امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 15401 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با یادآوری حماسه سازان سوم خرداد؛

هفته فرهنگی خرمشهر و آبادان به پایان رسید

خبرایران: برنامه های هفته فرهنگی خرمشهر و آبادان با یادآوری حماسه سازان سوم خرداد و با هدف گرامیداشت رشادت ها و ایثارگریهای دوران هشت سال دفاع مقدس و فتح خرمشهر ، به پایان رسید.
هفته فرهنگی خرمشهر و آبادان به پایان رسید

به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک مهندس بهروز رضایی قائم مقام شهردار منطقه یک در مراسم اختتامیه هفته فرهنگی خرمشهر و آبادان که دوشنبه 10 خرداد ماه در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد در سخنانی آرامش امروز کشور را نتیجه رشادت ها و از خود گذشتگی های شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس و مقاومت مردم خرمشهر و آبادان در مقابله با جنگ تحمیلی دانست.

وی گفت: جنگ تحمیلی ایران و عراق نشان داد که اگر ملت ایران حرکت کند هیچ مانعی بر سر راهش نیست چون جوان هایی این جنگ را به پیروزی رساندند که نه آموزش نظامی خاصی دیده بودند و نه به دانشگاه‌های نظامی رفته بودند بلکه این جوانان به دو مسأله تدبیر و ایمان خیلی توجه می‌کردند، هر گاه این دو مسأله کنار هم قرار بگیرد هیچ کسی نمی تواند جلوی موفقیت آن را بگیرد .

رضایی اظهار امیدواری کرد این برنامه نقطه آغازین فعالیت های فرهنگی گسترده در کشور جهت آشنایی نسل جوان با حماسه سازان پیروزی انقلاب اسلامی و حفظ یاد و خاطره دورانی باشد که نتیجه آن آزادی و غرور ملی امروزمان است .

شایان ذکر است در برنامه اختتامیه از همسران شهید و بانوان حاضر در دوران مقاومت خرمشهر از جمله خانواده شهید جهان آرا به پاس صبر و پایداریشان  که نمونه ای عملی از جلوه های ایثار و از خودگذشتگی بودند تجلیل و قدردانی شد.

گفتنی است هفته فرهنگی خرمشهر از 4 خرداد ماه به مدت یک هفته در باغ موزه دفاع مقدس در بخش های مختلف نمایشگاهی ، نمایشی و... با برپایی غرفه های زنان سرپرست خانوار، کارآفرین و هنرمند شهر خرمشهر و آبادان از جمله صنایع دستی ، صنایع غذایی شامل ادویه‌جات، ساندویچ و فلافل و همچنین تنقلات بومی خرمشهر واجرای برنامه های هنری و آئینی توسط گروه‌های بومی متشکل از اعراب هنرمند خرمشهر و آبادان و... در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب