امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 15350 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۷:۲۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس جمهور اعلام کرد؛

دولت با بودجه 300 هزار میلیارد تومانی نمی‌تواند همه مشکلات کشور را حل کند/ مشکلات اقتصادی کشور بعد از برجام حل نشد

خبرایران:رئیس جمهور کشورمان گفت: بهترین راه حل برای انجام امور کشوری این است که کارها را به عهده مردم بگذاریم، زیرا همه کارها به وسیله دولت انجام نخواهد شد، یعنی دولت با بودجه 300 هزار میلیارد تومانی همه مشکلات کشور را نمی‌تواند حل کند.
دولت با بودجه 300 هزار میلیارد تومانی نمی‌تواند همه مشکلات کشور را حل کند/ مشکلات اقتصادی کشور بعد از برجام حل نشد

به گزارش خبرایران حجت‌الاسلام حسن روحانی عصر امروز در جمع فعالان اقتصادی ارومیه، اظهار داشت: برای تسهیل در حرکت و فعال شدن به سمت اهداف مورد نظر در کشور باید دولت از کارآفرینان جامعه و فعالان اقتصادی بهره‌برداری و استفاده کند.

وی با بیان اینکه می‌توان مسائل و مشکلات کشور را با همفکری هم حل و فصل کنیم، ادامه داد: از جایی که آذربایجان غربی دارای امنیت کافی و استعدادهای فراوانی برای سرمایه‌گذاری است باید از این فرصت‌ها نیز نهایت بهره را بگیرم.

رئیس جمهور با بیان اینکه فضای بسیار خوبی در خصوص نقد قوه‌های مجریه، قضائیه و مقننه در کشور حاکم شده است، ادامه داد: آنچه که راه را برای سیاست اقتصادی، اجتماعی باز کرده است، سیاست داخلی است.

وی با بیان اینکه انتخابات سیاست داخلی و توسعه سیاسی است، اذعان داشت: انتخابات هفتم اسفند با وجود هر فراز و نشیب‌هایی که در آن وجود داشت همه احزاب در آن شرکت کردند.

روحانی تصریح کرد: اراده ملی، همگرایی ملت و مسؤولان سبب حل مشکلات کشور می‌شود و ساخت مسکن، فرودگاه، راه‌آهن، اتوبان بر عهده دولت نیست، بلکه دولت موظف به بهبود فضای کسب و کار و ارتقای روابط خارجی با کشورهای دیگر است تا این امکانات نیز از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرایی شود.

وی اعلام کرد: بهترین راه حل برای انجام امور کشوری این است که کارها را به عهده مردم بگذاریم، زیرا همه کارها به وسیله دولت انجام نخواهد شد، یعنی دولت با بودجه 300 هزار میلیارد تومانی همه مشکلات کشور را نمی‌تواند حل کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه همه مشکلات اقتصادی کشور بعد از برجام رفع نشده است، گفت: چهار ماه از برجام گذشته است و رفت‌وآمدهایی انجام شده که نشان از بهبود وضعیت کشور دارد.

روحانی افزود: آذربایجان غربی به دلیل موقعیت فراوان در بخش‌های مختلف و جایگاه جغرافیایی و همسایگی با کشورهای منطقه می‌تواند از ثمرات برجام بهره ببرد.

وی گفت: کارآفرینان نیز باید از این فرصت استثنای بهره ببرند، در این میان روابط ما با همسایه‌ها خوب بوده و در این خصوص برای صادرات مواد غذایی، کشاورزی و زراعت در روسیه یک فرصت استثنایی برای ما پیش آمده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه رفت و آمدهای هیأت‌های تجاری به ایران آغاز تحول عظیمی در ایران خواهد بود، خاطرنشان کرد: ما در برجام پای امضای خود ایستاده‌ایم و هیچ وقت بدعهدی نکرده‌ایم و اگر طرف امضای برجام تعهدات خود را عملی کند برجام در کشور به خوبی پیش خواهد رفت.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب