امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 15346 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۴:۳۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

محمد بیک زاده مطرح کرد؛

قهرمان سازی بعد از انقلاب ازسینما و تلویزیون ما حذف شد/متاسفانه برخی ها امروز به تهیه کنندگی به عنوان شغل سودآوری نگاه می کنند/ فقط شاهد لمپن بازی در جبهه نبودیم/دردفاع مقدس فضایی لطیف و انسانی همراه با غم و شادی بود

خبرایران: تهیه کننده سینما و تلویزیون گفت:متاسفانه بعد از انقلاب قهرمان سازی از سینما و تلویزیون ما حذف شد و چون جوانان ما در فیلم های ایرانی قهرمان خودش را نمی یافت به ناچار به قهرمانان دیگر کشور ها پناه بردند.
قهرمان سازی بعد از انقلاب ازسینما و تلویزیون ما حذف شد/متاسفانه برخی ها امروز به تهیه کنندگی به عنوان شغل سودآوری نگاه می کنند/ فقط شاهد لمپن بازی در جبهه نبودیم/دردفاع مقدس فضایی لطیف و انسانی همراه با غم و شادی بود

به گزارش خبرنگارخبرایران ، نشست خبری «تشریح اهداف موسسه نور گستر گلها درخصوص تولیدات فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی با موضون دفاع مقدس صبح امروزدوشنبه 10 خرداد ماه 1395 با حضور«سیدعباس مجابی» مدیرعامل موسسه نورگستر گلها و مبتکر طرح همسرایی ،«دکتر محمد بیک زاده» تهیه کننده سریال امام علی(ع) و تهیه کننده پیشکسوت سینما و تلویزیون ،«دکتر علی بختیار» شاعر و هیئت علمی سایت، «بختیار بختیاری آگاه» شاعر و مدیر ارشد فضای مجازی، «حبیب الله خان باباخانی» معاونت هماهنگی موسسه، سایر اعضاء و شعرای دیگر و اصحاب رسانه در موسسه نور گستر گلها برگزار و دراین نشست خبری ،«دکتر محمد بیک زاده» تهیه کننده پیشکسوت سینما و تلویزیون اظهارداشت: سینما متاسفانه امروز بیشتر به عنوان شغل برای برخی ازتهیه کنندگان شده و فقط به سودآوری فکر می کنند. به همین دلیل اقشارمختلف جامعه به سمت تهیه کنندگی خیز برداشتند  بدون اینکه از این حرفه چیزی بلد باشند و همین عامل باعث ضعیف و کلیشه ای شدن آثار در سینما و تلویزیون شده است.

وی ابرازداشت: آثار درسینما و تلویزیون درایران به گونه ای ساخته می شوند که انگارقرار است زورکی پیامی را به مخاطب بقبولانیم. بنابراین فیلم ها و سریال های ما و همچنین مردم ما نیز دچار نزول شدند و این امر در تمام شئون فرهنگی ما قابل مشاهده است.

تهیه کننده سریال امام (علی) افزود: متاسفانه بعد از انقلاب قهرمان سازی از سینما و تلویزیون ما حذف شد و چون جوانان ما در فیلم های ایرانی قهرمان خودش را نمی یافت به ناچار به قهرمانان دیگر کشور ها پناه بردند در حالی که بنای اصلی سینما بر قهرمان سازی است این درحالی است که ما قهرمانان وطنی زیادی داریم که جا دارد فیلمنامه نویسان و کارگردانان ما به این قهرمان سازی وطنی توجه کنند.

وی درخصوص تولیدات موسسه نور گستر گلها هم عنوان داشت: ما در این موسسه، سریال ، سینمایی و فیلم مستند را در دستور کار خود قرار دادیم و تولید فیلم مستند در این موسسه شروع شده و ما حتی می توانیم در فیلم های مستند هم از قهرمانان وطنی و داخلی به نحو احسن استفاده کنیم. همچنین این موسسه برای راهیان نورنیز فیلم تولید خواهد کرد.

دکتربیک زاده خاطرنشان کرد: ما در دفاع مقدس ، شاهد شادی و غم بودیم و بدان گونه نبوده که ما فقط شاهد لمپن بازی در جبهه بوده باشیم مثل برخی از فیلم ها که فقط به این بخش توجه کردند. ضمن اینکه در جبهه ها نیز فقط شاهد دعا و نیایش مثل دو چشم بی سو هم نبودیم و هر دوی آن به تنهایی غلط است بلکه شاهد یک فضای لطیف انسانی همراه با غم و شادی بودیم .

وی درپایان گفت: برای تولید درعرصه های سینمایی، سریال و مستند ما فیلمنامه هایی در موسسه نور گسترگلهاآماده داریم و در حال حاضر با برخی از کارگردانان سینما برای تولیدات این آثارمذاکراتی انجام شده است و امیدواریم که بتوانیم آثار خوبی را برای مخاطب ایرانی فراهم کنیم.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب