امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 15366 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۳:۴۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

تسهيلات ويژه مترو تهران به مناسبت سالگرد ارتحال امام(ره)

خبرایران : شركت بهره برداري مترو تهران و حومه در بيست و هفتمين سالگرد ارتحال حضرت امام خميني (ره)، تسهيلات و خدمات ويژه اي را از شب قبل تا پايان مراسم روز 14 خرداد براي زائران و شركت كنندگان در اين مراسم درنظر گرفته است.
تسهيلات ويژه مترو تهران به مناسبت سالگرد ارتحال امام(ره)

به گزارش خبرایران از مديريت ارتباطات و امور بين الملل شركت بهره برداري مترو تهران، دكتر محمد احمدي بافنده مديرعامل شركت بهره برداري مترو تهران و حومه ضمن تسلیت سالگرد ارتحال رهبر كبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت: هرسال در اين ايام جمعيت انبوهي براي شركت در مراسم به سمت حرم مطهر مي روند و ناوگان مترو اين افتخار را دارد كه به عنوان بهترين و امن ترين وسيله حمل و نقل عمومي، خدمت رسان اين زائران عزيز باشد.

وي با بيان اينكه برنامه ريزي هاي منسجمي براي ارائه خدمات از شب قبل از مراسم (شامگاه 13 خرداد) انجام شده است تصريح كرد: پس از پايان ساعت فعاليت مترو در روز 13 خرداد، سرويس دهي فوق العاده براي جابجايي رايگان مسافران بين ايستگاه شهر ري تا ايستگاه حرم مطهر درخط 1 به صورت شبانه روزي فعال مي شود كه قطارهاي اين مسير از ساعت 22 و 30 تا  12 شب، هر نيم ساعت يك بار و از 12 شب تا 5 و 30 دقيقه بامداد روز 14 خرداد هر يكساعت يكبار پذيرش مسافر دارد.

مديرعامل شركت بهره برداري مترو تهران خاطرنشان كرد: روز 14 خرداد از ابتداي صبح تا پايان مراسم سالگرد ارتحال امام خميني (ره) سرويس دهي مترو در خط يك رايگان خواهد بود.

احمدي بافنده در ادامه به تغييرات برنامه هاي حركتي قطارهاي خط 1 در اين روز اشاره كرد و گفت: در مسير جنوب به شمال از ساعت 5:30 تا 9 و در مسير شمال به جنوب از ساعت 6:30 تا 10 حركت هاي مسافري قطارها هر 5 دقيقه يكبار انجام مي شود و از اين ساعت به بعد تا ساعت 18 فاصله گذر قطارها به 4 دقيقه كاهش مي يابد.

وي با تاكيد بر اينكه اجراي اين برنامه ويژه باعث رشد 53 درصدي تعداد حركت قطارهاي مترو در روز 14 خرداد نسبت به روزهاي تعطيل مي شود افزود: با افزوده شدن 5 رام قطار به خط يك در روز مراسم ارتحال، تعداد قطارها در اين خط با 24 درصد رشد همراه است.

مديرعامل شركت بهره برداري مترو تهران و حومه گفت: در تمام مدت برگزاري مراسم وضعيت تردد مسافران و ازدحام جمعيت در ايستگاه ها لحظه به لحظه رصد مي شود و درصورت نیاز قطارهای فوق العاده هم اعزام خواهد شد.

وي در پايان خاطر نشان كرد: در اين روز سرويس دهي مترو به نمازگزاران جمعه هم در ايستگاه هاي دروازه دولت، تئاتر شهر و انقلاب رايگان است.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب