شد.

در این همایش از خانواده گرانقدر شهید علی منیعات از شهدای مدافع حرم با تجلیل از مادر و همسر شهید تقدیر صورت گرفت، این شهید والا مقام از آبادان در سوریه به شهادت رسیده است..

همچنین خانواده گرانقدر شهید جبار دریساوی از شهدای خرمشهری مدافع حرم با تجلیل از مادر شهید مورد تجلیل واقع شد، همچنین مادر و همسر شهید محمدرضا عسگری‌فر از دیگر شهدای خرمشهری مدافع حرم هم در این مراسم تجلیل شدند.

فرزند شهید گرانقدر سعید سیاح‌طاهری از شهدای تهرانی مدافع حرم و همچنین همسر شهید گرانقدر شهید صالح حسن‌زاده از شهدای قمی مدافع حرم در این جلسه مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

مدیر کل امور ایثارگران شهرداری تهران: خرمشهر و آبادان نماد و سمبل مقاومت و ایستادگی در دفاع مقدس هستند

 

مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران با تاکید بر نقش مردم خرمشهر و آبادان در دفاع مقدس گفت: خرمشهر و آبادان نماد و سمبل مقاومت و ایستادگی در دفاع مقدس هستند.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، محمد باقری در همایش شهیدان، ایثارگران و مقاومت اظهار داشت: خرمشهر و آبادان نماد و سمبل مقاومت و ایستادگی در دفاع مقدس ماست.

وی تاکید کرد: این ویژگی ناشی از مقاومت و شهامت عزیزانی است که در این دو شهر حماسه های جاویدانی آفریدند و در  تاریخ دفاع مقدس و انقلاب ماندگار شده است.

مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران حوزه باور و ایمان قلبی و اعتقاد ایثارگران و رزمندگان ایران را وجه تمایز هشت سال دفاع مقدس با سایر جنگها دانست و گفت: رزمندگان با ایستادگی خود فتح و پیروزی را برای کشور ایران به دنبال آوردند.

باقری تصریح کرد: امروز هم به بهانه هفته فرهنگی آبادان و خرمشهر تجلیل کنیم از مردم عزیز این دو شهر و مقاومت ها و ایثارهایی که این عزیزان در این دو شهر انجام دادند.

 

نماینده ولی فقیه در اهواز: فتح خرمشهر معجزه ای الهی بود/ از دست دادن خرمشهر برای مردم این شهر همانند از دست دادن جان بود

 

نماینده ولی فقیه در اهواز با اشاره به اینکه فتح خرمشهر معجزه ای الهی بود، گفت: از دست دادن خرمشهر برای مردم این شره همانند از دست دادن جان بود.

آیت‌الله جزایری در این همایش اظهار داشت: به مناسبت سالروز فتح خرمشهر، این معجزه بزرگ الهی به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) که مکرر فرمودند این پیروزی بزرگ با معادلات قابل توجیه نیست بلکه فوق الطبیعه و معجزه‌ای از سوی خداست را تبریک می‌گوییم.

وی گفت: خانواده‌های محترم شهدا، رزمندگان، ایثارگران خرمشهری و کسانی که در این حماسه بزرگ و تاریخی که اگر از ما بپرسند در تاریخ عمرتان چه لحظه ای یک شادی خاصی را شاهد بودید، هیجان زده شدید ما جوابی نداریم جز آن لحظه‌ای که بشارت فتح خرمشهر را شنیدیم، ایثار فراوان کردند.

نماینده ولی فقیه در اهواز با تاکید بر اینکه همه مومنان جهان چه در ایران و چه در خارج از کشور از این خبر به وجد آمدند، گفت: من سعی کردم در اولین فرصت خودم را به خرمشهر رساندم تا در مسجد جامع خرمشهر سر به سجده برسانم و از همه افرادی که دست‌اندرکار بودند اعم از نیروهای سپاهی، ارتشی، بسیجی نیروهای مردمی، همه و همه تشکر کنم.

جزایری شهامت، شجاعت، فضیلت، ایثار و موارد مختلف دیگر را درسهایی از این حماسه بزرگ دانست و گفت: همانطوری که خداوند در ارتباط با فتح مکه آن را فتح عظیم می‌داند، فتح خرمشهر همانند آن فتح و معجزه‌ای الهی بود.

امام جمعه اهواز بیان کرد: روزی که رسول خدا مکه را ترک فرمودند روز تلخی داشتند همانطوری که ما هم روزی که خرمشهر را ترک کردیم، برایمان تلخ بود.

وی خاطرنشان کرد: مردم خرمشهر زمانی که می‌خواستند این شهر را رها کنند، به این حالت نبودندکه خرمشهر را دارند از دست می‌دهند بلکه به گونه‌ای بودند که انگار جان از تنشان در حال خارج شدن بود.

نماینده ولی فقیه در اهواز گفت: در آن زمان مردم با خداوند ولی خدا امام زمان(عج) عهد کردند که دست از خرمشهر نکشند و بر پای عهد خود ماندند و با دردست گرفتن جان خود، تا سوم خرداد مبارزه کردند و در سوم خرداد آن معجزه الهی ایجاد شد.

جزایری گفت: هر فردی از ملت ایران می‌تواند خود را خرمشهری بداند و خرمشهر شهر تمام مردم ایران است و برای تمام مردم ایران از ارزش و جایگاه بسیار بالایی برخوردار بوده است.

امام جمعه اهواز به مسائل منطقه اشاره کرد و گفت: متاسفانه استکبار و در کنار آن برخی سران کشورهای عربی می‌خواهند موضوع رژیم صهیونیستی و اشغال فلسطین به فراموشی سپرده شود.

 

معاون منابع انسانی شهرداری تهران و از فرماندهان عملیات بیت المقدس: خدمت به خانواده شهدا توفیق بسیار بالایی است/ مدافعان حرم در خط مقدم جنگ با استکبار قرار هستند

 

 معاون منابع انسانی شهرداری تهران و از فرماندهان عملیات بیت المقدس با اشاره به اینکه خدمت به خانواده شهدا توفیق بسیار بالایی است افزود: مدافعان حرم در خط مقدم جنگ با استکبار قرار هستند.

داریانی در همایش شهیدان، ایثارگران و مقاومت با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار داشت: خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران ارزش بسیار زیادی دارد و از خداوند متعال خواهان توفیق دراین زمینه هستیم.

وی با اشاره به اینکه در عملیات بیت المقدس در سن 19 سالگی حضور داشته است، گفت: خرمشهر مربوط به خوزستانیها و خرمشهریها نیست بلکه این شهر مربوط به همه ایران است و قلب همه ایرانیان برای آزادسازی خرمشهر می‌تپید.

این فرمانده عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر ادامه داد: 15 اردیبهشت من از تبریز به اهواز آمدم و خدمت شهید باکری رسیدم و ایشان من را به عنوان فرمانده تبلیغات تیپ عاشورا منصوب کردند.

داریانی ادامه داد: من به شهید باکری عرض کردم که برای حنگ و حضور در خط مقدم به اهواز آمدم اما ایشان فرمودند که برای من  این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

معاون منابع انسانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در عملیات بیت‌المقدس من به عنوان مسئول تبلیغات از همه افراد جلوتر بودیم و پیام می‌دادیم که یا تسلیم شوید یا رزمندگان اسلام می‌رسند و با آنها روبرو می‌شوید.

وی با اشاره به پیام حضرت امام مبنی بر اینکه خرمشهر را خدا آزاد کرد، اظهار داشت: خداوند در این حماسه عظیم توفیق بسیاری به ما داد و ما شاهد بودیم که رزمندگان اسلام چگونه موفق شدند.

این فرمانده عملیات‌های آزادسازی خرمشهر خاطرنشان کرد: امروز هم شهدای مدافع حرم در صف مقدم جنگ در حال دفاع از ارزشهای دین و همچنین دفاع از کشور و اسلام هستند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب