امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 15419 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

به مناسبت فرارسیدن دهه تکریم مساجد و ماه رمضان صورت گرفت؛

آغاز آیین معنوی غبارروبی و عطرافشانی مساجد منطقه 10

خبرایران: براي ميزباني شایسته از حضور شهروندان و نمازگزاران در روزهاي ماه مبارک رمضان در مساجد، آیین معنوی غبارروبی با حضور شهردار منطقه در مسجد حضرت علی (ع) برگزار شد .
آغاز آیین معنوی غبارروبی و عطرافشانی مساجد منطقه 10

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 10، در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و همزمان با دهه تکریم مساجد، مراسم غبارروبی و عطرافشانی در مسجد امام علی (ع) با حضور شهردار و مدیران ارشد منطقه و شهروندان ، همزمان با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا برگزار شد. در این مراسم عباس بابازاده شهردار منطقه در سخنانی با تأکید بر نقش و جایگاه والای مساجد، غبارروبی این اماکن مقدس را یکی از سنت های اصیل دینی و اسلامی برشمرد و گفت: به مناسبت فرا رسیدن ماه ضیافت الهی این سنت حسنه در مساجد سطح منطقه با همکاری و هماهنگی ائمه جماعات مساجد و مشارکت شهروندان اجرا می شود و با توجه به مسئولیت شهرداری در عرصه خدمت‌رسانی، آراستگی و نورپردازی مساجد، رنگ آمیزی، شست و شوی نما، غبارروبی و شست و شوی فرش ها در اولویت برنامه های شهرداران نواحی قرار گرفته است.

شهردار منطقه با تبیین و تشریح اقدامات فرهنگی در ماه مبارک رمضان با محوریت قرآن و عترت ، از راه اندازی محافل انس با قرآن در قالب اجرای گروه تواشیح ، قرائت قرآن و ادعیه  و مسابقات فرهنگی در مساجد شاخص و منتخب منطقه با حضور استادان برجسته قرآني خبر داد و افزود: فعاليت هاي فرهنگي در ماه پر فيض و برکت رمضان با تاکيد بر ترویج فرهنگ ديني و معارف قرآني در سبک زندگی مردم و با هدف جذب شهروندان به ويژه جوانان و نوجوانان به مسائل ديني و مذهبي اجرا مي شود .

وی استفاده از پتانسیل های محله ای و مساجد را در پیشبرد اهداف معنوی شهرداری تهران بسیار مهم و حساس دانست و تلاش مدیریت شهری را برای استفاده از این ظرفیت حائز اهمیت برشمرد و افزود: ختم گروهی قرآن کریم در خانه های قرآن و عترت و مساجد شاخص ،تجلیل از قاریان ،حافظان و اندیشمندان حوزه های قرآنی ،برگزاری مسابقات ،سرگرمی و آموزش های قرآنی از دیگر برنامه ها و فعالیت ها به مناسبت ماه مبارک رمضان است که در سرای محلات و مساجد برگزار خواهد شد.

گفتنی است در پایان این برنامه از شاگرد استاد شهریاری دانشمند شهید هسته ای تجلیل به عمل آمد.

 

برنامه های پردیس فرهنگی منطقه 10 در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره)

همزمان با فرارسیدن بیست و هفتمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، شهرداری منطقه 10ویژه برنامه هایی را با هدف تحکیم میثاق با امام راحل و تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب اسلامی، زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و نمایش تعهد و ارادت ملت بزرگ ایران تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 10، عباس بابازاده شهردار منطقه ضمن اعلام این خبر گفت: برنامه های پردیس منطقه 10 به همراه مناطق 6، 11 و 16 در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) با عنوان "امام امت" در روزهای 13 و 14 خرداد برگزار خواهد شد.

 

 وی افزود: این برنامه ها با محوریت تاکید بر پیوند امام و امت، مبارزه با استکبار و آیین انتظار در قالب غرفه های خانه های قرآن و عترت، هنر و ادبیات، سلامت و محیط زیست، عفاف و حجاب، علم و زندگی و ... همراه با اجرای برنامه های متنوع برای رده های مختلف سنی(کودک- نوجوان، جوان و بزرگسال) تدارک دیده شده است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب